۶۵۷۰۴۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

یک شبکه تلویزیونی ایتالیا اعلام کرد

ترکمنستان؛ بهترین مکان گردشگری در ۲۰۱۸

یک شبکه تلویزیونی دولتی ایتالیا در یک نظرسنجی بین مخاطبان خود، ترکمنستان را یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: شبکه تلویزیونی دولتی «Rai-۳» ایتالیا با پخش سلسله برنامه‌های درباره بهترین مکان‌های گردشگری و جاذبه‌های توریستی از همه نقاط جهان در یک نظر سنجی ترکمنستان را در رتبه اول قرار داد.

به نظر مخاطبان تلویزیون مذکور ایتالیا، ترکمنستان و مکان و جاذبه های گردشگری واقع در این کشور از جایگاه بالایی برخوردار است و در این نظر سنجی در جایگاه اول قرار گرفته است.

گفتنی است رادیو و تلویزیون رای ایتالیا (RAI) به اختصار رای «Rai» بعنوان صدا و سیمای دولتی در ایتالیا و تحت اداره وزارت توسعه اقتصاد این کشور قرار دارد، رای بزرگترین شرکت تلویزیونی دولتی در ایتالیا و پنجمین شرکت بزرگ ارتباطی در اروپا است که با سه شرکت بزرگ تلویزیونی خصوصی این کشور یعنی مدیاست (mediaset)، شرکت رسانه‌ای مخابرات ایتالیا(Telecom Italia Media) و اسکای ایتالیا در رقابت است.

بطور میانگین ۴۲٫۳٪ از مخاطبان ایتالیایی بیننده شبکه‌های رای هستند. شبکه‌های «رای» همچنین در کشورهای همسایه: آلبانی، سویس، موناکو، مالت، سان مارینو، شهر واتیکان، مونته نگرو، اسلوونی و کرواسی به دلیل نزدیکی به ایتالیا از طریق سیستم دیجیتال زمینی قابل دریافت است.

ترکمنستان در ادوار مختلف منطقه‌ای استراتژیک و مهم برای حکومت‌های منطقه بوده‌ و این کشور در زمان هخامنشیان از «ساتراپ‌های خوارزم»، «پارت» و «مارگیانا» (مرو) تشکیل شده بود.

در قرن چهارم قبل از میلاد «اسکندر مقدونی» آسیای مرکزی را فتح نمود و جاده ابریشم را بنیان نهاد و به این منطقه رونق اقتصادی و فرهنگی بخشیده و اهمیت این منطقه را دوچندان نمود.

قرن هفتم میلادی با گسترش اسلام در آسیای مرکزی این منطقه به وسیله اعراب فتح و جزو ممالک اسلامی گردید و سال‌ها بعد با نقل مکان «مأمون» به شهر «مرو» این شهر به عنوان پایتخت خراسان بزرگ شناخته شد.

در اواسط قرن یازدهم میلادی سلسله سلجوقیان امپراطوری خود را در ترکمنستان کنونی تشکیل و از شرق تا چین و از غرب تا دریای مدیترانه گسترش یافت و این شکوفایی و قدرت تا قرن دوازدهم ادامه داشت و با حمله «چنگیزخان مغول» امپراطوری سلجوقیان سرنگون گردید.

در سال ۱۸۹۴ حکومت تزار روسیه عملا کنترل این منطقه را به دست گرفته و به امپراطوری خود ضمیمه کرد. در سال ۱۹۱۷ با ناآرامی‌های سیاسی در روسیه، جمهوری سوسیالیستی ترکمنستان در سال ۱۹۲۴ با مرزهای کنونی اعلام موجودیت کرده و دولت تشکیل داد.

ترکمنستان در سال ۱۹۹۱ میلادی به استقلال دست یافت.

در ترکمنستان چندین مجموعه آثار تاریخی و باستانی به خصوص در مرو قدیم، «قلعه نسا»، مجموعه آثار کهنه «اورگنچ» در فهرست میراث فرهنگی سازمان یونسکو ثبت شدند.

ده‌ها آثار و مجتمع دست نخورده تاریخی و باستانی در سراسر این کشور وجود دارد که نیاز به کاوش‌های باستان‌شناسی دارند و به عنوان گنجینه‌ای برای باستان‌شناسان بین‌المللی تلقی می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترکمنها پرچم بالاست همیشه

    • وطنی

      همین بیست سال پیش برنامه اقتصادی وگردشگریشان راشروع کردند.حالا کجارسیدند اونوقت مابا اینهمه منابع و... کجاییم.واقعا مایه تآسفه ..ای خدا به ایران عزیز کمک کن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج