۶۵۵۰۵۴
۱۲ نظر
۵۰۱۲
۱۲ نظر
۵۰۱۲
پ

جریمه ورود به طرح ترافیک ۹۰ هزار تومان می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گت:‌ سهمیه طرح ترافیک مهمترین ابزار لابی قدرت شهرداری بوده و ۴۴۱ مرکز از ما سهمیه می‌گیرند.

خبرگزاری ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گت:‌ سهمیه طرح ترافیک مهمترین ابزار لابی قدرت شهرداری بوده و ۴۴۱ مرکز از ما سهمیه می‌گیرند.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امروز در نشست خبری با بیان اینکه نکته اساسی طرح جدید ترافیک، حذف صدور صدهزار آرم و طرح ترافیک شناور است، گفت: باید همه مردم در مقابل امتیازها برابر باشند و اگر استثنایی هم وجود دارد براساس ضابطه و برای همه روشن باشد. سهمیه طرح ترافیک مهمترین ابزار لابی قدرت شهرداری بوده و ۴۴۱ مرکز از ما سهمیه می‌گیرند.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه این سهمیه متعلق به همه مردم است ادامه داد: هر جا می‌رویم قیافه ما را شبیه طرح ترافیک می‌بینند و از ما تقاضای سهمیه می‌کنند. کلیت موضوع همین است. بقیه نهادها هم که مجوزهایی را می‌دهند باید دست از این کار بردارند. اینکه بنده سلیقه‌ای تصمیم بگیرم که به چه کسی مجوز بدهم یا ندهم باید از میان برود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه جرائم ورود به طرح ترافیک در روز بیش از ۱۴ هزار تخلف نیست، گفت:‌ سیستم‌ دوربین‌های ما همه پلاک را ثبت می‌کنند و بعد از آن چک می‌کنیم که آیا خودرو معاینه فنی دارد یا نه اما در دوربین‌های قدیمی قدرت تشخیص پلاک کمتر بود بر اساس طرح جدید زمان خروج از طرح نیز ثبت می‌شود. همچنین اطلاعات ساکنان محدوده‌ها ثبت خواهد شد و پس از مرحله راستی‌آزمایی برای ساکنان محدوده این اختیار را دارند که تا ساعت ۸:۳۰ صبح بدون اینکه پولی پرداخت کنند از محدود خارج شوند.

معاون شهردار با بیان اینکه بر اساس طرح جدید تخلفات صورت گرفته برای ورود به طرح از طرقی همچون مخدوش کردن پلاک کاهش خواهد یافت، ادامه داد: بر اساس آمار ورود خودروهای غیرمجاز به داخل طرح روزانه ۴ هزار خودرو است اما اینکه روزانه چند پلاک مخدوش می‌شوند تا وارد طرح شوند آمار مشخصی نداریم.

معاون شهردار تهران در واکنش به این انتقاد که در طرح جدید عدالت اجتماعی در نظر گرفته نشده گفت: در طرح قدیمی هم افراد پولدار می‌توانند وارد طرح شوند در حقیقت برای ورود به طرح ترافیک در حال حاضر دو مسیر وجود دارد یکی خرید طرح ترافیک روزانه ۴۰ هزار تومان است که بعضی روزها حتی به سقف هم نمی‌رسد. سال گذشته فقط دو روز در کل سال تمام طرح‌های ترافیک روزانه فروخته شد. راه دیگر استفاده از صد هزار طرح ترافیک و آرم طرح ترافیک و ... است که سالیانه بین صد هزار نفر و به صورت سهمیه‌ای تقسیم می‌شود. خودروهای افراد متمول نیز وارد می‌شود و جریمه‌اش را پرداخت می‌کنند به نظر من طرح قدیم است که بی‌عدالتی محسوب می‌شود نه طرح جدید.

او ادامه داد: شهرداری بنا دارد تعداد خودروهای ورودی به محدوده طرح از میزان متوسط قبلی بیشتر نشود که در گذشته سقف آن ۱۱۸ هزار خودرو بوده است.

معاون شهردار با تاکید بر اینکه این طرح فقط در راستای ضابطه‌مندی عمل می‌کند ادامه داد:‌ چرا می خواهید واقعیات را پنهان کنید چرا یک وزارتخانه باید یک جا صد سهمیه طرح ترافیک و دیگری ۱۸۶ عدد سهمیه داشته باشد. در گذشته برای خبرگزاری‌ها سهمیه می‌فرستادند و به عنوان ابزار قدرت برای آنکه خبری کار شود یا کار نشود از آن استفاده می‌شد در حقیقت این سهمیه به قدرت تعامل شهرداری با نهادهای دیگر تبدیل شده است اما من چرا باید امضا کنم. بگذارید یک بار هم که شده ضابطه‌مند عمل کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سه ماه است روی این طرح مطالعه می‌کنند افزود: کلیات موضوع به تصویب همه جا رسیده است و شورای ترافیک تهران است که می‌تواند محدوده را تغییر دهد و محدوده تعیین کند اما امکان دارد ضرایب تعیین قیمت طرح ترافیک روزانه تغییر کند اما شورای شهر نمی‌تواند در کل طرح را لغو کند.

او ادامه داد:‌در سه ماهه اول امکان دارد اجرای طرح بار روانی داشته باشد و تقاضا را افزایش دهد اما دوباره کاهش خواهد یافت.

او درباره جریمه ورود به طرح ترافیک هم گفت: جریمه ورود به طرح ۲۰ هزار تومان بوده که به ۹۰ هزار تومان خواهد رسید تکلیف حمل و نقل عمومی در این میان حکایت مرغ و تخم مرغ را دارد اما صد در صد درآمدهای حاصل از طرح جدید ترافیک برای شهرداری صرف توسعه حمل و نقل عمومی خواهد شد. یعنی عده‌ای که از ماشین شخصی استفاده می‌کنند باید هزینه حمل و نقل عمومی را بدهند از همین الان بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است هزار اتوبوس جدید و ۲۰ قطار جدید با درآمدهای حاصل از این طرح در سال آینده خریداری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    برای نماینده مجلس باید جریمه 900 هزار تومن بشه،
    قانون برای قشر ضعیف جامعه

  • چراغ

    حالا دیدیدبحث طرح ترافیک وامثالهم برای جان مردم وفقط برای کسب درآمد است همه کارهای این مسئولین ااینجوریه مردم سیری چندشماپولتان راازجیب ملت برداریدولی نگیدملت خرند

  • بدون نام

    سلام والاه همش کلک پول.خداان شاا....جواب بدهد

  • بدون نام

    چرا فقط مردم جریمه میشوند ؟؟؟؟؟ اگر راست میگویید جلوی محصولات سایپا و ایران خودرو را بگیربد که تمام آلودگی ها بخاطر ماشینهای آشغال تولیدی اوناست ..... زورتان نمیرسد !!!!!!!!

  • سپهر

    بدنبال درامد بیشترن داستان سرای میکنند...بسته اینهمه دروغ ودغل

  • بدون نام

    با پرداخت پول موضوع ترافیک و الودگی حل می شود پول زیاد باعث می شود صاحب خودرو در امرمعضل هوا الوده گناهش بخشیده شود

  • بدون نام

    حقه بازها

  • امیر

    تمام فکر شما اینه که چجوری برای بیچاره کردن قشر ضعیف از یکدیگر سبقت بگیرید .تکلیف کسانیکه با تاکسی اینترنتی یه لقمه نون برای خانواده فراهم میکنند چیه ؟این اشتغال زایی هستش یا اشتغال بری؟ آقایان ۴درصدی

  • بدون نام

    فقط بفکر خالی کردن جیب ملت هستید یک بارهم بگید حقوق کارگران اضافه شد چرا جریمه ها اضافه میشه ولی حقوقهانه.

  • میلاد

    یعنی ملت هرچه کار کنه دودستی تقدیمتان کنه

  • بدون نام

    غیرازاین ازاقای نجفی انتظار داشتید؟

  • بدون نام

    شما با این کاراتون به تخلفهای بیشتر در جامعه دامن میزند.منی که از طریق قانونی طی سه سال متوالی موفق به خرید سالانه نمیشم و جریمه میشم. وقتی صورت جرایمم را می گیریم می بینم در خیابانی بارها جریمه شدم که تو عمرم 3 بار بیشتردر آن خیابان نبودم، آیا جز اینست که فرد دیگری پلاکش را دستکاری کرده که از جریمه فرار کند یا سیستم مشکل دارد؟تاوانش را من میدهم. دوربینی در 45 دقیق 3 بار پلاکم را میگیرد در اعتراض در شورا، با بی مسولیتی اعضا شورا به نتیجه نمیرسم و میگویند 4 ستونه شده و باید پرداخت کنم. بنظرتون با این اوصاف مردم باید شهروندان قانونمندی باشند؟

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج