عضو شورای شهر: سوار پلاک شهرستانی ها نشوید
در تهران شاهد مسافرکشان شهرستانی هستیم. این در حالی است که در شهریور سال جاری، محمد رضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: «مالکان خودروهای پلاک شهرستان اگر اقدام به مسافرکشی در تهران کنند، ضمن اعمال قانون، خودرو آنها توقیف میشود.»
هنگامی که برای تردد در مسیری کوتاه در یکی از خیابانهای تهران به ویژه در مرکز شهر منتظر تاکسی ایستادهاید، خودروهای مسافرکشی را میبینید که رانندگان آنها با لهجه شهرستانی، مسافران را به سمت خود فرا میخوانند. باید دانست که اغلب آنها نیز شبها در خودرو خود خوابیده و به این شکل امورات میگذرانند. آنچه در ادامه میخوانید نظرات الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران، درباره نحوه ساماندهی مسافرکشان در سطح کلانشهر تهران است.
*مسافرکشی پلاک شخصیها نشانه عدم مدیریت مناسب فرصتها و خدمات در شهر است. تهران همواره با موجهای مهاجرتی روبهرو بوده است که نخستین راه درآمد روزمزد برای بخشی از این مهاجران، مسافرکشی است. برای ساماندهی خدمترسانی به مسافران در شهر باید چند نهاد، از جمله پلیس راهور، نیروی انتظامی و شهرداری، رویکرد و روش هماهنگ داشته باشند.
* گام بعد آموزش شهروندان و بهرهگیری از همکاری مردم برای محدود کردن خودروهای شخصی و تقویت صنف تاکسیرانان است. نظام صنفی توانمند هم به اعضای خود خدمت مناسب ارائه میکند و هم ارتباط اعضا را با شهروندان با احترام متقابل و همکارانه تنظیم میکند. بخشی از این نا بسامانی برخاسته از ضعف نظام صنفی تاکسیرانان، کاستی در اعتمادسازی و خدمترسانی بسنده این صنف به مردم و نپرداختن به آموزش و تعامل مردمی است.
* مدیریت شهری هم برای بهروز کردن خدمات خود کارپینو را راهاندازی کرده است. تاکنون دوهزار و ۵۰۰ راننده تاکسی در این نرم افزار آغاز بهکار کردهاند و ۱۲هزار و ۵۰۰ نفر هم در نوبت آموزش قرار دارند.در مورد سامانههای برخط حملونقل شهری، مدیریت جدید سازمان تاکسیرانی در حال بازنگری و تدوین آییننامه لازم و تنظیم سازوکار بهبود امنیت شهروندان است. اگرچه فناوری به آسایش و سرعت دادن کارها کمک میکند، اما نباید پیش از سامانه و فرهنگ کاربری بر اتمسفر شهری مسلط شود. مدیریت شهری ابزارهای قانونی متوقف کردن کار این شرکتها را دارد و لازم است در جذب راننده و کارکنان، سرویسدهی و نظارت معیارها و قوانین تاکسیرانی رعایت شود. هرگونه خدمتی در زمینه حمل و نقل مسافر در شهر سامانه و سازمان مدیریت شهری مشخصی دارد و یک شرکت به دلیل فعالسازی و دسترسی فناوری نو نمیتواند خارج از قوانین عمل کند یا اصول کلی خدمت را نادیده بگیرد.
نظر کاربران
شما لطف کنید تو ی شهرستان َ شغل ایجاد کنید تا آنها مجبور نشن بیام تهران کار کنم ولی بدانید آنها به عنوان آخرین چاره به تهران پناه آورده ان
آرمان جان فرض کن این قشر راننده رو روندی بره برن کجا از کجا درآمد کسب کنن شهرشون پول بود مگه دیونه اند بیان تهران دنبال پول
اگر با پلاک تهران خلاف کردند چی؟
شورای شهر/ پلیس/شهرداری و... که کاره ای نیستند / فقط پول ومالیات وعوارض از مردم بدبخت بگیرن/ بازهم تقصیر مردمه سوار مسافرکش های شهرستانی میشن ،آلوگی هوا زیاد میشه!
شماشغل این شهرستانیها وتهرانیهارو ودادین به خارجیان افغانی وبعدمیگی شهرستانیهاروسوارنشین من خاک پاک شهرستانیهای هم وطنمم هستم و خودم تهرانی واینظلم نکنیدزلزله میاد.....
خدایا زلزله ای اتمی چیزی بیار همه مان را بدرک ببر ... چیکاااااار کنیم پپپپپپپپپپه ... چند سال دیگه باید رجر بکشیم