کسب و کارهای اینترنتی مردم را بی اعتماد نکنند!
سرویس های اینترنتی در کشور روند رو به رشدی را در پیش گرفته است، اما تاخیر در قانون گذاری و تداوم بلاتکلیفی و ابهامات به اعتبار این بازار جدید بعضا صدمه وارد می کند.
به گزارش فارس، موضوع اعتماد و امنیت همواره جزء لاینفک خدمات الکترونیکی بوده است. از طرفی با اینکه کسب و کارهای اینترنتی در ایران در حال رواج هستند، عدم اعتماد و اطمینان درباره آنها نیز همچنان مشاهده می شود.
همچنان که کسب و کارهای تاکسی اینترنتی همواره با این مسئله روبه رو بوده و هستند و هنوز میتوان نقطه قوت و مزیت اصلی سرویس های سنتی و محلی به سرویس های اینترنتی را همین فاکتور اعتماد، امنیت و اطمینان دانست. به علاوه اینکه بروز برخی اتفاقهای ناگوار، خلاء قانونی کنترل و نظارت بر این کسب و کارها را بیشتر نمودار کرد.
در حالی که مسئله مهم اعتماد هنوز درباره کسب و کارهای تاکسی اینترنتی حل نشده، این مسئله در سرویس های پیک اینترنتی در حال تکرار است.
از زمان راه اندازی سرویس های پیک اینترنتی، حس عدم اطمینان در سپردن بسته ها به ویژه مرسولات با ارزش همواره بین اغلب کاربران وجود داشته است و این سوال برای کاربران مطرح است که با چه اطمینانی بسته ارزشمند را به پیک اینترنتی بسپارند؟
بنابراین بلاتکلیفی موضوع مهم امنیت و اعتماد در سرویس های اینترنتی به دلیل تاخیر در قانون گذاری های لازم علاوه بر اینکه در صورت بروز اتفاقات ناگوار به ضرر مصرف کنندگان تمام میشود، به دلیل تداوم ابهامات و تردیدها به هویت و اعتبار این بازار جدید رو به رشد در کشور نیز صدمه وارد میکند.
اگرچه هر یک از کسب و کارها راه کارها و مقرراتی درون سازمان برای پاسخ گویی به این مطالبه مهم دارند، اما جلب اعتماد و اطمینان عمومی برای سرویس های کسب و کارهای اینترنتی ضرورتی است که جز با پشتوانه قانونی از سوی قانونگذار تامین نمیشود.
ارسال نظر