۶۵۱۵۲۷
۷ نظر
۵۰۱۶
۷ نظر
۵۰۱۶
پ

واکنش فاضل میبدی به اظهارات امام جمعه قم

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص اظهارنظر روز جمعه محمد سعیدی، امام جمعه قم مبنی بر اینکه مخالفت با شورای نگهبان مخالفت با خداست گفت: از اظهارنظر او و حتی امامی کاشانی بسیار تعجب کردم که مطرح کرد «نظام جمهوری اسلامی «حرم» است و هر کس حرفی با روسای قوه دارد، خصوصی با آن‌ها مطرح کند.» این نظرات خلاف تعالیم اسلامی است و حتی ائمه هم مخالفان خود را دشمن خدا فرض نمی‌کردند.

رویداد۲۴: عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص اظهارنظر روز جمعه محمد سعیدی، امام جمعه قم مبنی بر اینکه مخالفت با شورای نگهبان مخالفت با خداست گفت: از اظهارنظر او و حتی امامی کاشانی بسیار تعجب کردم که مطرح کرد «نظام جمهوری اسلامی «حرم» است و هر کس حرفی با روسای قوه دارد، خصوصی با آن‌ها مطرح کند.» این نظرات خلاف تعالیم اسلامی است و حتی ائمه هم مخالفان خود را دشمن خدا فرض نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام محمد سعیدی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهر قم در نماز جمعه این هفته قم مقابله با فقهای شورای نگهبان را به‌مثابه مقاومت و ایستادگی در مقابل مکتب اهل‌بیت (ع) دانست.

البته محمد سعیدی اولین بار نیست که چنین نظرات عجیبی را مطرح می‎کند، او در یک جلسه سخنرانی نقل‌قولی را از خواهر مقام معظم رهبری در مورد «یا علی» گفتن ایشان در لحظه تولد مطرح کرد که باعث واکنش و جنجال‌هایی شد. علی‌اکبر ناطق نوری که در آن مقطع ریاست بازرسی دفتر رهبری را بر عهده داشت، نسبت به این سخنان گفت: «کسی که گفته آیت‌الله خامنه‌ای هنگام به دنیا آمدن، گفته «یا علی»، توبیخ شد. سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه در واکنش به ناطق نوری تلویحاً اشتباهش را پذیرفت و گفت «هیچ انسانی از خطا مصون نیست.»

اظهارنظرهایی ازاین‌دست، خطرات فراوانی به دنبال دارد که مهم‌ترین آن بی‌اعتمادی مردم نسبت به‌نظامی می شود که مبتنی بر دین هم هست. از سوی دیگر زمانی که بنا باشد مخالفت با فقهای شورای نگهبان مقاومت در مقابل مکتب اهل‌بیت باشد، قطعا راه نقد از این طریق بسته می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در خصوص اظهارنظر روز جمعه محمد سعیدی گفت: از اظهارنظر او و حتی امامی کاشانی بسیار تعجب کردم که مطرح کرد «نظام جمهوری اسلامی "حرم" است و هر کس حرفی با روسای قوه دارد، خصوصی با آن‌ها مطرح کند.» این نظرات خلاف تعالیم اسلامی است و حتی ائمه هم مخالفان خود را دشمن خدا فرض نمی‌کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: به نظر می‌رسد چنین نظراتی که بدون فکر بیان می‌شود از نگاه کلامی و فقهی شاید یک بدعت باشد؛ زیرا اعضای شورای نگهبان معصوم نیستند که هر چه بگویند کلام خدا باشد. اعضای شورای نگهبان فقهای معمولی محسوب می‌شوند که خطا و اشتباه در سخنان آن‌ها زیاد امکان دارد. مثلاً در مورد ایجاد ممانعت برای ورود غیرمسلمان به شورای شهر، مجلس مصوبه‌ای داشت که اکثر فقها با آن مخالف کردند، این اصرار نمایندگان مجلس و مخالفت با نظر اعضای شورای نگهبان به معنای ایستادگی و مقاومت در برابر خدا است؟

فاضل میبدی در ادامه یادآور شد: در چنین شرایطی هیچ‌کس نسبت به دیگر قوا نباید مخالفت داشته باشد و هر یک از سه قوه می‌توانند، بگویند که نقد روسای آن‌ها مقاومت در برابر خدا است زیرا فقها شورای نگهبان‌ که بالاتر از رئیس قوه مجریه نیستند. حتی در قرآن هم به این صراحت بیان‌نشده که هرکسی با سخن پیامبر مخالف است، دشمن خدا محسوب می‌شود.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: اظهارنظر فوق بسیار غلط بود و باید تذکر داد که مجدد تکرار نشود. حق هرکسی است که در جامعه اسلامی انتقاد بر هر مقامی را مطرح کند و رهبری هم گفته که این کار برای ایشان هم انجام شود. شورای نگهبان‌ که بالاتر از مقام رهبری نیست.

وی دراین‌باره که چنین اظهارنظرهایی منجر به دیکتاتوری دینی نمی‌شود، اظهار داشت: قطعا همین طور است. در کشورهای ایدئولوژیک کمونیستی معتقد به چنین نظراتی بودند و هیچ‌کس حق انتقاد از بزرگان آن‌ها را نداشت. البته آن‌ها خدا را قبول نداشتند ولی در این صورت مجازات می‌شدند. در فقه اسلامی دشمن خداوند باید مجازات شود از حرف آقای سعیدی چنین برمی‌آید که هرکسی با شورای نگهبان مخالفت کرد، دشمن خدا به‌حساب می‌آید و باید مجازات شود بنابر این مخالفت با شورای نگهبان را برابر با مخالفت با خدا دانستن به دیکتاتوری دینی منجر می‎شود.

فاضل میبدی در این خصوص که چنین مباحثی نگاه مردم را نسبت حاکمیت ضربه وارد نمی‌کند، بیان کرد: نه‌تنها به نظام بلکه به دین هم ضربه وارد می‌کند و مردم را از آن فراری می‌دهد.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره طرد کسانی که چنین اظهارنظر می‎کنند، افزود: همه بیان نظرات خود را دارند و به حرف‌هایی ازاین‌دست، باید تذکر داده شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچی نمیگم

    • بهروز

      چیزی هم بگیم اینجا ثبت نمیشه
      پس سکوت

    • علیرضا

      حرفی بزنی پیغام میاد نظر شما غیر قابل انتشار است
      پس سکوت

    • بدون نام

      خدا از هر کسی که با استفاده از مقدسات دینی میخاد تو این نظام واسه یه شخص حقیقی و حقوقی مشروعیت آسمانی درست کنه که نتیجش میشه امثال معجزه هزاره سوم و ملعبه شدن دین و کمرنگ شدن اعتقادات دینی جامعه نگذره

    • بدون نام

      جانا سخن از زبان ما می گویی

    • بدون نام

      خدا راشکر که بهضی وقایون آگلهانه جواب می دهند

    • بدون نام

      درودبرشما آقای میبدی ای کاش دیگرروحانیون هم همت می کردند مثل جنابعالی به صراحت جواب امثال آقای سعیدی ودیگران را میداند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج