۶۵۰۱۷۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تأخیر هفت ساعته پرواز نجف - تهران

شرکت هواپیمایی آسمان بابت جبران تأخیر ۷ ساعته پرواز نجف-تهران خود، به مسافران پیشنهاد داده است که بلیت نیم‌بها آن هم در مسیر داخلی و البته با شرایط خاص به آنها ارائه می‌دهد که این شیوه جبران خسارت مطابق قوانین بین‌المللی نیست.

خبرگزاری فارس: رعایت حقوق مسافر و جبران خسارت مسافران در بروز تأخیرهای پروازی خصوصأ تأخیرهایی که درون‌سازمانی (ناشی از عملکرد و در حیطه اختیارات و وظایف شرکت هواپیمایی) است، از الزامات شرکت‌های هواپیمایی در همه نقاط دنیا است.

به هر حال طبق گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأخیر جزئی از صنعت حمل و نقل هوایی است و مسافران نبود تأخیر را در پروازها فراموش کنند، اما‌ همین سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی، آیین‌نامه در حوزه تأخیرات پروازهای در راستای حمایت از حقوق مسافر‌ ابلاغ کرده است که از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی رعایت نمی‌شود.

یکی از مسافران شرکت هواپیمایی آسمان در اعتراض به عملکرد این شرکت هواپیمایی می‌گوید: در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه امسال مسافر پرواز نجف-تهران شرکت هواپیمایی آسمان بودیم و حدود ۳ ساعت قبل از پرواز هم در فرودگاه حاضر شدیم.

وی با اشاره به انجام با تأخیر پرواز مذکور ادامه داد: متأسفانه از قبل بابت بروز این تأخیر اطلاع‌رسانی به مسافران انجام نشد و زمانی که ما وارد فرودگاه شدیم و پس از ساعت‌ها سرگردانی، این تأخیر اطلاع‌رسانی شد.

این مسافر نجف-تهران بیان کرد: مسافران خردسال و سالخورده زیادی در پرواز ما بودند که همگی در فرودگاه سرگردان شدند و هیچ پاسخگویی و پذیرایی از سوی نمایندگان شرکت هواپیمایی آسمان انجام نشد.

وی بیان کرد: بالأخره پس از ساعت‌ها سرگردانی حدود ۷ ساعت پس از ساعت اصلی درج شده در بلیت، هواپیما پرواز کرد.

این مسافر آسمان افزود: پس از پیگیری‌های مسافران و شکایت به واحد حراست شرکت هواپیمایی آسمان بابت این تأخیر و سرگردانی، مسئولان این شرکت هواپیمایی‌ به ما اعلام کردند بابت بروز این تأخیر بلیتی نیم‌بها در مسیر داخلی به مسافران ارائه می‌دهند و البته ضرورت دارد بابت تهیه این بلیت از ۱۰ روز قبل از پرواز به این شرکت هواپیمایی مراجعه و تاریخ پرواز خود را اعلام کنند تا آن شرکت مشخص کند که در تاریخ مذکور امکان ارائه پرواز به این مسافر را دارد یا خیر.

این مسافر گفت: متأسفانه شرکت‌های هواپیمایی در جبران خسارت مسافران در شرایط بروز تأخیرات به درستی و منطقی عمل نمی‌کنند.

وظیفه نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی کشوری است که به نظر می‌رسد این سازمان حاکمیتی در اجرای قوانین و نظارت بر شرکت‌ها به نوعی کوتاهی می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج