شکنجه دانش آموزان با سرمای صبح کویر!
تابناک در گزارشی نوشت: همزمان با وقوع زلزله در غرب استان کرمانشاه و تخریب بیش از ۸۰ درصد مدارس مناطق زلزله زده، تمام توجه و نگاه مردم و مسئولان به این منطقه از کشورمان جلب شد.
مدرسه ابتدایی شهید حسین شهریاری روستای زمین بند، از جمله مدارس محروم و فاقد امکانات استاندارد آموزشی کشور است که در شهرستان کهنوج استان کرمان و دهستان دهکهان این شهرستان واقع است؛ مدرسهای که ۴۰ دانش آموز ابتدایی و ۲ معلم دارد، اما از وجود کمترین امکانات آموزشی استاندارد نیز بی بهره است.
دبستان شهید حسین شهریاری که گفته میشود در سال ۱۳۶۳ فعالیت خود را آغاز کرده است و به عبارتی ۳۳ سال عمر دارد، در ۱۵ کیلومتری مرکز شهرستان کهنوج قرار دارد و ۴۰ دانش آموز این مدرسه ۶ پایهای به صورت مختلط در آن آموزش میبینند.
بررسیهای به عمل آمده در مورد وضعیت کنونی این مدرسه حکایت از آن دارد که تقریباً هیچ امکانات ضروری ولازمی برای آموزش مثل صندلی، نیمکت، سرویس بهداشتی، زمین ورزش و... در این مدرسه وجود ندارد و از همه اینها بدتر اینکه این مدرسه ۳۳ ساله حتی از یک بنای مستحکم و سازه استاندارد هم بی بهره است.
اهالی روستای زمین که جمعیتی نزدیک به ۳۵۰ نفر دارند نیز به دلیل مشکلات اقتصادی و مادی تقریباً توانایی چندانی برای کمک به مدرسه این روستا را ندارند و آنگونه که اطلاعات به دست آمده نشان میدهد، نزدیک به نیمی از اهالی این روستا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند.
اهالی روستا مدعی هستند برای بر طرف کردن مشکلات آموزشی و کمبود امکانات این روستا تا کنون مکاتبات فراوانی را با مسئولان انجام داده اند، اما هیچکدام از این مکاتبات به صورت موثر مورد بررسی و رسیدگی قرار نگرفته است و نتیجه آن استمرار چنین وضعیتی شده است.
آنچه در مورد فضای آموزشی روستای زمین بند در دهستان دهکهان شهرستان کهنوج آمد، تنها درد و مشکل آموزشی این شهرستان و سایر شهرستانهای جنوبی استان کرمان نیست و مستندات فراوانی از شرایط حتی بدتر در برخی نقاط دیگر منطقه مثل دهستان زهکلوت شهرستان رودبار جنوب وجود دارد.
دانش آموزان این منطقه از کشور را باید قربانیان اصلی توسعه نامتوازن کشور و تمرکزگرایی شدید دانست؛ کودکان و نوجوانانی که تنها گناهشان تولد در مناطقی است که از مراکز سیاسی کشوری و استانی فاصله دارد و به همین دلیل از بسیاری از امکانات حداقلی نیز بی بهره مانده است.
در شرایطی که تمام نگاه وتوجه مقامات مسئول و مردم به مشکلات آموزشی موجود در مناطق زلزله زده است که البته باید هم این توجه وجود داشته باشد، با نمونهای که آمد انتظار است رسیدگی به سایر فضاهای آموزشی محروم کشور نیز در کانون توجه مسئولان قرار بگیرد؛ موضوع مهمی که البته روندها حکایت از استمرار بی توجهی مسئولان به آن دارد و این حقیقت را میتوان از کاهش ۱۹ درصدی بودجه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در لایحه بودجه سال ۹۷ کشور برداشت کرد.
نظر کاربران
دوست عزیز مشت نمونه ی خروار است.بنده یه مدرسه ای تدریس میکنم کهبه خدا حتی یک لوله ی آزمایش هم نداره.حالا هی بگید تربیت و تعلیم؟؟؟
پاسخ ها
در عوض یه عده میخورن و به ریش ملت میخندن
پس بودجه صرف چی میشه؟
پاسخ ها
ﺑﻮﺩﺟﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﺳﺎﻝ 97 ﺭاﺑﺨﻮﻧﻲ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻣﻴﺸﻴﺪ ﺻﺮﻑ ﻛﺠﺎﻫﺎﻣﻴﺸﻪ.
با سلام.بنده هم یک معلم هستم .فقط کافیه یک مقدار از مراکز شهرها دور شویدتا معنای واقعی آموزش در ایران را دریابید.خدا میداند که آموزش و پرورش درایران بیشتر شبیه یک شوخی است.ویا حداکثر به معنای رفع مسؤلیت
توروخدا اینقدسیاه نمایی نفرمائید وقتی دولت از سیری مردم ثروت ملی خودمونو میبره درجاهایی که مسلمون داره زجرمی کشه مدرسه وبمارستان ان چنانی می سازه یعنی اینکه مردم و کشور خودمون دیگه احتیاج نداره مگرنمی بینید مردم مسلمان کشورهای ..............احتیاج به کمک دارند ( البته بصورت کنایه عرض مردم )