«دورهمی» و دفاع از ابتذال؟!
آرمان شهرکی در فرارو نوشت: مدیری دورهمیِ جدید را ترتیب داده؛ بازهم نشسته شقّورق بر صحنهی دکوری فاخر و شیکوپیک. دکوری که دریک نگاه میتوان حدس زد که با پولش میشده دستِکم یک پارک محلی و کوچک برای کودکان در شهری محروم از همهچیز ساخت یا قطعه زمینی خاکی را برای بازی گلکوچیکِ بچهها آسفالت و خطکشی کرد؛ یا به چند ناشر فرهنگی و فرهیخته کمی کمک مالی کرد همهی اینها دستِکم.
آرمان شهرکی در فرارو نوشت: مدیری دورهمیِ جدید را ترتیب داده؛ بازهم نشسته شقّورق بر صحنهی دکوری فاخر و شیکوپیک. دکوری که دریک نگاه میتوان حدس زد که با پولش میشده دستِکم یک پارک محلی و کوچک برای کودکان در شهری محروم از همهچیز ساخت یا قطعه زمینی خاکی را برای بازی گلکوچیکِ بچهها آسفالت و خطکشی کرد؛ یا به چند ناشر فرهنگی و فرهیخته کمی کمک مالی کرد همهی اینها دستِکم.
مدیری با ساعت خوش آغاز کرد و حقیقتا توانست پس از تحمل سالها سختی و فشار و تنگنا از انواع و اقسام، لبخند بر لب ایرانیان بنشاند. شخصیتهایی که آفرید همگی به شمایلهای تودلبروی طنز بدل شدند.
مدیری کارش گرفت و سکّه شد هم، چون ذوق و قریحهای داشت هم بابت اینکه تا پیش از آن، خندیدن و خنداندنِ ایرانیجماعت یکجورهایی مکروه بود. مدیری در طنز تلویزیونی پیشرو شد. اما حالا به او نگاه کنید و به دورهمیهایش! و به مدعوّیناش.
به نزول و افول یک هنرمند مردمی نیک بنگرید! به فرهنگِ جنسیِ تبلیغ شده از سوی او و میهمانانش و به سینمای مظلوم ایران که میان چه کسانی پاسکاری میشود. جماعتی که در پیش چشم صدها مخاطب فیزیکی برنامه و شاید هزاران مخاطب رسانهای، بیآنکه شرمسار فرهنگ و ادبِ پیشینهدارِ این مرزوبوم باشند به فضای روشنفکریِ ایران کنونی بیمحابا حمله میکنند بر صحنهی گرمونرمی که سرمایهی هنگفت برایشان ترتیب داده.
دورهمی بیشک حملهی یکجانبهای است از سوی سرمایهداری و صنعت فرهنگ، به فرهنگسالاری.
جایی شریفینیا آثاری که او به روایت خودش همه کارشان هست (بیشک او یکپای ژانری در سینماست که میتوان سزاوارانه ژانر اتوبوسیاش نامید) را باب دندان کارگری میداند که آجر بر بام پرتاب میکند یا گِل لگد میکند. اینطور نیست بدنهی کارگری ایران قشریست فرهیخته موثر و باسواد که زیر فشار زندگی درحال لِهشدن است و هیچگاه فرصت دیدن برنامهای از تلویزیون را ندارد چه رسد به سینما رفتن، اما بهشدت در حال خواندن است تا جبران کمخواندنهای طبقهی متوسطِ آبرفتهی ایرانی را بکند. این قشر هنوز به دانشگاه اعتقاد دارد.
جامعهی کارگری ایران هیچ نسبتی با لُمپنیسم فرهنگیای که شریفینیا داعیهدارش هست ندارد.
در استدلال شریفینیا اگر هزارتا امضاء و پاراف پای کلِّ داستان ساخت و نمایش یک فیلم باشد این روندی قانونی است و همه باید تابع قانون باشیم.
اما نتیجهای که او از این مقدمهچینی میگیرد سخت اشتباه و دردناک است. قانونی بودن یک روند، دالِّ بر رهایی اثرِ قانونا تولیدشده از دام ابتذال و بری بودناش از نقد نیست.
بیشک و به اعتراف بسیاری از اهالیِ فرهنگ و هنر، بسیاری از آثاری که شریفینیا طی این سالها در تولیدشان نقش اصلی و فرعی داشته آثاری به غایت سطحی و مبتذلاند. بماند که بسیاری از اجحافهایی که در حقِّ هنر و هنرمند میشود میتواند آبشخور قانونی داشته باشد یعنی اثر مبتذلی که از یک دَمودستگاه قانونیِ پرگیروگرفت و عریضوطویل بیرون میزند.
سویوزکینو (Soyuzkino) را در شوروی سابق در ۱۹۳۰ درنظر بگیرید. نهادی تا دلتان بخواهد پر از کاغذبازی و انحصار. سویوزکینو مشتمل بر یک دیوانسالاری وسیع از برنامهریزان اقتصادی و سیاستگذارانی بود که موظف شده بودند تا برای استودیوها یک برنامه تولید سالانه طراحی کرده و سپس بر توزیع و اکران فیلمهای ساخته شده نظارت کنند.
شریفینیا آدم را یاد گریگوری اکساندروف Grigori Aleksanrov کارگردان عامّهپسند روسی در دههی ۱۹۴۰ میاندازد هرچند که شریفینیا برخلاف الکساندروف هیچگاه از محضر اساتید برجستهی سینما بهره نبرده.
مدیری خطاب به میهمان میگوید: پس با این حساب، اثر هنریِ مبتذل وجود ندارد؟ و شریفینیا با قاطعیّت جواب میدهد خیر. عطّار هیچگاه نمیگوید که مُشکاش بو نمیدهد و شاهد روباه همیشه دُماش است.
افتخار شریفینیا به اخراجیهاست. فیلمی که از صدقهی سرِ بهبازیگرفتنِ مضمون جنگ که تا پیش از لیلی با من است در پس واژهی " دفاع مقدس" سنگر گرفته و لذا نوعی تابوی مضمونی و تصویری محسوب میشد؛ نیز نمایش لاتبازیها و جاهلمسلکیهایی که پس از انقلاب و تا اواخر دههی هفتاد جایی در سینما نداشت، اما هنوز میتوانست آدمها را پای گیشه بکشاند؛ پرفروش شد.
درک و فهم اخراجیها به چه میزان از توانش فکری از سوی مخاطب نیاز دارد؟ این فیلم تنها بهوقت درست و با حمایت مالی مناسب اکران شد و با موضوعی که هیچ کارگردانی جز دهنمکی با آن سوابق خاص، جرات پرداختن به آن را نمیتواند داشت.
شریفینیا بلافاصله هندوانه زیر بغل مدیری میگذارد و از او قهرمان میسازد و بالعکس مدیری زیر بغل شریفینیا.
سینمای شریفینیا یک رئالیسم سوسیالیستیِ بومیشده است به همان میزان شعاری و ایدئولوژیک که مخاطباش را به بردگی میکِشَد. بهخصوص مخاطب زن را.
مدیری بحث چندهمسری را پیش میکشد. گُل از گُلِ هم شریفینیا و هم مدیری و هم حضّار میشکفد. میهمان میگوید که نقش مردانِ دوزنه را دوست دارد. شریفینیا میخندد و به مدیری میگوید که خداییش به تو دو زن میدهند اصلن بهت میاد؟ به کسی غیر از من میاد؟
این بخش از مصاحبه سرآغاز کلیدخوردن گفتمانی زنستیز است که زن را چونان ماشینی جنسی و تحریککننده میبیند گفتمانی که به تجاوز راه میدهد و راه میبَرَد. اینجا زن همچون یک شیء میان دو مکالمهکننده دستبهدست میشود.
در گفتمان دورهمی، هرچقدر مرد خوشتیپتر و مایهدارتر باشد به او تعداد زن بیشتری تعلّق خواهد گرفت. مثل این میماند که حساب بانکیاش پروپیمانتر شده باشد. زن هم همینطور است سرمایهای در کنار سایر سرمایهها برای یک مرد. لحن بیان این دو شبههنرمند، زن را و صحبت از حقوق زن را به چیزی در مایههای طنز و شوخی تنزّل میدهد.
شریفینیا تلاش مایوسانهای میکند که خود را به سینمای مهرجویی سنجاق کند لیکن نمیتواند برای خودش اعتباری کسب کند.
سخیفترین بخش مصاحبه آنجاست که شریفینیا سعی میکند نقش مردِ دوزنه را اینطور توجیه کند گویا که هدف، نقد پدیدهی چندهمسری از سوی مردان است. شگفتا! در تمامی آثار مبتذلی که امضای شریفینیا پایشان هست وجه جنسی و مضحکهی فیلمنامه و میزانسن آنقدر پررنگ دیده شده که اصولا جایی برای آن هشدار و نقدی که شریفینیا مدعیاش هست باقی نمیگذارد.
سرجمع که بگیرید کارگردان و سایر عوامل زحمتکشِ فیلم! در طول اثر رطب میخورند آنگاه در آن گوشه کنارها اگر فرصتی شد منع رطبی هم میکنند یا خواهند کرد.
حتی فیلمسازی جهانی همتراز الیور استونِ آمریکایی هرچقدر تلاش کرد نتوانست محافل کاتولیکی را قانع کند که هدف از ساخت قاتلین بالفطره نقد خشونت رسانهای بوده؛ نتوانستن و عجز امثال شریفینیا پیشکش! بماند که او صرفا یک ادعای واهی مطرح میکند تا از زیر بار نقدهای کوبنده خلاصی یابد.
بیچاره خانواده بیچاره زن بیچاره عشق و بیچاره روانشناسی و در این زمانه. زمانهای که امثال شریفینیا ادعای همه اینها را دارند. اصلاح میکنم؛ نه خانواده نه زن نه عشق و نه روانشناسی هیچکدام در مواجهه با گفتمان زنستیزانهی جاری در دورهمی و سینمای شریفینیا بیچاره نیستند.
حتی مذهب هم بیچاره نیست در رویارویی با شبههنرمندی که سعی دارد روایت جنسیِ باب میل خویش را حتی به سفر حج هم ربط بدهد. آمیزهای مهوع از صیغهبازی و سفر به اماکن مقدس که انسانِ سکولار و مذهبی هردو از بازگفتاش شرم دارند.
آدمی میهراسد از امثال مدیری و شریفینیای متخصص در روانشناسیِ زنان! آنجا که چنین افرادی پول و امکاناتی در چنته داشته باشند در بخشی از جهان فرهنگ مشغول باشند آنگاه انسانی/زنی برای خرید پنیر به سوپرمارکتی برود آنگاه مورد تجاوز قرار بگیرد و گناهاش بر گردن خودش بیافتد که چرا با عشوه و طنّازی صحبت کرد و بقّال محل را تحریک و وسوسه نمود.
شریفینیا اگر دائمالخمر بود و سیگار با سیگار روشن میکرد ضررش به حال فرهنگ جامعه کمتر میبود تا اکنون که برای خودش در سینمای ایران دفتر و دستکی ترتیب داده و زیر بال و پر ژانری را در سینما گرفته که آن را به یک سینمای آسوپاسِ ضدّ فرهنگ بدل ساخته.
او حق دارد که در کنج خانه از کار پیچیدهی طراحی پوستر برای فیلم لذت ببرد! اما وقتی کارهایش در عرصهی عمومی گُل به آب میدهد پای مسئولیّتها به میدان باز میشود؛ مسئولیّتهایی که امثال شریفینیا روزی باید پاسخگوی شانهخالیکردن از زیرشان باشند.
به سیاستگذاران و متولیّان که امیدی نیست پس بر همهی جوانان زنان و خانوادههاست که نسبت به بدآموزیها و فرهنگ جنسیِ نامناسبی که اینروزها از سوی برنامههایی همچون دورهمی ترویج میشود هوشیار و آگاه باشند.
همهی مردان و زنان ایرانی (زن و مرداش فرقی نمیکند) کمترین کاری که علیه چنین برنامههایی میتوانند بکنند این است که به وقت آغاز برنامه یا کانال را عوض کنند یا تلویزیون را خاموش کنند یا اگر با اصرارِکسی مجبور شدند برنامه را نگاه کنند پس از اتمام آن، به نقد و تحلیل صحبتهای ردّوبدلشده بپردازند شاید بتوانند آن حسِ ناایمنیای را که برای زنان و از دل دورهمی به بار میآید خنثی کنند.
آنطور که پیداست مدیری در سری جدید برنامه نیز سعی دارد تا از مردانهگی برگی برنده علیه زنان بسازد و سالی که نکوست از بهارش پیداست. مردان ایرانی باید بدانند که هیچ چیز به مدیری بدهکار نیستند حتی دیدن یک قسمت از دورهمی را چه رسد به پذیرش حرفهای او که منادی نوعی مردانهگیِ سلطهگر و بهلحاظ جنسی مهاجم است.
داستان، داستان توصیه به منع و توقیف و محدودیت و اینجور حکایتها نیست. مدیری و شریفینیا آزادند در هرچه میگویند و میکنند، ولیای کاش که همین فرصتها و امکانات در اختیار آنهایی هم باشد که دغدغهی فرهنگ و فرهیختهگی دارند چه در عرصه سینما و چه در عرصههای فرهنگیِ دیگر؛ و اگر اینطور نیست که نیست باید در همهحال نسبت به حملات آنها واکنش مناسب نشان داد و نقّادانه از در مخالفت درآمد.... عزم سفر میکنم به تهران به قصد گرفتن یک امضا بر نامهای اداری، با اتوبوس.
میدانید که دخل و خرج آدمی به هم نمیخورد اینروزها. هواپیما هم که آزاد شده همه چیزش، و سفر هوایی در دسترس خیلیها دیگر نیست. شب است به ایستوبازرسی نزدیک میشویم مردها باید همه پایین بریزند تا سگی برای بوکشیدنِ مواد مخدر بیاید داخل، درضمن اسباب و اثاثمان هم بازدید بشود.
یک ساعت بعد از لرزیدن در سرمای بیابان، با اتمام بازرسی، ما مردها مجددا سوار اتوبوس میشویم. تا شام دوسه ساعتی باقی مانده. راننده سیدیای داخل دستگاه میگذارد از همانها که پس از چندماهی که پول بینوا را از جیب قشری از مردمِ از تفریح و مسافرت محروم و جوانان پرعقدهی بیانگیزه بیرون میکشند سر از جعبههای لُپلپ درمیآورند.
وقتی شریفینیا را در فیلم میبینم تا ته ماجرا را میخوانم چشمانم را به زور میبندم، اما سیستم صوتی اتوبوس یکسره است و من بانضمامِ همهی مسافرانی که میانشان همهجور آدم از هر قشری هست؛ محکوم به تحمل صداهایی هستیم که صیغه و چندزنی و .. را جار میزنند.
چند ساعت بعد شاگرد شوفر فریاد میزند: آقا شام کسی خواب نباشه. اتوبوس و ژانر اتوبوسی سردردام کرده و اشتهایم کور شده.
نظر کاربران
چقد این نقد به نظر مغرضانه میاد. چرا ما عادت داریم همه چیز رو به هم ربط بدیم؟؟ وظیفه ی مدیری ساختن پارک و آسفالت کردن جاده نیست. وظیفه اش هم این نیست ک مثل اکثر مجری های عصا قورت داده یه جا بشینه و باب میل همه حرف بزنه و دکور بچینه. ک ن به مسئول بر بخوره ن به اقشار مختلف ک مبادا باز به کسی بربخوره. کمترین حق این ملت اینه ک یه برنامه ی درخور و سرگرم کننده براشون تولید بشه.فک میکنم استقبال مردم از این برنامه گویای همه چیز هست. در ضمن آقای مدیری ک نمیتونه از مهمونش بخواد طبق سلیقه ی اکثریت مردم نظر بده. مهموناشون جواب هاشون رو میدن و به هر حال یه عده باهاشون موافقن و یه عده هم مخالف..
پاسخ ها
دقیقا حرف شما متینه. بعضی حرفا واقعا ارزش خوندن ندارن از جمله این مقاله که عوام فریبی میکنه
مدیری خودش میلیاردره به میلیاردها گیر میده خودش با رانت پیشرفت کرده به رانتی ها گیر میده .کلا مضحکه جالبی هست .ملت ایران هم که همیشه دنباله رو و نقطه چین!
سلبریتیامون به عادل فردوسی پور انتقاد میکنن که چرا برای قرعه کشی جام جهانی که اینهمه تماشاگر داره فیگو رو دعوت کردی و پولش رو ندادی زلزله زده ها، روزنامه هامون به مهران مدیری میگن که دکورت گرونه و ...اونوقت میگن چرا تلویزیون بیننده نداره
پاسخ ها
اینقدر در این جامعه وادادگی در برابر فرهنگ مهاجم مردسالار هست و خود زنان بازتولید کنندگان این فرهنگ هستند که اصلا انتظار خوندن همچین متنهایی رو ندارم و هیجان زده شدم :)دم نویسنده گرم .من چهار ساله تلویزیون نگاه نمی کنم و خیلی آرامش دارم به عنوان یک شهروند و یک زن .
با هزاران هزار میلیارد تومان پولی که دزدیده میشه نمیشه زمین خاکی وپارک درست کرد ولی با دکور دورهمی میشه.
هزینه نداده پارک درست کنه عوضش توتلوزیون خیلی ها رو بابرنامه اش سرگرم کرده مگه تلوزیون چی میزاره همش جومونگ و یوسف پیامبر مختارنامه حداقل مدیری هفته ای سه شب مردم و شاد میکنه خجالت بکشید توراخدا همش میخوان مردم تو غم و غصه باشند چشم دیدن مدیری رو ندارین دیگه الکی حرف نزنید دورهمی تو تلوزیون طرفدار داره که پخش سری سوم و شروع کردند
این نویسنده جومونگ نما از کجا اومده
اتفاقا میدیری خیلیم بهتر شده نسبت به قبل بنده خدا مدیری هرچیزی ک میگه به یکی بر میخوره چون حرفاش حرف حق هستش شاید تو حرفاش چیزی گفته ک شاید به این نویسنده مطلب هم بر خورده..
یه دفعه همه مشکلات مردم و دولت رو بنداز گردن مهران مدیری
پاسخ ها
عوام همونهایی هستند که هر بار از یکی قهرمان می سازند. یه بار روحانی رو سوپرمن فرض می کنند یه بار هم مدیری میشه قهرمانشون .وای از عوام
اول روحانی رو سوپرمن فرض می کنند و بعد که می فهمند اونی که رو شونه اش انداخته شنل سوپرمن نیست می خوره تو ذوقشون و رای شون رو پس می گیرند :) وااای از عوام
وظیفه مهران مدیری آسفالت و پارک ساختن نیست. اگه این برنامه خرجش زیاده از این خرجا توی دولت کم نیست که به این بیچاره گیر دادین. پول هتل مربی استقلال از این خرجا بیشتره برین کارای خودتون رو درست کنین
پاسخ ها
تو لنگی از استقلال نام میبری هههههه
واقعا ارزش نگاه کردن نداره این برنامه دورهمی
پاسخ ها
با نرفتن یه نفر به مسجد در مسجد رو نمیبندن . همه از برنامه های مهران مدیری خوششون میاد مخصوصا تهرانی ها چون اعصاب براشون باقی نمونده ،
طنز داره درست میکنه ، جدی کار نمیکنه که به خیلیا همش بر میخوره .
بزار خون ب مغزت برسه
محدوده ی پارک نهایت حوزه ی بازی چندتا کوچولوی عزیز می شه
دست از حسادت بردارید
مهران مدیری بیشتر از یه پارک با ابزار مستهلک و خارج از جغرافیای یه محل برای کل کشور برنامه ی مفید تولید می کنه
فقط کسایی که نگران هستن که اون ب حیاط خلوتشون هجوم می بره
بعضی مغزا با زغال می سوزن
نوشته هاتو بسوزون تا گرمت بشه
تلوزیون داخلی نفس های اخرشو می کشه
چندتا برنامه هست که مرگ سریعشو ب تعویق انداخته
با نظر اول کاملا موافقم یعنی واقعا یه برنامه سرگرمی فاخر وشیک شایسته بیننده ایرانی نباید باشه که همیشه همون حرف های کلیشه ای که پولش باید صرف فلان وفلان میشد ....منتقد دلواپس گرام اگه کسی بخواد و این رسالت داشته باشه که حرکتی فرهنگی انجام بده مطمین باشید لازم نیست از سرگرمی مردم زده بشه خدا روشکر تو این مملکت پول زیاده نگران تموم شدنش با برنامه مدیری نباشید
فقط بی انصافی و مغرضانست این مطلب.. مدیری چون تو دیده خیلی زیاد هر کاری کنه فقط میخواین بکوبیدیش
هر چند با بعضی از حرف های مدیری مخالفم اما بنظر من نویسنده اصلاح طلب قصد داره مدیری را خراب کنه احمدی نژاد کم بود بدبخت به مدیری هم میخواید گیر بدید اینم فریب دادن جدیدتونه؟همه میدونند مدیری به حق داره به دولت اصلاح طلب گیر میده چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است . ملت بیدار شدن دیگه گول امثال اینجور حرف زدن را واسه خراب کردن کسی را نمی خورن همه از مدیری بخاطر شجاعتش در مخالفت از دولت بی تدبیر که روز به روز ملت را به فقر سوق میده خوشحال و راضین .
با سلام منم با نظر دوستمون موافقم و به نظرم نقد مغر ضانه ایه
چرا ت
ا هرکسی میاد تا مردم شاد کنه و برنامه پر مخاطب میسازه سریع میخواین سرکوبش کنین،آقای مدیری چندین ساله که با زحمت فراوان قصد شاد کردن مردم را دارد.و موفق هم بوده.بهتره برید از اونایی که شبانه روز پول بیت المال رو صرف کارهای بیهوده میکنن انتقاد کنید نه از دکور برنامه دورهمی
مدیری محبوب ترین کارگردان در سبک خودش است شما چه منتقد کینه ای و عقده ای هستی با این حرفها ثابت کردی مدیری حرف حق میزنه و مافیا ها و آقا زاده ها میخوان سر به تنش نباشه احتمالا شما از اونا نیستین یا...
چون آقای مدیری زیروبم دله دزدها و غارتگران بیت المال و مسؤولین نالایق دولت را بازگو میکنه به مذاق بعضیها خوش نمیاد, خب به درک که خوششان نمباد, برن به جهنم
پاسخ ها
مدیری خودش داره در سازمانی کار میکنه که از جیب مردم بر می دارند و آشغال تحویل همین مردم می دهند .هر وقت صدا و سیما حساب همه پولهایی که می
گیره رو پس داد و مدیرانش توضیح دادند که چطور با وجود دولتی بودن اسپانسر و تبلیغ می گیرند و مدیری توضیح داد چطور در سازمانی،که به همه گروههای فکری و مردمی امکان ورود نمیده ،بیست ساله داره کار میکنه بعد من قبول می کنم مدیری برحقه و منتقدش ریگی در کفش داره!
مدیری عشقه ...تکرارنشدنی هستی مهران
من خواستم از نگارنده انتقاد کنم که دیدم دوستان اینکارو کردن و همه چیزو گفتن و خوشحالم که مردم اگاه شدن و انقد راحت گول حرفای عامه پسند رو نمیخورن. اقای نویسنده دوران پوپولیسم به سر اومده. این روضه ای که خوندی اگه تا چهارسال پیشم مشتری داشت الان دیگه نخ نما شده. جرات داری به داراییهای مسوولین گیر بده که اگه اینکارو بکنی جیرتو قطع میکنن.... برو این تورو تو یه داهات دیگه پهن کن
پاسخ ها
شما معنی پوپولیسم رو نمی دونی وگرنه طرفدار سینه چاک یک کمدین درجه دو نبودی و منتقدینش رو پوپولیست نمی خوندی.
واقعا متاسفم برای این نویسنده عقده ای...!!!
بیخودنیست که میگن قطاردرحال حرکت روسنگ میزنن.
مدیری هم یکی ازهمون قطارهای درحال حرکته.
شماکه قلم بدستی اگه جرات داری مسولین کشوررونقدکن ازرییس جمهورایرادبگیردولت روموردنقدوبررسی قراربده نه اینکه به شرافت یه عده آدمهایی گیرمیدی که چشم دیدن شهرت ومحبوبیتشون روندارید.خواهشااین ایرانی بازیاتون روتموم کنیدوبساطتتون روببریدجایی پهن کنیدکه چیزی بهتون بماسه مردم روکم سوادوکم شعورفرض نکنیداهالی رسانه!!!
چقدر زور میزنی! کی از اینا خوشش میاد؟؟!!!!
خوش بحال خودم که نه اهل تلویزیونم نه سینما نه اصولا فیلم!! کتاب...کتاب...کتاب! مطالعه و بس!! آدم سرمایه عمرشو به دست این کارگردان و اون کارگردان نباید هدر بده......
خوش بحال خودم که نه اهل تلویزیونم نه سینما نه اصولا فیلم!! کتاب...کتاب...کتاب! مطالعه و بس!! آدم سرمایه عمرشو به دست این کارگردان و اون کارگردان نباید هدر بده......
پاسخ ها
اگه اهل تلویزیون نیستی پس چطوراخبارمربوط به تلویزیون وسینمارودنبال میکنی؟خانم کتاب خون!!!!
بنظرم شمایه بلوف زدی
واقعا تفاوت بین عوام و افراد کتابخون بارزه .جهانی که یک عامی می بینه از یک سوراخ تنگه و حرفها و نظراتش مزخرف و چندش آور. ولی فرد کتابخون اصلا یک انسان رشد یافته اس .فرق بین کتابخون و غیر کتابخون فرق بین انسان غارنشین و انسان تکامل یافته ست
باسلام به نظر منم نقدبی موردی هست یعنی اگه مهران مدیری یه پارک میساخت به چشم شما میومد حالا که هنوزم کسایی هستن که دلشون به حال مردم و رسانه ملی سوخته و هنوزم امیدوارانه کار میکنند تا بلکه مردم را با تلویزیون اشتی بدن شما چشم نداری ببینی من که به شخصه اگه بخوام تلویریون ببینم فقط اگه دورهمی باشه بتونه یه ساعت منو سرگرم کنه وگرنه چیزی نداره این رسانه به اصطلاح ملی شما منتقد عزیز هم امیدوارم بی غرض تر نقد بنویسید
ایده ال مطلق فعلا وجود نداره،باید سعی کرد که بهتر بشیم،مدیری برنامه بسازه و نقد بشه تا هر روز بهتر بشیم،دیکاتور نباشیم که بگیم تلویزیون رو خاموش کنیم یا بزنیم یه کانل دیگه
کلا آرمان شهرکی آدم ناراحتی است و هر چه عقده و کینه در طول زندگیش داشته یکجا سر مدیری و شریفی نیا خالی کرده بهتره از افراد فرهیخته در تحلیلها استفاده شود.
نوبسنده متن با خوندن نظرات دیگه حتی اسم خودش رو هم نباید بنویسه چه برسد به مقاله.با این حرفای تکراری نمیشه مردم رو گول زد.
این همه حسادت و نقد مغرضانه به بر نامه دورهمی جای تعجب داره.
استاد شما بفرمایید برنامه بسازید
کاش مشخص میکردید جناب مدیری شهردار کدوم منطقه هستن تاباید پارک درست میکردن چرازپولهای دزده شده واختلاس شده ودکلهای به تاراج رفته نباید پارک ساخت حال چون جناب مدیری بابرنامه جذاب ومفرح دل مردم که دچارافسردگی و دلمردگی شده اند فقط برای یکی دوساعت ازاین برزخی که درست کرده اید نجات میدهد انتقاد میکنید واقعا که
مشتی حسود که نمی دانید چگونه وجهه ی مردم را خراب کنید. این خداست که وجهه ی پلید شما را افشا خواهد کرد.
مد شده هر کس کاری کرد برای نقدش ادای آدم های مهربان رو در بیاریم و بگیم چرا به جاش فلان کار رو برای فقرا نکرد تقصیر نویسنده هم نیست همه همین جور شدیم هر کدوم مون که از چیزی و کسی خوشمون نمیاد متوصل میشیم به فقرا
کی گفته همه ملت باید کار زندگی شون بشه رسیدگی به قشر ضعیف درسته این قشر نیاز دارن و باید بهشون رسیدگی بشه ولی بدست متولیانش نه اینکه هر کسی کاری کرد که مزاق دیگران خوش نیومد از قشر ضعیف به عنوان چماق استفاده بشه برای تخریب
الان این نقد شریفی نیا بود یا برنامه دور کمی؟
اگه به حرف شما باشه کلا باید درو صدا و سیما رو گل گرفت با پولش پارک احداث کرد برای محرومان
هرچیزی به جای خودش ما که دلمون به همین برنامه ها خوشه آدم نیستیم
انگار واجب شد یه بار این برنامه رو ببینم این چطور دکوری هست که میشه با هزینه اش پارک ساخت مگه دکورش طلا هست
واقعا که چه آدم مزخرفی و چه حرفهای مزخرفتری..خجالت بکشید از خودتون ..یه برنامه طنز رو که برای یک ساعت شادی مردم ساخته شده چطور تحلیل میکنید؟ واقعا این کار فقط از یک موجود مریض برمیاد ...دو هنرمند رو که سالهاست دارن کار میکنند و طرفدارهای زیادی دارن با چه جرأتی این جوری نقد میکنی؟شما حتما دارای یک اعتماد به نفس کاذبی که حرفهای بی سر و ته خودت رو به خورد مردم میدی...و وجهه دو هنرمند رو این طور میخوای خراب کنی...شما خوبی بقیه همه بد ن....کسی که سالهاست در عرصه هنر فعالیت میکنه هزار عیب داره و شما که معلوم نیست چه کاره ای بی عیبی لابد؟؟؟؟
واقعا به کجا میخواید برسید ؟؟؟چرا همیشه درباره ی چند نفر هنرمند که برای شادی و سرگرمی مردم برنامه میسازند این طور چرت میگید ؟؟؟؟اون از رامبد اینم از مدیری ...مطمئن باشید اینان هر چی باشند از تو نویسنده عقده ای خیلی بهترن....تو چه کاره ای که مرد نمونهٔ کمدی ساز ایران رو نقد میکنی؟؟؟
ابتذال در حرفهای شماست. باور کن....و از خودت خجالت بکش و شرم کن...
حالا این یارو شهرکی کی هست که همچین نظری داره........ هیچ فکر نکرده که برنامه اسپانسر داره و اسپانسر هر جور که بخواد میتونه پولشو خرج کنه ضمن اینکه معمولا اسپانسرهای ایرانی بخشی از درآمدهاشون رو همیشه به کارهای خیر اختصاص میدن حالا مجری هر چی محبوبتر درآمدش بیشتر ......... و چه بسا کارهای بزرگتر و مهمتر از ساخت پارک بازی انجام بدن و..........
واقعا دولت عزیز نتونست یه پارک خاکی رو درست کنه بعد دکور دور همی میتونه
مدیری هر کار کرد ه حداقل درد دل مردم رو میگه