۶۴۷۳۰۷
۳۳ نظر
۵۰۱۳
۳۳ نظر
۵۰۱۳
پ

واکنش سازمان بازرسی به افزایش قیمت خودرو

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل بازرسی استان زنجان گفت: مردم را دعوت به خرید خودروی داخلی می‌کنند و یک باره همین خودروها افزایش قیمت ۱۴ میلیونی می‌یابند که باید سؤال کرد با چه مجوزی این افزایش قیمت، اتفاق افتاده است؟

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل بازرسی استان زنجان گفت: مردم را دعوت به خرید خودروی داخلی می‌کنند و یک باره همین خودروها افزایش قیمت ۱۴ میلیونی می‌یابند که باید سؤال کرد با چه مجوزی این افزایش قیمت، اتفاق افتاده است؟

وی به بحث خودروسازان اشاره کرد و افزود: اگر در جلوی یک کارخانه خودروسازی گفتند که ناراضی هستیم و یا در بیمارستان چنین اتفاقی رخ داد، پس یعنی حسن جریان امور نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه اجرای صحیح امور در ادارات نیز وظیفه بازرسی است، گفت: در قوه مقننه در بحث اداری و مالی نیز ما حق ورود داریم تا حسن اجرای جریان امور انجام شود.

سراج ادامه داد: در اصل ۱۷۴ سابق سازمان بازرسی زیر نظر شورای عالی قضایی بود، اما در اصلاحیه قانون در سال ۱۳۶۰ این سازمان مستقیما زیر نظر شخص رئیس قوه قضائیه آمد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی فقط به شخص رئیس قوه قضائیه پاسخگو است، تصریح کرد: اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور به عهده این سازمان است.

*جو ایجاد شده در کشور سیاه نمایی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به جو ایجاد شده در کشور و سیاه نمایی موجود بیان کرد: از جریانی که مطرح شده نظام و اکثر مدیران مبرا هستند.

سراج با اشاره به اینکه شاخص فساد در ادارات کشور ما بالاست، افزود: در سال ۲۰۱۶ سازمان سی پی آی و تی آی سازمان شفافیت هر سال کشورها را از نظر فساد رتبه بندی می‌کند، بررسی شد که از ۱۷۶ کشور جهان ۲۰ کشور رتبه قابل قبولی دارند که از آسیا سنگاپور، هنگ کنگ و ژاپن است.

وی با اشاره به اینکه کشور ما جزو ۲۰ کشور پایین از نظر شاخص شفافیت مالی نیست، گفت: امتیاز کشور ما ۳۰ است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه پدیده فساد منحصر به کشور ما نیست و میانگین کشورهای بررسی شده از فساد ۴۳ است، گفت: هر میزان امتیاز نزدیک ۱۰۰ باشد، یعنی پاکتر است.

*برخی برای اینکه بر رقیب پیروز شوند، طرف مقابل را منفی جلوه می‌دهند

سراج با اشاره به اینکه برخی از گروه‌ها برای اینکه بر رقیب خود پیروز شوند، طرف مقابل را منفی جلوه می‌دهند، گفت: همین امر موجب پایین آمدن رتبه کشور می‌شود در حالی که غافل از این هستند که رتبه‌بندی بر اساس همین مطالب روزنامه‌ها و رسانه‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید واقعیت به مردم گفته شود، افزود: شرکت‌های خودروسازی نخست ثبت سفارش کرده و سپس می‌گویند می‌خواهیم آیین‌نامه و دستورالعمل تدوین کنیم.

سراج با اشاره به اینکه گروه‌ها و جناح‌ها در بدنام کردن یکدیگر مسابقه دارند، بیان کرد: نتیجه این موضوع موجب بدبینی‌ها شده است.

وی با بیان اینکه چند ۱۰ هزار خودروی ۱۰۰ میلیونی در کشور وجود دارد، بیان کرد: قیمت این خودروها افزایش یافته و حال باید دید، پول این خودروها به جیب چه کسانی می‌رود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ۴ تا ۵ هزار خودرو وارد شده است، که از طریق رانت در دست چهار تا پنج نفر است، بیان کرد: همین موضوع موجب شده مردم بدبین شوند.
سراج با اشاره به اینکه از سوی دیگر مردم را دعوت به خرید خودروی داخلی می‌کنند، بیان کرد: یک باره برخی از همین خودروها افزایش قیمت ۱۴ میلیونی می‌یابند که باید سؤال کرد با چه مجوزی این افزایش قیمت، اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر خرید خودروی ایرانی به صورت نقد دارای تخفیف ۸.۵ میلیون تومانی است، ادامه داد: اصلا بی‌خود کردند که قیمت خودرو را گران کرده تا بخواهند تخفیف هم بدهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه باید دید دست پشت پرده‌ای در ماجرای افزایش قیمت خودرو وجود دارد یا خیر، عنوان کرد: هر چند یک شایعه منتشر و سپس تکذیب شد، اما همین موضوع موجب اختلال در نظام اقتصادی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی به یک تولید کننده اونقدر رو میدین مرزهارو میبندین وامهای کم بهره بهش میدین اوتم پرو میشه هر کاری دلش میخاد میکنه

    • بدون نام

      با غلط گردند و نکردند کار درست نمیشه مثل بچه ادم قیمت بذارین هی افزایش ندین مردم کمرشون شکسته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همشون دستشون داخل یه کاسه.. الان اینم الکی مثلا ابراز نارضایتی کرده که مردم متوجه نشن که همه باهم هستن و کمر به نابودی ایران و ملت بدبختش بستن

    • بدون نام

      بابا یلدا رسید باید قیمت بالا بره اصلا مردم چگاران نظرمیدن

    • بدون نام

      همتون باهم ..مملکتو

    • مهاجر نتورک

      خیلی خودروهاتون باکیفیت هستند هر روز هم گرانترش کنین ماشالله بنزین که درحال گران شدنه وشکی توش نیست احتمال اینکه از هزاروپانصدبیشترهم بشه هست خبری که نوبخت تأیید کرد وتازه میاد میگه حقوق من هشت میلیون وهفتصد هزارتومانه ویارانه چهل وپنج هزارتومانی اصلا به کارمن نمیاد خوب جناب نوبخت من اگه نصف که خیلی زیاده من اگه یک پنجم شما حقوقم بود اصلا یارانه نمیگرفتم مثلا اومدی بگی حقوق نجومی نمیگیری ولی مردم ما البته درسطح خودم میگم دیگه توانی ندارن خودرو وبنزین هم گران کنین

    • حامد

      سلام
      ....چه کار تونستین بکنین.یعنی چه کار میتونین بکنین دست شمانیست قیمت ها دست دلار هست.مقایسه کنین دنا پلاس آشغال ایرانی رو باX22چینی.سگ خودروی چینی به دنا و سمند میرزه.خودشون حاضرن سواره خودروی ایرانی بشن.مسیولان ما بایداول از خودشون شروع کنن.چیزی که برخود میپسندی بر دیگران هم بپسند

    • علی عاطفی راد

      اگه ایشان عوام فریب تیست من یک تولیدکننده بودم در محرومترین منطقه این مملکت ایجاد کارخانه کردم براساس همین فرمایشات ایشان از طرف بانک برخلاف قانون به من ظلم شد به این ساز مان (بازرسی ) شکایت بردم با اسناد ارائه دادم بعد چند سال تماس گرفتن گفتن ما خلافی از بانک ندیدیم !!!!
      حتی کتبی پاسخ ندادن !!!
      پس ایشان یا خدای نکرده شرایک.... رفیق .... است یا مردم را فریب می دهد راست میگه پرونده منو برسی کنه !

    • بدون نام

      چرا قیمت دلارو بالا بردید؟
      همه چی گرون شده...
      فقط ماشین نیست که

    • خودی

      فیلم بازی نکنید آقایان بازرسان تاحالا کجا بودید حالا که قیمتها به اوج خود رسیده آمدید واقعن که جای تعجب داره نوش دارو پس از مرگ سهراب همه شما دستتان توی یک کاسه است برای مافیلم بازی نکنید

    • بدون نام

      پول لازمه دوست داره افزایش بده به کسی ربطی نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخدادروغ میگن من وام پرداخت کردم بعدازسه سال امدن سراغم بدهکاری درخواست کارشناس دادم بعد ازدوسال گفتن اشکال نداره سیصد بریز حساب تمامش بکن راحت شو اشتباهیه شده بزورریختم حساب تا تسویه دادن بهم اینا فقط چیزی پشت تلویزیون برامردم میگن بازرسی به مساعل خودشان بکنن مشکل از کارکنان دولته

    • صالحی

      به نظر من اینا همش موشو گربه بازیه برای اینکه صدای مردم درنیاد ،چند وقت دیگه بدون سروصدا قیمتارو هرچقدر دوست دارند بالا می برند.

    • بدون نام

      چرا بازرسی در مقابل الودگی هوا واکنش نشان نمیده؟ حتما خودشون میخوان ماشین بخرن.

    • بدون نام

      بابا بس کنید شمارا بخدا هش گرونی خیلی مردم شغل و کار دارن که همش گرون میکنید نان خالی هم خیلیا نمی توانند بخورن یک دفعه مردم بکشید دیگه.

    • بدون نام

      اینها همش دعوای زرگریه

    • بدون نام

      بدترین ماشین ایران خودرو

    • بدون نام

      سبب مرگ جوانان ایران خودرو

    • بدون نام

      سبب مرگ جوانان ایران خودرو

    • . . .

      دولت بازار ورود خودرو خارجی را بست تا خودروسازان داخل فروش شان را بالا ببرن ، نه اینکه قیمت را بالا و تیراژ را پایین بیاورند . آخر نامردی اینکارشون ، کافر این کار با هم کیش هاشون نمی کنه که اینا با مردم می کنند .

    • بدون نام

      کدوم بازرسی

    • بدون نام

      حلمب

    • بدون نام

      فقط حرف .....فقط حرف....فقطحرف....
      بابا خسته شدیم از شعار ....خسته شدیم از حرف

    • بدون نام

      مانظر بدیم،،ندیم،،خودمونو بکشیم ،،نکشیم،،،اینا کارخودشونومیکنن،،،پس چرانظر بدیم،،،بیخیال،،،

    • بدون نام

      جناب سراج شما که به این اجحاف سازندگان خودرو درحقیقت مردم اعتراف دارید و رئیس بالاترین سازمان نظارتی کشور هم هستید لطف کنید به وظایف خود عمل نموده و دست رانت خوران زالوصفت حرامخور را رو کرده و یکبار هم که شده در راه خدا خود را فدای ملت مظلوم ایران کنید قطعا مردم از شما حمایت می کنند اگر واقعا از لابی ها ی گردن کلفت نمی ترسید

    • بدون نام

      زیاد جوش نزن،تو خودت هم یکی از اونایی!!!!بیخودملت رو سیاه نکنین!!!!!!!!

    • بدون نام

      مواظب باش اون دستهای پنهان دستت رو قطع نکنن!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدبخت

      فقط فرار از ایران...

    • ali abbasi

      یه پست برا مدیر محترم
      یعنی خیلی واضح هواداری یه سمت خاص رو داری و اینکه خیلی چیزا رو نمیگی و فقط سانسور سانسور بازم سانسور تا کی خودتونو گول میزنین گرونیا خبر نیست احوال مردم خبر نیست همه چی آرومه من به تو دلبستم

    • رویا

      خداک با زلزله همه جارو خراب میکنه دولت هم باگرانی روتون نمیشه همه روباهم خاک کنید

    • سیمبر

      حق داریم نسبت به همه چیزبدبین باشیم ولی اقای سراج ادم خوبی هستند

    • جبار

      باسلام وخسته نباشید
      درخصوص گرانی خودرو یک ساعته باکدام مدرک باکدام دلیل با کدام مجوز یعنی درعرض یک ماه سه بار خودروگران بشه یعنی توی این مملکت حساب کتابی نداره یعنی بازم بیگانه هابرای ماتصمیم میگیره آقا دیگه بسه واقعا خسته شدیم باتشکر

    • امیر

      واقعا خجالت اوره ادم با کلی زحمت و قرض و فروش طلا زن و‌بچه میره برا ماشین ثبت نام میکنه یک شبه قیمت افزایش پیدا میکنه. خدا لعنت کنه باعث و بانی گرانی رو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج