۶۴۴۶۵۰
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

پهن کردن دامی با عنوانِ عبور از روحانی!

محمدصادق جوادی‌حصار در روزنامه آرمان نوشت: بخشی از بدنه‌ اصلاح‌طلبی و حامیان رئیس‌جمهور در انتخابات، به‌دلیل اقدامات دولت در ماه‌های اخیر و به‌ویژه پس از بحث‌هایی که درمورد اختصاص ردیف‌های بودجه‌ پیش آمد، نسبت به آقای روحانی کمی ناامید شده‌اند. حاشیه‌ها و اعتراضاتی که در مورد ردیف‌های بودجه ‌ایجاد شد، باید باتوجه به ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد.

محمدصادق جوادی‌حصار در روزنامه آرمان نوشت: بخشی از بدنه‌ اصلاح‌طلبی و حامیان رئیس‌جمهور در انتخابات، به‌دلیل اقدامات دولت در ماه‌های اخیر و به‌ویژه پس از بحث‌هایی که درمورد اختصاص ردیف‌های بودجه‌ پیش آمد، نسبت به آقای روحانی کمی ناامید شده‌اند. حاشیه‌ها و اعتراضاتی که در مورد ردیف‌های بودجه ‌ایجاد شد، باید باتوجه به ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد.
در این میان لایحه بودجه‌ نیاز به چکش‌کاری مجلس دارد. طبعا دولت هم نمی‌تواند بودجه برخی نهادها را حذف یا کم کند، چراکه در آن صورت مجلس با آن مخالفت کرده و صرفا چالشی جدید برای دولت ایجاد می‌کند. دولت قدرت تعطیلی این نهادها یا محروم‌کردنشان از بودجه را ندارد، زیرا حاشیه‌هایی برای دولت به‌وجود می‌آورد که می‌تواند بسیار مشکل‌زا باشد. هیچ‌کس در جامعه سیاسی با اشخاص به‌دلیل مهر و محبت پیوند سیاسی نمی‌بندد.
همه کسانی که از آقای روحانی حمایت کردند، اهدافی داشتند و اگر در به ‌انجام ‌رساندن آن موفق نشوند، احتمالا در آن شرایط بحث عبور از آقای روحانی موضوعیت پیدا می‌کند. کسانی که به‌خاطر برنامه‌‌ها، شرایط عمومی کشور یا دفع‌خطر احتمالی به‌ایشان رأی دادند، اگر به نتیجه رسیده‌اند که شرایط متفاوت است از این مساله عبور می‌کنند، اما اگر شرایط تغییر چندانی نکند، منطق و آینده‌نگری اقتضا می‌کند که در راه بی‌‌‌سرانجام قدم نگذارند. توقف جز بر مدار قانون و محور توسعه با تکیه بر حقیقت نادرست است.
روند کشور رو به ‌توسعه است و نباید به هیچ‌شخصی وابسته باشد و در این شرایط باید مسائل به‌طور دقیق بررسی شود، چراکه به برخی از اهداف اصلاح‌طلبان در این مدت عملی شده، اما درعین‌حال گفتمان اصلاحات نباید در این ایستگاه متوقف شود. مسیر پیش‌‌رو و هدف اصلی کشور دستیابی به توسعه پایدار است و آقای روحانی رویکرد کلی‌اش نسبت به ‌این مقوله مثبت است. عبور از روحانی معانی متفاوتی در اذهان ایجاد می‌کند، برخی آن را به‌معنای مخالفت شخصی می‌دانند و برخی دیگر از طریق عدم ‌حمایت از دولت است که موجب خواهد شد فشارها به دولت برای تحقق مطالبات خودشان نهایتا به نتیجه برسد.
بدون‌شک کسانی که بحث عبور از روحانی را مطرح می‌کنند، پس از دیده ‌شدن نتایج مشابه عبور از رئیس جمهور از آن پشیمان خواهند شد. این احتمال نیز وجود دارد که برخی بیرون از دایره اصلاح‌طلبی چنین مسائلی را مطرح کنند تا موجب ناامیدی اصلاح‌طلبان شود و این یأس و ناامیدی به عدم‌حضور پررنگ این بدنه تاثیرگذار در انتخابات آینده بینجامد و نهایتا جناح مقابل مجددا قدرت را در اختیار گیرد. پوپولیسمی که در دوره پس از آقای روحانی روی کار آید، کشور را به اعماق دره‌ای خواهد برد که پیش از دولت تدبیر و امید تا میانه آن رفته بودیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چالشهای عبور از "امید"....

    • بدون نام

      باید با تریلی گذشت

    • بدون نام

      پنج میلیون شغلی که گفتی ایجاد می کنی چرا هنوز ایجاد نکردی؟ بالاخره وقتش نرسیده یه تلنقوری به خودت بدی؟ اگه به وعده هات عمل نکنی و برجام و به سرانجام نرسونی تو انتخابات اینده به جناح رقیب رای میدم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج