وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:
خودروهای ایرانی، کمترین ایمنی را در جهان دارند
معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل گفت: انشالله وزیر اقتصاد یاری کند که تعرفه واردات خودرو کاهش یابد تا مردممان بتوانند خودروهای ایمن سوار شوند و خسارت شرکتهای بیمه کاهش یابد.
خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل گفت: انشالله وزیر اقتصاد یاری کند که تعرفه واردات خودرو کاهش یابد تا مردممان بتوانند خودروهای ایمن سوار شوند و خسارت شرکتهای بیمه کاهش یابد.
داود کشاورزیان در همایش بیمه و توسعه گفت: یک میلیارد خودرو در جهان پلاک شده و دو درصد این آمار در ایران است در حالی که یک درصد جمعیت دنیا هستیم.
وی ادامه داد: حدود ۱.۲۵ درصد از تلفات جاده ای را داریم، اینکه این آمار به کمتر برسد با توجه به آمار و ارقام سخت است، یا شدنی نیست.
کشاورزیان گفت: سال گذشته یک و نیم میلیون خودرو جدید پلاک شده پس حدود ۱۱ درصد رشد تردد داریم و به سختی می توانیم تلفات جاده ای را کاهش دهیم. خودروی ایمنتر، راه ایمن، کاربران ایمن و امداد و نجات مناسب از ارکان مسائل ایمنی است. نکته ای که می خواهم به شما عرض کنم مدیریت ریسک است. خوشبختانه در قانون بیمه شخص ثالث در ماده ۱۸ به مواردی اشاره شده که وضعیت خودرو کاربری خودرو و سال ساخت خودرو باید در محاسبه هزینه بیمه لحاظ شود.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل ادامه داد: ما مواجه هستیم با یک رانند گی های تهاجمی که در نتیجه آن افزایش تصادفات رخ میدهد. باید با توجه به ریسک خودرو بیمه نامه صادر شود. در حال حاضر خودروهایی که در کشور تولید میشوند کمترین ایمنی را در بین خودروهای جهان دارند. نمیدانیم چه فکری باید به فکر خودروی غیر ایمن کنیم، انشالله که آقای کرباسیان، وزیر اقصاد کمک کند که عوارض ورود خودرو به کشور کاهش یابد تا خودروهای ایمن وارد کشور شود و مردم از خودروهای ایمن استفاده کنند تا صنعت بیمه هم کمتر خسارت ببیند.
نظر کاربران
وقتی هم خوردو ساز داره نون میخوره هم دولت و هم قطعه ساز دیگه جون ملت چه ارزشی داره؟ 1000ساله این نکنه روشن شده که ماشینای ایرانی خطرناکن ولی هیشکی هیچ کاری نمیکنه! خب معلومه که خود دولت نمیخواد!
با ایشاالله و ماشالله هیچ مشکلی حل نمیشود
همت و تلاش و تعهد میخواد که در مسولین سراغ نداریم
متاسفم بخاطر اون رأی که توی صندوق انداختم،،، وعده ی ما و مسئولین سر پل صراط...
حالا شاید بخاطر هزینه بیمه خودشون هم که شده تعرفه ها رو بیارن پایین هرچند که خیلی بعید میدون چون تا حالا که ثابت شده جون مردم کوچکترین ارزشی در برابر منافع یه عده دلال مسلک نداره
مگه جون مردم هم اهمیت داره؟ باید خودروهای آشغال شونو چند برابر بفروشند تا با پولاش اون وره آب خوش بگذرونند.
چندین ساله که آشغالایی مثل پراید رو دارن میکنن تو پاچه مردم و سود هنگفتی نصیبشون شده.جون مردم کیلویی چند؟
عوضش مسؤلان ایرانی بهترین عملکرد رو در غارت و چپاول پولهای مردم دارند!!!!!!
ما میتوانیم
اعتماد مردم به دولت زیر خط فقر
کدام ازای کله گندا سوار ماشین ایرانی میشن جون مردم طبقه دوم و سوم پشم
این انحصار داره با جون مردم ما معامله میشه اخه تا کی و به چه قیمتی،که چند هزار تا برن سر کار تا چند هزار تا رو به کشتن بدن.
باید سایپا و ایرانخودرو که هردو2مونتاژکار و انحصاری و غیررقابتی هستند را با خاک یکسان کرد.چون این دوشرکت قاتل و تروریست ازحمایتهای فراوان دولتی برخوردارندو برای دولت درآمدهنگفت دارند هیچوقت خودروسازی ایران پیشرفت نخواهد کرد همچنان که همه مردم شاهد آن هستند یعنی اگر این دو شرکت مونتاژکاربه جای خودرو ،پهن و کودحیوانی وکالسکه هم تولید کنند ازحمایت دولت برخوردارهستندچون برای دولت درآمددارند و این یعنی انحصار به تمام معنی و نوعی تروریست دولتی که با خودروهای بی کیفیت و گران مردم را ترورجانی و مالی(غارت) میکنند.این صنعت عقب مانده درایران شدیدا گرفتار رانتخواری و فساد داخلی میباشد و عده ای از این موقعیت رانتخواری درصنعت خودرو، درآمدهای نامشروع و کلان بدست می آورند.
باید رونق اقتصادی درجریان باشه