تعرفه ۷۰ درصدی واردات خودرو درست است؟
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: آییننامه مربوط به تعرفه واردات خودرو مدتی است به دولت رفته و باید درباره آن در هیات دولت تصمیمگیری شود.
خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: آییننامه مربوط به تعرفه واردات خودرو مدتی است به دولت رفته و باید درباره آن در هیات دولت تصمیمگیری شود.
مجتبی خسروتاج - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر برخی اظهارات درباره افزایش تعرفه واردات خودرو به ۷۰ درصد، اظهار کرد: این موارد گمانهزنیهایی است که صورت میگیرد اما تعرفه نهایی به زودی از سوی دولت اعلام خواهد شد.
وی درباره اینکه در حال حاضر چه تعداد خودروی خارجی به دلیل عدم ثبت سفارش در گمرکات کشور مانده است؟ گفت: طبق آمارهایی که از سوی گمرکات به دست ما رسیده، بالغ بر ۵۰۰۰ خودروی خارجی به دلیل عدم ثبت سفارش در گمرک باقی مانده و ترخیص نشدهاند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با اینکه از سوی فعالان بازار خودرو این گونه اعلام میشود که تعداد این خودروها بالغ بر ۱۱ هزار دستگاه محسوب میشود، گفت: آنچه با هدف ورود به بازار ایران در گمرکات مانده، کمی بیش از ۵۰۰۰ خودرو است اما ممکن است بقیه موارد برای ترانزیت از ایران وارد شده باشند که بهتر است تعداد دقیق این خودروها از گمرکات و سازمان بنادر بپرسید.
از تیر ماه سال جاری ثبت سفارش واردات خودرو بسته و اینگونه اعلام شد که سفارشهایی که در چهار ماه اول سال جاری به ثبت رسیده تا شش ماه مهلت ورود دارند. این اتفاق در حالی رخ میدهد که روز گذشته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی خبری از کاهش دوره اعتبار سفارشهای ثبت شده در این بخش خبر داد و اظهار کرد که از این پس مدت اعتبار سفارشهای ثبت شده از شش ماه به سه ماه خواهد رسید.
مجتبی خسروتاج چندی پیش نیز با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی واردات خودرو در نیمه اول امسال، از انباشت حدود ۷۰۰۰ خودروی بدون ثبت سفارش در گمرک که اجازه ترخیص ندارند، خبر داده بود.
نظر کاربران
واقعا وقتی دولت های ایران توان رقابت در یک بازار خودرو را ندارند خواهشا پس چرند گویی را کنار بگذارند دولتمردان ایرانی دلیل عدم پیشرفت سیستماتیکشان به تفکر های دله پیت و ترس مقابله با بازار جهانی هستش آقایان با طرح و لایحه های جیب پر کن دولت ها گامی در سوی عقب ماندگی و واگردی ملت و انزوای جامعه برداشته اید که دانشمندان جهان در علوم سباسی هیچ واژه ای در مورد پیشرفت و شتاب در عقب ماندگی ایران پیدا نکرده اند و به اجماع نرسیده اند علاوه بر آن دولتمردان باید جوابگوی آفتابه و لگن هایی که یک آپشن امنیت جانی ندارد جوابگو باشند و جواب جان های از دست رفته در این عرصه حلبی سازی باشند خودرو سازان هنگامی که برای خودرو خود زاپاس تعبیه نکنند و در صورت پنچری لاستیک به راننده جایزه بدهند آن موقع حرفی شاید برای تبلیغ داشته باشند البته خودرو سازان در اشک دربیاری مشتری و سر کار گذاشتن و جواب ندادن مشتری در جهان جز اولین ها هستند و احدی نمی تواند ادعای انها را رد کند
همین الان هم تعرفه واردات حداقل 100 درصد است که باعث شده قیمت خودروهای خارجی چند برابر قیمت واقعی آنها باشد.
خدایا چه گناهی کردیم که نتوانیم یک خودرو مثل کشورهای دیگر ارزان وبا کیفیت سوار شیم
اگه تعرفه رو افزایش ندن، چه جوری ماشین های چینی و ایرانی رو با کمترین کیفیت بفروشن؟ اینها بهم نون قرض میدن تا یکسری پولدارتر بشن