۶۳۷۹۲۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

توضیح معاون شهردار تهران درباره مناظره با قالیباف

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.

خبرگزاری ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.

محسن پورسیدآقایی؛ ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه حمل و نقل با کمبود منابع زیادی مواجه هستیم، این کمبود منابع باید از طرق مختلف تأمین شود که یا باید این منابع از سوی دولت تامین شده و یا شهرداری در قالب اخذ عوارض مختلف این بودجه را تأمین کند.

وی بااشاره به اینکه درخواست اخذ عوارض را به شورا ارائه خواهیم کرد، ادامه داد: شهرداری بدون مجوز شورا نمی‌تواند نسبت به انجام هر کاری اقدام کند و نکته قابل توجه این است که اگر منابع تأمین نشود اوضاع ترافیک همچنان ادامه می‌یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه هیچ سرمایه گذاری حاضر نیست به دلیل زیان ده بودن مترو در آن سرمایه گذاری کند، گفت: مترو هر سال ۷۰۰ میلیارد تومان زیان می‌دهد و شرکت زیان ده امکان پذیرش در بورس را ندارد.

پور سیدآقایی تاکید کرد: مردم در پرداخت عوارض در ضررها سهیم نمی‌شوند بلکه مترو در حال ارائه خدمات به مردم است و باید هزینه‌های آن تامین شود، یا دولت باید این هزینه‌ها را پرداخت کند یا شهرداری که جای سوال است شهرداری از کجا می‌خواهد این منابع را تامین کند که یا باید عوارض ساختمانی بگیرد و یا مالیات!

او گفت: روزانه حدود دو میلیون مسافر با مترو جابجا می‌شود، هزینه‌ای که به مردم در صورت نبود مترو تحمیل می‌شود به مراتب بیشتر از این عوارض است.

پورسیدآقایی در مورد سرانجام طرح ترافیک، افزود: معمولا ثبت نام در دی ماه و بهمن ماه انجام می‌شده است.

او در پاسخ به شائباتی مبنی بر تغییر در روند صدور طرح ترافیک تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی انتقاداتی به شیوه صدور طرح ترافیک داشتند که در حال حاضر در حال انجام مطالعات برای بازنگری در این مسئله هستیم که مردم راحت‌تر بتوانند در تمام مناطق شهر تردد داشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر فعالیت کارمندان بیکار در مترو گفت: در مدیریت قبلی و در سال ۹۱ تعداد زیادی نیروی مازاد در مترو جذب شد که تخلف مدیریت قبلی بود و حتی پرونده آن در سازمان بازرسی کل کشور مفتوح و به دادگاه ارسال شده است؛ چراکه این جذب نیرو براساس ضابطه نبوده و تنها براساس رابطه بوده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه برای حل مشکل نیروی مازاد به فکر چاره هستیم،‌ افزود: البته خطوط مترو توسعه یافته و نیاز به تعدیل نیرو نیست بلکه این افراد را در خطوط جدید به کار می‌گیریم و حتی ممکن است با افتتاح خطوط دیگر با کمبود نیرو مواجه شویم که البته نیروهای زیادی در طی سال‌های اخیر جذب شده‌اند.

پورسید آقایی درباره پیشنهاد مناظره‌اش با قالیباف درباره خط هفت مترو گفت: بنده اعلام کرده‌ام که اگر شهردار تهران معتقد است که بستن خط هفت سیاسی است حاضرم که استدلال‌های حرفه‌ای و کاری را با وی مطرح کنم و حتما ایشان دلایل کارشناسی ما را قبول کرده‌اند که اعلام آمادگی برای انجام مناظره را نپذیرفتند و واکنشی نشان نداند.

وی در باره سرانجام ورود اتوبوس‌های مجارستانی نیز اظهارکرد: قرار است بانک خارجی فاینانس بدهد که برای تضامین آن شرکت‌های خصوصی را به بانک شهر معرفی کردیم که البته فاینانس حدود ۱.۵ سال طول می‌کشد.

او همچنین از جلسه روز گذشته‌اش با معاون مالی و شهردار تهران برای احیای شرکت خدمات ایستگاهی خبر داد و گفت:‌ در این جلسه راهکارهای احیای شرکت خدمات ایستگاهی بررسی شد تا از طریق صدور پروانه برای ایستگاه‌های مترو نسبت به تامین مالی اقدام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: البته ارائه خدمات ایستگاهی به ساخت مترو کمک نمی‌کند و حداکثر می‌تواند امور ایستگاه را پاسخ دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج