۶۳۵۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حرف نمی‌زنم تا اجازه اکران بگیرد!

نیکی کریمی و سانسور آخرین فیلمش

جلسه نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «سوت پایان»به کارگردانی نیکی کریمی با حضور (كارگردان و بازیگر)، مستانه مهاجر (تدوین‌گر)،اشكان خطیبی، هستی مهدوی‌فر (بازیگران) و امیر پوریا (منتقد) در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

جلسه نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «سوت پایان»به کارگردانی نیکی کریمی با حضور (كارگردان و بازیگر)، مستانه مهاجر (تدوین‌گر)،اشكان خطیبی، هستی مهدوی‌فر (بازیگران) و امیر پوریا (منتقد) در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

بنابراین گزارش، در ابتدای این نشست امیر پوریا گفت:‌ فیلم سینمایی «سوت پایان» یك ملودرام سوزناك است كه سعی می‌کند به سمت مستندگرایی نزدیک شود. از طرفی نیز فیلمی داستانگو است كه سعی می‌كند واكنش جامعه و پیرامون ما را نسبت به مقوله اعدام به خوبی نشان دهد.

نیكی كریمی، در پاسخ به منتقد برنامه اظهار کرد: اعدام مسئله اصلی «سوت پایان» نیست، به نظر من واكنش آدم‌ها در این شرایط خیلی اهمیت دارد. به هیچ وجه در پی صدور بیانیه نبودم بلکه موقعیتی كه آدم‌ها قرار است قضاوت كنند برایم در ساخت این فیلم جذاب بود.

کارگردان فیلم سینمایی «سوت پایان» با بیان اینکه استفاده از بازی فوتبال و جام جهانی در این فیلم ایجاد کنتراستی کرده بود که دوست داشتم، ‌تصریح کرد:به دلیل روایت مستندگونه اثر اصلا دوست نداشتم قضاوتی در فیلم صورت بگیرد چرا كه جنس سینمای مستند اجازه نمی‌داد تا وارد قضاوت شوم.

بازیگر فیلم سینمایی «عروس» یادآور شد: به طور مثال در سكانسی كه وارد خانه مقتول با «آتیلا پسیانی» شدیم را می‌توانستم به نوع دیگری نیز فیلمبرداری کنیم اما آن خانواده مهربان بودند و ما هم منطقی می‌توانستیم آنها را درك كنیم.

کریمی به برخی از ممیزی های فیلم اشاره کرد و افزود: شیوه كار رویداد محور بود و برخی جاها فیلم با سانسورهایی همراه بود كه ترجیح می‌دهم وارد آن‌ مسایل نشوم بلکه در شرایط فعلی علاقه‌مند هستم فیلم به اکران عمومی درآید.

بازیگر فیلم «سوت پایان» درباره سکانس انتهایی فیلم خاطرنشان کرد: به طور قطع نمی‌توان سكانس پایانی را حدس زد به نوعی پایان فیلم به انتخاب تماشاگر باز می‌گردد. دوست نداشتم در ساخت این فیلم بیانیه صادر كنم بلكه فقط می‌خواستم به اندازه توان خود كار انسانی انجام دهم.

مستانه مهاجر تدوین‌گر فیلم در مورد شیوه تدوین این فیلم، بیان کرد: فیلم حالت مستند گونه داشت و تلاش کردم صحنه های اضافی را از فیلم کم کنم که این شیوه دكوپاژ مخصوص خود را دارد و من سعی كردم در راستای فکر کارگردان و فیلمبردار اثر همگام شوم تا مخاطب ارتباط بهتری را با فیلم برقرار کند.

تورج اصلانی نیز در مورد نحوه فیلمبرداری این فیلم، گفت: فیلم سینمایی «سوت پایان» واقع‌گرا است و به سمت مستندگونه بودن در حركت است همچنین در این راستا از فضای شهری برای پیشبرد اهدافش استفاده می کند. فیلم به صورت مستقیم به مسئله قصاص نمی پردازد چون دغدغه اصلی فیلم را شامل نمی شود بلكه اشتراك بین آدم‌ها و تلاش یك زن برای نجات یك مادر از اهمیت بیشتری برخوردار است در نتیجه احتیاج به نور خاصی نداریم و در كنار آن چهره بزك كرده نیز لازم نیست و فیلم به طور کلی به شیوه رئال گرفته شده است.به شخصه خوشحالم كه در این فیلم حضور داشتم و «سوت پایان» را فیلمی انسانی می‌دانم.

در ادامه این نشست هستی مهدوی‌فر نیز در مورد بازی در این فیلم عنوان کرد: اولین كار من سریال «جراحت» بود كاری در فرمت تلویزیون اما كار دوم خیلی سخت تر و متفاوت‌تر بود چرا كه بازی رئالی داشتم و میزان دیالوگ‌هایم كاملاً مشخص بود همین مسئله به دشواری‌های بازی افزوده بود كه خوشبختانه به کمک همه عوامل توانستم این نقش را بازی كنم.

در این مراسم اشكان خطیبی نیز از حضور در این فیلم ابراز خوشحالی كرد و گفت: سعی كردم در این فیلم شاخ و برگ‌های اضافی بازی‌ام را كم كنم و امیدوارم روزی برسد كه سینما بتواند از جامعه جلوتر حرکت کند.

منبع: برنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

نیکی کریمی و سانسور آخرین فیلمش


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج