۶۳۴۴۴۴
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

تاکسی گردشی به آخر خط رسید

معاون حمل و نقل ترافیک گفت: رانندگان تاکسی خودشان را با شرایط جدید و سیستم‌های اینترنتی وفق بدهند. عمر تاکسی‌های گردشی در شهر به پایان رسیده و این موضوع حذف شده است و این در حالی است که باید در آینده تغییراتی را در تاکسی‌های خطی ایجاد کنیم.

خبرگزاری تسینم: مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران عصر امروز با حضور محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

در این مراسم شهریار افندی‌زاده قائم‌مقام حمل و نقل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سرپرست سابق تاکسیرانی اظهار کرد: بنده قرار بود مدتی را در این مجموعه مشغول به کار شوم که با توجه به تغییراتی که صورت گرفت چند ماهی در سازمان تاکسیرانی فعالیت کردم و در این مدت تلاش کردم خدماتی را ارائه کنم.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در سازمان تاکسیرانی گفت: تغییرات وضعیت اپلیکشین‌های موبایل از سال ۹۵ و قرارداد با شرکت کارپینو و همچنین فراهم شدن انعقاد قرارداد با شرکت کاوین از اقداماتی بود که در این مدت انجام شده است.

افندی‌زاده ادامه داد: پرداخت الکترونیکی در تاکسیرانی به صورت پایلوت در پایانه ونک و صادقیه نیز در این دوره انجام گرفت.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ هزار سرویس مدارس و برچسب‌های نصب شده بر آنها تصریح کرد: در این مدت نیز تلاش شد تعاملی را با آموزش و پرورش برقرار کنیم و این مجموعه از ظرفیت تاکسیرانی استفاده کند.

افندی‌زاده بیان کرد: نوسازی تاکسیرانی از برنامه‌هایی بوده که در این مدت در دستور کار قرار گرفت به طوری که در سال ۹۵، ۱۱ هزار تاکسی نوسازی شدند اما در سال ۹۶ به علت کمبود نقدینگی و یارانه هنوز نتوانسته‌ایم اقدامی را در این بخش انجام دهیم.

وی تصریح کرد: براساس آمار ۷ هزار تاکسی فرسوده هستند که باید مورد نوسازی قرار بگیرند. ایجاد ایستگاه‌های تاکسی در مجاورت ایستگاه‌های مترو نیز از طرح‌هایی بوده که در این مدت انجام گرفته است.

به گزارش تسنیم، علیرضا قنادان مدیرعامل جدید سازمان تاکسیرانی شهر تهران بیان کرد: تاکسیرانی سهم مهمی را در معیشت مردم به عنوان یک دستگاه اثرگذار در حوزه اجتماعی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط باید در سازمان تاکسیرانی تحول اساسی را ایجاد کنیم و این در حالی است که در حال حاضر فشاری از سمت شرکت‌های بدون مجوز به سازمان تاکسیرانی وارد می‌شود که این موضوع مستقیما به حمل و نقل شهری و رانندگان تاثیر دارد و یا باید به این موضوع منفعالانه عمل کنیم یا تغییری را در سیستم ایجاد کنیم.

مدیرعامل جدید سازمان تاکسیرانی بیان کرد: ارتقای سازمان تاکسیرانی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این دوره مورد توجه قرار می‌گیرد ضمن اینکه تلاش می‌شود از ظرفیت فناوری‌های جدید در حوزه خدمت رسانی استفاده بیشتر شود.

وی اظهار امیدواری کرد: وضعیت رانندگان تاکسیرانی در دوره جدید بهتر از شرایط گذشته باشد و در این زمینه سازمان تاکسیرانی تمام تلاش خود را برای رانندگان تاکسی خواهد کرد.

قنادان گفت: شرایط فعلی به گونه‌ای است که نه تاکسیرانان، نه شرکت‌های خصوصی و نه شهروندان از این وضعیت راضی هستند و باید مدلی را در این زمینه طراحی کرد و نواقص ساختاری در گذشته را برطرف کرد.

به گزارش تسنیم، در ادامه این مراسم محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تاکید بر اقتصاد در تاکسیرانی تاکید کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که کسانی که به عنوان رانندگان تاکسی در این مجموعه فعالیت می‌کنند به اندازه زحمت خود درآمد خوب و مکفی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: لزوما اقتصاد در این حوزه تنها از طریق افزایش کرایه تامین نمی‌شود و باید روش‌های جدیدی را در دستور کار قرار بدهیم.

پورسیدآقایی ادامه داد: تاکسی‌ها در شهرها نشانه شخصیت شهرها محسوب می‌شود و هرکسی که وارد شهری می‌شود عموما با رانندگان تاکسی ارتباط برقرار می‌کنند و باید رانندگان تاکسی به این موضوع توجه داشته باشند. معمولا در تمام دنیا تاکسیرانان قانونمندترین، منظم‌ترین و باکلاس‌ترین قشر در آن کشور هستند و در واقع لباس‌های فرم و یک‌شکلی را به تن می‌کنند اما متاسفانه در کشور ما شاهد هستیم که رانندگان تاکسی اکثرا با لباس‌های نامناسب در تاکسی‌ها حضور پیدا می‌کنند که این موارد باید در دوره جدید مورد توجه قرار بگیرد.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه بالغ بر ۴ میلیون خودرو با پلاک تهران در شهر تردد می‌کنند گفت: آمارها نشان می‌دهد که هر خانوار بیش از یک خودرو را دارد و در حال حاضر شرایط به گونه ای است که دیگر تاکسی‌های گردشی در ایران جواب نمی‌دهد و ما باید به سمت تاکسی‌های اینترنتی حرکت کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: رانندگان تاکسی خودشان را با شرایط جدید و سیستم‌های اینترنتی وفق بدهند. عمر تاکسی‌های گردشی در شهر به پایان رسیده و این موضوع حذف شده است و این در حالی است که باید در آینده تغییراتی را در تاکسی‌های خطی ایجاد کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک آمادگی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در حوزه تاکسیرانی دارد، گفت: در این زمینه باید شرایطی فراهم شود که سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از بخش خصوصی افزایش یابد و در غیر این صورت استفاده از بخش خصوصی عقلانی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • امین

    اگر سازمان تاکسیرانی هر شهر متولی تاکسی اینترنتی باشد و فقط از تاکسیهای پلاک زرد استفاده کند با توجه به اعتماد مردم به این خودروها نسبت به خودروهای پلاک شخصی وضع بهتری برای طرفین بوجود می آید

  • بدون نام

    یکی نیست بگه برادر من چرا کسی که میخواد راننده تاکسی بشه باید خاور قدیمی رو روی تپه امتحان بده ویک میلیون تومن پول به اموزشگاه مربوطه بده .این باج گیری ودزدی اشکار نیست این حرام اندر حرام نیست

  • بدون نام

    ای کاش این ماشین های شخصی هم جمع میکردن تا تهران قدری خلوت شود

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج