طیبه سیاوشی: «موقعیت شخصیت اصلی رگ خواب، یک زن وابسته است که توانایی اداره زندگیاش را ندارد و دائم از کسی فریب میخورد و به مشکلاتش افزوده میشود.»
صبح نو: طیبه سیاوشی: «موقعیت شخصیت اصلی رگ خواب، یک زن وابسته است که توانایی اداره زندگیاش را ندارد و دائم از کسی فریب میخورد و به مشکلاتش افزوده میشود.»
طیبه سیاوشی از نمایندگان فعال در امور فرهنگی و اجتماعی است. وی از اعضای فعال کمیسیون فرهنگی در امور مربوط به سینما، تئاتر و تلویزیون است و از سوی دیگر در فراکسیون زنان مجلس نیز حضوری پررنگ دارد. «طیبه سیاوشی» با انتقاد از عدم تنوع ژانر در سینمای ایران، افزود: گاهی اوقات به سختی میتوان فیلمی با موضوعی متفاوت پیدا کرد. این روند را دائماً در جلسات تخصصی مطرح میکنم و هشدار میدهم. اخیراً به رییس کمیسیون فرهنگی عرض کردم که من اصلاً کاری به جناح سیاسی ندارم، حرفم این است که سینما در بحث موضوعات یک دست نشود. این ماجرا مثل کتاب است که با یکسان سازی ممیزیها، کتاب به کنار گذاشته شده است. مدعی سینمای اجتماعی هستیم ولی درواقع همان هم ناقص است. از فیلمهای سال گذشته، به طور ویژه سه فیلم «ماجرای نیمروز»، «ابدویک روز» و «بدون تاریخ بدون امضا» را دوست داشتم.
عضو فراکسیون زنان مجلس با انتقاد به فیلم «رگ خواب» بیان کرد: رگ خواب فیلمی است که شاید موضوع جدیدی را بیان میکند ولی موقعیت شخصیت اصلی فیلم، شرایطی است که دائم در سینما درباره زنان تکرار میشود. یک زن وابسته که توانایی اداره زندگیاش را ندارد و دائم از کسی فریب میخورد و به مشکلاتش افزوده میشود. فیلمهایی امثال رگ خواب شاید برای ساعتی مخاطب را با خود همراه سازند ولی دستاورد فرهنگی خوبی ندارند. چهره زنی دراین فیلم و حتی بعضاً در رسانه ملی نمایش داده میشود که نوعی کلیشه هستند. این مسأله اصلاً بحث فمنیستی نیست. اینها ابعاد انسانی زندگی یک فردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
نظر کاربران
والا بخدا رو هوا حرف میزنن... بابا آدم آخه چرا فکر میکنی باید تعمیم بدی؟؟؟؟؟؟؟
خب واقعیت رو نشون داده دیگه مگه جامعه غیر اینه