عملیات احداث بزرگراه کربلا به پایان رسید
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با اشاره به چهار خطه شدن محور کرمانشاه ـ سر پلذهاب گفت: ساخت بزرگراه کربلا تقریباً به پایان رسیده است.
وی افزود: در زمینه راهداری، بخش اعظم و تقریباً تمام جادههای جزو طرحهای ویژه اربعین از سوی سازمان راهداری و حملونقل جادهای روکش آسفالت شده و همچنین ساخت و تکمیل باندهای دوم از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در حد قابلتوجهی پیشرفت داشته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره بهسرعت اقدامات این وزارتخانه در اجرای طرحهای ویژه اربعین گفت: در سال اول طرحهای عمرانی اربعین، سازمان راهداری تمام طول جاده ایلام را بهعنوان پرترافیکترین محور در این ایام، روکش آسفالت کرد و بلافاصله در سال ۹۵ عملیات احداث باند دوم از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل آغاز شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل از تکمیل عملیات تعریض و چهار خطه کردن حدفاصل کرمانشاه تا سر پل ذهاب خبر داد و گفت: ۸۰ کیلومتر در سالهای ۹۵ و ۹۶ ساختهشده است. البته بر اساس همین آمار بایست گفت که ساخت بزرگراه کربلا نیز تقریباً به اتمام رسیده است.
خادمی یادآور شد: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر عملیات چهار خطه کردن محور حدفاصل ایلام تا مرز مهران حدود ۷۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است.
وی در ادامه بیان داشت: عملیات تعریض محور در خوزستان نیز ادامه دارد و از ۱۱۰ کیلومتر محور اهواز-سوسنگرد-چذابه، ۵۵ کیلومتر حدفاصل اهواز تا سوسنگرد در سنوات گذشته انجامشده است و از ۵۵ کیلومتر باقیمانده حدفاصل سوسنگرد به سمت مرز نیز حدود ۲۵ کیلومتر درگذشته چهار خطه شده است. ازاینرو ۲۵ کیلومتر باقیمانده نیز با پیشرفت متوسط ۵۰ درصد در دست اجرای عملیات است.
معاون وزیر راه شهرسازی از تکمیل عملیات تعریض و ۴ خطه کردن تمام محورهای منتهی به مرزهای غربی کشور تا اربعین سال آینده خبر داد و گفت: بهسازی جاده فعلی و انجام باند دوم طی دو الی سه سال کار بزرگی است؛ و طبق جدول هزینهکرد، حدود ۵۵۰ میلیارد تومان طی سه سال اخیر هزینه شده که البته بخشی از آن مطالبات پیمانکاران و الباقی از منابع سازمان راهداری و حملونقل جادهای، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل و ادارات کل استانی تأمین و هزینه شده است.
خادمی یادآور شد: زیرسازی پارکینگها در چذابه و مهران نیز توسط ادارات کل راه و شهرسازی از منابع استانی انجام شده است.
وی در خصوص بازگشایی گرههای ترافیکی شهر ایلام نیز بیان داشت: برای تسهیل تردد در ورودی شهر ایلام باید چند پل ساخته میشد که امروز به همت کارکنان راه و شهرسازی استانها زیر بار ترافیک رفته است. همچنین ساخت تونل غلاجه که باعث تفکیک محور ایلام به سمت اسلامآباد و حمیل میشود نیز امسال بهصورت موقت زیر بار ترافیک رفته است.
نظر کاربران
دستشوندردنکنه
دروغ محض هست . پیشرفت کار تقریبا ۶۵ درصد هست . من وجب به وجب جاده اهواز تا چذابه را ۱۰۰ بار تا مورخه امروز پیمودم و از ۲۰۰ کیلومتر ۵۰ کیلومتر جاده بستان که محل ترازیت بازارچه چذابه و تردد پیاده زوار هست عرضش فقط ۶ متر و دو مسیر رفت و برگشت در یک جاده بدون حائل هست تا دیروز چهار کشته داد . تیم مرکز فوریتهای پزشکی غرب ۲ کشته از همدان در اثر تصادف داده . بسه دیگه این همه دروغ خجالت بکشید . جاده های سوسنگرد تا بستان ۱۰۰ کیلومتر افتضاح نمیشه رانندگی کرد . سنگ تمام برای چه ....؟
خیلی هنر و عرضه دارید ازادراه تهران شمال رو به پایان برسونید ...
مرکز ایران که ترافیک سنگین داره و مربوط به ملت ایران رسیدگی نمیشه ولی بخاطر چهار روز تردد برا زیارت یه عده راههای که طی سال شاید روزی ۵۰ماشین ترددنکنه میسازند ریا کاری تا کی ...
پاسخ ها
برادر ۴ تا ماشین کدومه ؟ به غیر از تردد زوار روزی ۱۰۰۰ تریلی سبک و سنگین ترانزیتی چذابه به عراق که دار و ندار ایران دارن ارزون تاراج میکنن میفرستن عراق هیچ انواع ماشینهای شرکت نفت داره رد میشه پول عوارض میگیرن جیب وزرتها و شهرداریها پر میشه هیچ خدمات دهی نمیکن جاده ۲۰ سال از تاسیس چذابه گذشته مالیات میگیرن و فقط پیمانکار عوض میکنن .... کجای کارید ما داریم میبینم . حق دارید دل آدم درد میاد بخدا .