استاندار تهران: تهران، قابل زندگی کردن نیست
استاندار تهران با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: استان تهران با این وضعیت شاخصهای آلایندگی، قابل زندگی نیست و لازم است بر مبنای اقدامات مطالعاتی روشهایی علمی برای کنترل و کاهش آلودگی هوای تهران اتخاذ شود.
وی افزود: استان تهران با این وضعیت شاخصهای آلایندگی، قابل زندگی نیست و لازم است بر مبنای اقدامات مطالعاتی روشهایی علمی برای کنترل و کاهش آلودگی هوای تهران اتخاذ شود.
استاندار تهران با بیان اینکه لازم است مطالعاتی جامع و علمی با محوریت اداره محیط زیست برای آلودگی هوای استان انجام شود تصریح کرد: آلودگی تهران فقط اختصاص به شهر تهران ندارد و برخی از منابع آلاینده متعلق به اطراف تهران است و نباید از فعالیتهایی همچون معادن شن و ماسه، پسماندسوزی، فلزات و آتش زدن مزارع که در تولید آلایندگی تاثیر دارند، غافل شد.
مقیمی تصریح کرد: منابع آلاینده هوا در استان تهران باید به شکل دقیق و کارشناسی با تعیین سهم میزان آلایندگی مشخص شوند تا در جهت سالم سازی آنها اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه عوارضی که در بخشهای مختلف دریافت میشود باید در جهت سالم سازی هوا به کار برود، گفت: اگر اقدامی نمیتوانیم انجام دهیم باید حداقل مقابل فعالیتهای آلاینده سازی که زندگی مردم را مختل کرده است، بگیریم.
استاندار تهران، بررسی اسناد بالادستی در زمینه کنترل آلودگی هوای تهران را ضروری برشمرد و تاکید کرد: دستورالعمل دولت در سال های ۹۳ و ۹۵ و قانون هوای پاک باید مورد بررسی قرار بگیرد و سهم وظایف هر دستگاه استانی مشخص و اقدامات مبتنی بر وظایف دستگاهها در خصوص کنترل و کاهش آلودگی هوا بررسی شود.
مقیمی با بیان اینکه لازم است در حوزه افزایش حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری شود گفت: برگزاری جلسات کارگروه بررسی آلودگی هوای استان، بازنگری مطالعات محیط زیستی، نظارت فرمانداران بر پسماندسوزی و وضعیت بازیافت فلزات، سوزاندن مزارع با نظارت جهاد کشاورزی و بررسی عملکرد دستگاهها در مورد اسناد بالادستی بخشهایی از مصوبات این جلسه است.
وی افزود: تصمیم گیری در مورد منابع آلاینده شهرهای اطراف استان که در آلودگی هوای استان تهران موثر هستند از جمله کویر و وضعیت ریزگردها باید در دستور کار قرار گیرد.
استاندار تهران با تاکید براینکه گسترش حمل و نقل ریلی که به وسیله آن شهرستانهای استان به تهران مرتبط شوند در کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و آلودگی هوا موثر است، اظهار کرد: نقش منابع طبیعی در کاشت درختان در اطراف معادن و به منظور جلوگیری از ورود ریزگردها اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه آلودگی هوا مسئلهای آزار دهنده است، گفت: مردم تنها گروهی هستند که در ایجاد آلودگی هوای تهران مقصر نیستند.
کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سهم خودروها در آلودگی هوای تهران بیش از ۸۰ درصد است، گفت: در سازمان محیط زیست مطالعاتی ۱۰۰روزه در حال انجام است که تا آذرماه برنامه جامع کنترل کیفی هوای تهران ارائه میشود .
براساس گزارش ارائه شده در این جلسه از سوی مسئول کنترل کیفیت هوا در شهرداری تهران مهمترین معضل آلودگی هوای تهران ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون عنوان شد .
به گفته وی، اوج ازدحام آلایندههای تهران در ساعت ۲۴ است که ناشی از اتمام طرح ترافیک بعد از ساعت ۱۹ و ورود کامیونها از ساعت ۲۲ به سطح شهر است.
براساس گزارش ارائه شده پسماندسوزی در جنوب تهران سهم زیادی در آلودگی دارد و همچنین براساس پژوهشی که در دانشگاه صنعتی شریف انجام شده است، میزان آلایندگی موتورسیکلتها در تهران به اندازهای است که یک موتور سالم کاربراتوری پنج برابر یک خودرو انژکتوری آلودگی ایجاد میکند.
عیسی فرهادی؛ فرماندار تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه سه میلیون دستگاه موتورسیکلت در شهر تهران و بیش از 4.5 میلیون در استان تهران وجود دارد، گفت: استفاده از تصفیه کنندههای هوا که در برخی کشورهای پیشرفته نیز به کار میرود میتواند در برخی از نقاط تهران به کار گرفته شود که در پاک سازی هوا از آلایندهها موثر است.
سردار مهماندار؛ رئیس پلیس راهور تهران نیز در این جلسه گفت: برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی از مهرماه آغاز شده است و تاکنون 3 هزار و 177 دستگاه خودرو به دلیل دودزا بودن پلاک تعمیری گرفتهاند.
وی افزود: در هفت ماه نخست امسال دو میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو جریمه شدهاند و 100 هزار برگ جریمه به شکل اعمال قانون دستی داده شده است.
مهماندار گفت: این میزان استفاده از خودروهای شخصی تک سرنشین در تهران بسیار زیاد است و در ایجاد آلودگی هوا تاثیر چشمگیر دارد.
جلسه کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا در استان تهران به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران و با حضور فرهادی فرماندار تهران،مس فروش رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ،کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران،مهماندار رییس پلیس راهور پایتخت و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای استانی عضو کارگروه برگزار شد.
نظر کاربران
باتلاش ومدیریت حضرات به اینجا رسیدیم
پس تهرانیهارو بفرستید اهواز که قابل سکونته
تشریف بیارید روستای ما ما میریم تهران
ایران جای زندگی نیست
تو رو خدا هوا رو سالم كنيد. اين همه مريضي و سرطان، فقط براي مردم عادي نيست. خودتون هم دچار ميشيد! حداقل يه فكري براي جون خودتان بكنيد
عده ای نادان کگمان میکنند که چند تا پل وچندتا اتوبان اضافه کردن برای یک شهر خوبه! ولی نمیدانند اینها دسیسه ای است برای بالابردن درامدهای خودشان ودولت نه خدمت به مردم ! اگر دولت مردی باشد که چیزی از سیاست حالیش باشه میره سایر شهرستانها وروستاهارا آباد میکند تا هم روستاییان وشهرستانیها راحت باشندوهم شهر نشینان! وگرنه به یک بچه 10ساله هم پول بدی میتونه چجوری حیف ومیلش کنه!
خب بفرما برو تو اول
ممنون از یاد آوریت