نرخ های جدید بلیت قطار اعلام شد
پایینترین قیمت بلیت قطار ۳۵۰ تومان و مربوط به مسیر تهران - پرند است و بالاترین نرخ نیز ۱۲۰ هزار تومان است که در برای تردد در مسیر تهران - آنکارا دریافت میشود.
با توجه به افزایش ۶۵ تا ۷۵ درصدی نرخ بلیت پروازهای داخلی و کوچ مسافران هوایی به حملونقل زمینی و ایمنتر و ارزانتر بودن شبکه حمل و نقل ریلی نسبت به دیگر بخشهای حمل و نقل قطار مقبولیت بیشتری بین دیگر وسایل نقلیه دارد.
اما آنچه مدتها در این حوزه مطرح است متناسب نبودن تعرفههای راهآهن با هزینههای افزایش یافته است چرا که به گفته مسئولان، قیمت ناوگان به دلیل افزایش قیمت ارز افزایش یافته اما نرخ بلیت به تناسب این افزایش بالا نرفته و فعالیت برای شرکتهای حمل و نقل ریلی مقرون به صرفه نیست و به گفته رییس انجمن صنایع ریلی با توجه به قانون برنامه چهارم و پنجم باید پس از افزایش نرخ سوخت، افزایش قیمت در بلیت قطار نیز اعمال میشد اما برخلاف حمل و نقل جادهای این امر با تاخیر و بسیار کمتر از حد معمول اتفاق افتاد و از آنجاکه از زمان هدفمندی یارانهها، یارانه بخش ریلی قطع شده است باید هزینه شرکتها به نوعی جبران شود.
اما نرخهای فعلی که شرکتهای حمل و نقل ریلی برای جابهجایی در مسیرهای مختلف از مسافران اخذ میکنند بر اساس نوع مسیر، مسافت و نوع قطار و خدماتی است که در طول مسیر به مسافران ارائه میدهند.
این قیمتها به شرح زیر است:
نام |
نوع قطار |
بهای بلیت(ریال ) |
تهران - مشهد |
ترنست |
۳۷۴۵۰۰ |
تهران - مشهد |
اتوبوسی دو طبقه ۱۰۸ |
۲۲۰۰۰۰ |
تهران - شاهرود |
اتوبوسی دوطبقه ۱۰۸ |
۱۱۰۰۰۰ |
تهران - شاهرود |
اتوبوسی ۹۶ |
۷۰۰۰۰ |
تهران - مشهد(عادی ) |
دانمارکی ۵۴+ ۹۶ |
۱۵۵۰۰۰+ ۱۲۰۰۰۰ |
تهران - نیشابور-تربیت حیدریه |
دانمارکی ۵۵+۸۰ |
۱۲۷۰۰۰+۱۲۰۰۰۰ |
تهران - مشهد |
اتوبوسی۷۰ |
۱۴۰۰۰۰ |
تهران - مشهد |
اسپانیایی ۶۶/اسپانیایی تبدیل ۶۰ |
۲۲۵۰۰۰+۲۵۲۵۰۰ |
تهران - مشهد |
دانمارکی۵۴ |
۱۵۵۰۰۰ |
تهران - مشهد |
دلیجان۴۴(بازسازی ) |
۳۴۵۰۰۰ |
تهران - مشهد |
سفیر |
(۳۶۵۰۰۰+۲۱۰۰۰۰+۱۷۵۰۰۰) |
تهران - مشهد |
پارسی۶۰ |
۲۸۰۰۰۰ |
تهران - مشهد |
غزال ۴۰ |
۴۵۰۰۰۰ |
تهران - مشهد |
سیمرغ ۳۲ |
۴۰۰۰۰۰ |
تهران - مشهد |
سبز ۳۲ |
۴۰۰۰۰۰ |
تهران - مشهد |
آلمانی ۳۶ |
۳۹۰۰۰۰ |
تهران - مشهد |
نور ۴۰ |
۵۱۰۰۰۰ |
تهران - مشهد |
دلیجان ۴۴ |
۲۸۰۰۰۰ |
تهران - مشهد |
نگین ۶۶+نگین ۳۶ |
۳۹۰۰۰۰/ ۲۸۰۰۰۰ |
تهران - مشهد |
درجه ۲ خواب ۶۶ |
۱۸۰۰۰۰ |
طبس - مشهد |
درجه ۲ خواب ۶۶+ ۹۶ |
۱۲۵۰۰۰+۸۰۰۰۰ |
اصفهان - مشهد |
غزال ۴۰/ نور ۴۰ |
۵۵۰۰۰۰+۶۰۰۰۰۰ |
تبریز - مشهد |
تبدیلی۶۶ +خلیج فارس ۴۴ |
۲۲۰۰۰۰+۵۰۰۰۰۰ |
تبریز - مشهد |
اسپانیایی تبدیلی ۶۰ + اسپانیایی ۳۲ |
۳۹۸۰۰۰+۵۹۰۰۰۰ |
مهاباد - مشهد |
اسپانیایی تبدیلی ۶۰ |
۳۶۰۰۰۰ |
اهواز - مشهد |
پارسی۶۰ |
۴۷۰۰۰۰ |
سمنان - مشهد |
اتوبوسی دو طبقه ۱۰۸ |
۱۵۵۰۰۰ |
شاهرود - مشهد |
اتوبوسی دو طبقه ۱۰۸ |
۱۱۰۰۰۰ |
تهران - نیشابور- تربیت حیدریه |
دانمارکی ۵۴ + اتوبوسی ۸۰ |
۱۲۷۰۰۰+۱۲۰۰۰۰ |
شبستر - مشهد |
پارسی۶۰ |
۴۷۰۰۰۰ |
ملایر - مشهد |
خلیج فارس۴۴ |
۴۵۰۰۰۰ |
قم - مشهد |
پارسی ۶۰ / (آلمانی۳۲ + دانمارکی ۵۴ ) |
۲۰۰۰۰۰ / (۴۲۷۵۰۰۰+ ۱۸۷۵۰۰) |
زنجان - مشهد |
آلمانی ۳۲ + دانمارکی ۵۵ |
۲۶۰۰۰۰+۱۹۵۰۰۰ |
قزوین - مشهد |
آلمانی ۳۲ + دانمارکی ۵۶ |
۱۹۰۰۰۰+۱۵۰۰۰۰ |
کرج - مشهد |
درجه دو خواب ۶۶ |
۱۹۰۰۰۰ |
کاشان - مشهد |
پلور سبز۴۰ |
۴۸۰۰۰۰ |
یزد - مشهد |
غزال۴۰ |
۴۲۸۰۰۰ |
کرمان - مشهد |
پارسی ۶۰ / غزال ۴۰ |
۳۰۰۰۰۰+۴۶۰۰۰۰ |
بندرعباس - مشهد |
غزال۴۰ |
۵۸۰۰۰۰ |
ساری - مشهد |
دلیجان۴۴ |
۲۸۵۰۰۰ |
شیراز- مشهد |
مارال+ پلور سبز ۴۰ |
۶۰۰۰۰۰ + ۶۰۰۰۰۰ |
مشهد - سرخس |
ریل باس |
۶۰۰۰۰ |
نام |
نوع قطار |
بهای بلیت(ریال ) |
تهران - اراک |
ترنست |
۱۴۰۰۰۰ |
تهران - اهواز |
دانمارکی۵۴+ اتوبوسی ۸۰ |
۱۳۵۰۰۰+۶۵۰۰۰ |
تهران - خرمشهر |
( پارسی ۶۰ + پلور سبز ۴۰)/ نگین ۳۶ |
(۲۹۵۰۰۰+۴۰۰۰۰۰)/ ۳۹۰۰۰۰ |
تهران - اهواز |
پلور سبز ۴۰ |
۲۹۰۰۰۰ |
خرمشهر - اهواز |
ریل باس |
۲۵۰۰۰ |
اندیمشک - اهواز |
ریل باس |
۳۰۰۰۰ |
تهران - تبریز |
سبز۳۲ |
۳۰۰۰۰۰ |
تهران - تبریز |
تبدیلی ۶۶ + آلمانی ۳۶ |
۱۷۰۰۰۰+۲۶۰۰۰۰ |
تهران - تبریز |
اسپانیایی تبدیلی ۶۰ |
۱۹۲۰۰۰ |
کرج - تبریز |
اسپانیایی تبدیلی ۶۰ |
۱۴۰۰۰۰ |
تهران - مراغه |
تبدیلی ۶۶ + آلمانی ۳۲ |
۱۶۰۰۰۰+۲۱۰۰۰۰ |
تهران - مراغه |
درجه دو خواب ۶۶ |
۱۳۰۰۰۰ |
تهران - زنجان |
ترنست |
۱۱۰۰۰۰ |
تهران - میانه |
ترنست |
۱۳۰۰۰۰ |
تهران - میانه |
اتوبوس۷۰ |
۷۵۰۰۰ |
تهران - میانه |
اتوبوسی۷۲ |
۱۱۰۰۰۰ |
تهران - شیراز |
( پارسی ۶۰ + نور ۴۰) / مارال/ پلور سبز۴۰ |
(۳۶۰۰۰۰+ ۵۵۶۰۰۰)/ ۴۰۰۰۰۰/ ۴۰۰۰۰۰ |
شیراز - اصفهان |
اتوبوسی دوطبقه ۱۰۸ |
۱۴۰۰۰۰ |
شیراز - اصفهان |
پارسی۶۰ + نور۴۰ |
۱۶۰۰۰۰+ ۲۲۰۰۰۰ |
تهران - یزد |
ترنست |
۲۰۰۰۰۰ |
تهران - یزد |
پارسی ۶۰ + اتوبوسی دو طبقه ۱۰۸ |
۲۳۰۰۰۰+ ۱۵۰۰۰۰ |
یزد - کرمان |
اتوبوسی دو طبقه ۱۰۸ |
۱۰۰۰۰۰ |
تهران - کرمان |
پارسی ۶۰ /نور ۴۰ |
۲۵۹۰۰۰/ ۴۵۰۰۰۰ |
تهران - زاهدان |
پارسی ۶۰ |
۴۰۰۰۰۰ |
تهران - بندرعباس |
پارسی ۶۰ |
۳۳۰۰۰۰ |
تهران - بندرعباس |
غزال۴۰ |
۵۵۵۰۰۰ |
یزد - بندرعباس |
پارسی ۶۰ |
۲۴۰۰۰۰ |
اصفهان - بندرعباس |
پارسی ۶۰ |
۲۹۰۰۰۰ |
تهران - ساری |
دانمارکی ۵۴ + اتوبوسی ۸۰ |
۸۰۰۰۰+۶۰۰۰۰ |
تهران - گرگان |
درجه دو خواب۶۶ + اتوبوسی ۸۰ |
۱۲۰۰۰۰+۷۵۰۰۰ |
تهران - گرگان |
پارسی ۶۰ |
۱۵۰۰۰۰ |
تهران - فیروزکوه |
اتوبوسی ۷۲ |
۲۵۰۰۰ |
گرگان - پل سفید |
ریل باس |
۶۰۰۰۰ |
تهران - جمکران |
اتوبوسی ۹۶ |
۲۵۰۰۰ |
تهران - قم |
اتوبوسی۹۶ |
۲۵۰۰۰ |
تهران - پیشوا |
ریل باس |
۱۵۰۰۰ |
تهران - آنکارا |
آلمانی۳۶ |
۱۲۰۰۰۰۰ |
تبریز - وان |
درجه دو خواب۶۶ |
۳۰۰۰۰۰ |
تبریز - جلفا |
اتوبوسی۹۶ |
۲۵۰۰۰ |
تبریز - تربیت معلم |
ریل باس |
۱۰۰۰۰ |
اندیمشک - دورود |
اتوبوسی۹۶ |
۱۵۰۰۰ |
دورود - چمسنگر |
اتوبوس۷۰ |
۷۰۰۰ |
دورود - سپیدشت |
اتوبوس۷۰ |
۷۰۰۰ |
کارون - بندرماهشهر |
ریل باس |
۲۵۰۰۰ |
تهران - شهرپرند |
اتوبوسی۸۰ |
۳۵۰۰ |
تهران - شهرپرند |
ریل باس |
۸۰۰۰ |
تهران - سمنان |
ریل باس |
۷۰۰۰۰ |
نظر کاربران
good