۶۱۱۵۲
۲۶ نظر
۵۰۰۶
۲۶ نظر
۵۰۰۶
پ

فوت مردی که مقابل مجلس خودسوزی کرد

مردی که روز شنبه در نزدیکی مجلس اقدام به خودسوزی کرد، روی تخت بیمارستان جان باخت. این مرد ۲۴ساله که بنا بر اعلام پلیس وابسته به فرقه دراویش بود، روز حادثه از محل سکونت خود در استان قزوین راهی تهران شد.

بهارنبوز: مردی که روز شنبه در نزدیکی مجلس اقدام به خودسوزی کرد، روی تخت بیمارستان جان باخت. این مرد ۲۴ساله که بنا بر اعلام پلیس وابسته به فرقه دراویش بود، روز حادثه از محل سکونت خود در استان قزوین راهی تهران شد.

او بعد از تهیه مقداری بنزین به نزدیکی مجلس رفت و در نقطه‌ای بین ایستگاه مترو و دیوار مجلس بنزین را روی خودش خالی و اقدام به خودسوزی کرد. افرادی که در حال عبور از این منطقه بودند و همچنین ماموران حفاظتی مجلس با دیدن این صحنه به سمت مرد جوان دویدند و به سختی توانستند شعله‌ آتش را خاموش کنند.

یکی از شاهدان عینی در این‌باره گفت: «ماموران حفاظتی مجلس به محض دیدن خودسوزی این مرد با یک کپسول خاموش‌کننده دستی به سمت او دویدند اما کپسول کار نکرد برای همین آنها کپسول دیگری را آوردند. در همین فاصله یکی از ماموران نیروی انتظامی که احتمالا سرباز بود، لباس خودش را درآورد و روی آن مرد انداخت تا بلکه بتواند آتش را خاموش کند اما باز هم نتوانست تا اینکه بالاخره با کپسول دوم آتش را خاموش کردند.»

این شاهد ادامه داد: «مرد ناشناس در حالی‌که فریاد می‌کشید خودش را به حالت جنینی جمع کرده بود و وقتی سعی کردند دست و پای وی را باز کنند ناگهان آتش دوباره زبانه کشید که آن هم در نهایت خاموش شد و او را به سرعت به بیمارستان منتقل کردند.» مرد قزوینی که تا آن زمان هویتش معلوم نبود بعد از انتقال به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری بلافاصله به بخش‌ آی‌سی‌یو منتقل و در همان معاینه‌های اولیه معلوم شد سوختگی بسیار شدید است و امید زیادی به نجات جان وی وجود ندارد، با این وجود کادر درمانی تلاش خود را به‌کار گرفتند.

از سویی، پلیس به بررسی هویت این مرد و انگیزه او از خودسوزی پرداخت و در نهایت بنا بر خبر منتشرشده از سوی ایسنا اعلام کرد: «این فرد برابر تحقیقات به عمل آمده اهل استان قزوین و وابسته به فرقه دراویش بوده که صبح شنبه از طریق پایانه مسافربری غرب وارد تهران شده بود.» ساعاتی بعد از بیمارستان خبر رسید مرد قزوینی که محمد قنبری نام داشت به علت شدت سوختگی جانش را از دست داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به اقلیت های دینی توجه کنید.

    • همینو میخواستی

      !!!!!!!! عذاب وجدان میدونین چیه

    • دنیا

      این که یکی خودشو جلوی مجلس بسوزونه نه اولین باره و نه خبر مهمیه و نه اتفاق مهم نه در این کشور که بخوان بهش اهمیت بدن. اینجا فقط به تار موی سر خانم ها اهمیت میدن که مبادا مبادا تار مویی از سر خانمی هویدا گردد

      پاسخ ها

      • احسان

        به اونم اهمیت نمیدن تار مو که سهله دیگه روسری شده اندازه تیل سر

    • بدون نام

      اخبارش رو تلوزیون گفته بوداااااااااااااا!!!!!!

    • پرند

      از شکم سیری نبوده که

    • جمیل

      خودسوزی یک جوان در تونس دنیای اعراب را تکان داد اما خودسوزی جوان ایرانی !!!!!!! وای بر ما...
      کپسول هم که کار نکرده !

    • احسان

      علتش رو که نگفتید.حتما نامه ای پلاکاردی مقوای دست نوشته ای داشته ولی اعلام نمی کنن و قایمش کردن.حتما ظلمی برش رفته بوده.خدا بیامرزدش و جزای ظالما رو بده.

    • mhd

      سريع بهش برچسب ميزنن خوبه نگفتن كافر و دشمن خدا بوده!

    • ناصر

      من خودم قزوینی هستم مردم شهر من همشون انسانهای صبور و آرام هستند واقعا نمیدونم دلیلشو این آقا چنین کاریو انجام داده ولی هر کی باعث این عملش شده به همین شبهای عزیز خدا از تقصیراتش نگذره

    • احسان

      علتش رو که نگفتید.حتما نامه ای پلاکاردی مقوای دست نوشته ای داشته ولی اعلام نمی کنن و قایمش کردن.حتما ظلمی برش رفته بوده.خدا بیامرزدش و جزای ظالما رو بده.

    • افشین

      ممنون از اطلاع رسانی بسیار دقیق و شفافتون.تا شجره نامه طرف رو هم در آوردید که اهل قزوین بوده عضو دراویش بوده صبح روز حادثه با اتوبوس به تهران اومده.فقط یه مسئله بی ارزش جا مونده که البته مهم نیست اینکه چرا خودش رو سوزونده؟البته میشه پیش بینی کرد که مسائل امنیتی دنبال این قضیست.

    • غزال

      "این فرد وابسته به فرقه دراویش بوده"!!! تا کی قراره با کلمات بازی کنید، معتاد چی؟ لابد معتاد هم بوده و ما قراره نتیجه بگیریم که اصلأ حقش بوده همچین بلایی سرش بیاد، آره؟!!!!

    • ali

      اطلاعات بسیار دقیق بود ممنون!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      واسه نونه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • مرجان

      امیدوارم دلیل خودسوزی اش روشن بشه چون هدف داشته خواهش میکنممم دلیل خودسوزی اش رو اگر کسی می دونه بگه

      پاسخ ها

      • SEPANTA ARIAEY

        خیلی از حرکات به خاطر خراب کردن وجه دولت و ملت ایرانه نبیاد سریع به خودمون پرانتز بزنیم که مقصر سیاست کشور و دولت ماست....

      • احسان

        جناب sepanta طرف از زندگیش گذشته مگه الان زندس که با خراب کردن دولت سودی ببره؟ حرفایی میزنیدا
        غیر از یک آدم نا امید کسی چنین کاری نمی کنه.سود دنیوی که براش نداشته.

    • بدون نام

      عزيزان اين فرد جزئ فرقه اهل حق بوده و خواستار ازادي فعاليت اين فرقه هستند.همين .

      پاسخ ها

      • SEPANTA ARIAEY

        ازتون خوتهش میمنم برای 5 ثانیه هم شده به شهدایی فکر کنید که به خاطر این انقلاب رفتن وما فقط باید به خاط اونا کشورمونو حفظ کنیم

    • بدون نام

      زندگی و دنیا ارزونی زنده ها. زندگی این بدبختا از مردن بدتر بوده که حاضر به این کار اشتباه شده

    • ریحانه خانم

      از فرقه دراویش بوده ؟؟؟؟؟؟دقیقا این حرف یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی ادم نبوده یا میخواستین به مردم بگید که چون ازاین فرقه بوده ناراحت نشید
      بابا مگه ادم نبوده
      ببین چش بوده و چه دردی داشته که این کارو کرده وگرنه هیچ ادمی از هیچ فرقه و دینی دوس نداره دستش زخم بر داره چه برسه که یه جای علنی خود سوزی کنه

      پاسخ ها

      • SEPANTA ARIAEY

        میشه این حدس رو هم زد که این حرکت فقط برای همین هم همه افتادن بین ملت بوده باشه و حتی مثل خیلی از تروریست هایی که از غرب حمایت مالی میشن تا به خودشون بمب وصل کنن و بیان بین شیعه ها ی همچین برنامه ای برای کشور باشه....خواهشا عزیزانی که حتی یه اپسیلون اطلاعات عمومی و سیاسی ندارن اینطوری کشور و مسولین رو زیر سوال نبرید....اگه احساس قوه مجریه کم کاری کرده خوب قوه مغننه که جدا از اون برنامه ریزی میکنه و هدف ارائه میده پس بیاید کشور قدیمی خودمونو به خاطر مشکلاتی که جدیدا پیدا شده از بین نبریم....انشا الله آقای روحانی هم وارد دور میشن و امید بخدا تغییرات رو خواهیم دید...صبر کنید

    • بدون نام

      بیچاره فکر کرده اینجا تونسه این کارا جواب میده.

    • احسان

      متاسفانه بعضی ها این تصور رو دارند که اگه خودشون رو بی تفاوت نشون بدن یا نظرات سنگدلانه بدن خیلی عاقل و مقبول جلوه میکنن.اینطور نیست مهربان بودن غیر عاقل بودن نیست و عاقل بودن هم سنگدلانه و از روی شکم سیری قضاوت کردن نیست.
      روزه میگیریم که گوشه ای از درد نیازمندان رو بفهمیم.
      بعضیا با جهت گیری فکریشون میخوان مصداق " انسان; گرگ انسان " باشن.

    • فاطمه خانم

      چه دردناک !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج