خودکشی به سبک ایرانی!
مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: باورش سخت است در برخی از کشورهای جهان جنگ است. باورش سخت است در برخی از کشورهای جهان علیه انسانیت عملیات تروریستی انجام میگیرد اما ایران بیشترین کشته روزانه را دارد.
ایرانی که نه درگیر جنگ است نه درگیر ترور و عملیات تروریستی. ایران امروز یکی از امنترین کشورهای جهان در دل منطقه ناامن خاورمیانه است. در این کشور امن اما روزانه ۴۳ نفر تنها و تنها در حوادث رانندگی جان میدهند.
این آماری است که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ارائه داده است. آمار فاجعه بار است. مرگ ۴۳ نفر در یک روز به خاطر تصادف یعنی کشته شدن ۳۰۱ ایرانی در یک هفته، هزار و ۲۹۰ نفر در یک ماه و ۱۵ هزار و ۶۹۵ نفر در یک سال.
این آمار بالاتر از تمام جنگها و خونریزیهای جهانی است. معلوم نیست ما ایرانیها با خود چه میکنیم.
به قول شان پن ستاره هالییود ایرانیها هیچ تصوری از برخورد خودروی آهنی با آدمی که از پوست و استخوان است ندارند.
مرگ در رانندگی در ایران تبدیل به یک بحران اساسی شده است. شوخی نیست روزانه در سراسر کشور ۴۳ نفر به دلیل تصادف کشته میشوند.
حدود ۷۰ درصد این تصادفها عامل انسانی دارد. معلوم نیست این فرمان خودرو چه رازی در خود دارد که وقتی به دست ایرانیها میچسبد تبدیل به شیطانی میشود که انسان را به مرگ نزدیک میکند.
بسیاری از ما میدانیم که پراید و خیلی دیگر از خودروهای موجود در بازار چندان امن نیستند. این معنا را میدانیم اما فرمان به دست میگیریم، پا را روی گاز میگذاریم و دل به جاده و اتوبان میزنیم.
سرعت بالا، خواب آلودگی، سبقت غیر مجاز و... عاملان اصلی مرگ و میر در تصادفهاست. همه ما میدانیم اینها عامل تصادف است اما سرعت میرویم، سبقت غیر مجاز میگیرم و وقتی خواب در حال بردن ماست، همچنان رانندگی میکنیم.
کسانی که میخواهند بمیرند خودکشی میکنند یعنی میدانند که بعد از عمل خودکشی دیگر نفس نخواهند کشید. در رانندگی هم همین است کسانی که در جادههای ایران سرعت میروند میدانند حادثه هر لحظه در کمین آنهاست اما باز میروند و میروند تا جایی که آمار مرگ در تصادف میشود ۴۳ نفر در روز.
راننده نه تنها خود را به کام مرگ میکشاند بلکه دیگران را هم با خود به دره مرگ میبرد. چه بسیار کودکانی که فدای اشتباه و خود خواهی یک راننده شدهاند.
مرگ، قطع نخاع و قطع عضو شدن دانش آموزان در چپ کردن اتوبوس را یادتان هست. راننده خوابش برد و آینده دختران با هزار آرزو به تلخی رسید.
باید فکری کرد. تمام جامعه از مردم و دستگاههای مسئول باید دست به کار شوند تا بحران مرگ در رانندگی به نقطه پایان خود برسد. نباید به همین سادگی در تصادف مردم به کام مرگ بروند.
نظر کاربران
خوبه حتما پراید بهتر از مغزهامونه بزار بمیرن ب لطف مسئولین اگه زنده باشن از بیکاری افسرده میشن
درسته که مردم خوب رانندگی نمیکنن اما با همین وجود اگه کیفیت ماشین خوب بود که تلفات این همه بالا نبود...خودروی بی ام و که تازه تصادف کرده و داغون شده ولی سرنشینش زنده مونده،گواه همین مطلبه
وقتی خودروسازان ما خودرویی تولید میکنن که خودشون سوارش نمیشن و کسر شان براشون حساب میشه،انتظار پیشرفت صنعت خودرو سازیم نداریم
تازمانی که دو شرکت خودروسازایرانی دولتی هستندودولت سودکلانی ازاین دو شرکت می بردوضع کیفیت محصولات روزبه روز خرابتر میشودداستان ادامه دارد
فقط مافیای ایرانی از برزیلی ها ماهرترن
خدا بیشترش کنه مئسولین محترم خوش به حالشون میشه ژن خوب مردن حقه حتما حقشونه خدا خواسته هیچ چیزی اتفاقی رخ نمیده همش خواست خداس خدا بیشترش کنه نمیان بی کفایتی و بی لیاقتی مسئولین رو بگن انحصاری شدن بازر خودرو رو بگننننن اقا تو کلا دنیا قیمت خودرو جهانی افریقا با امریکا قیمت خودرو یکی خاورمیانه اروپا امریکا افریقا چرااا باید قیمت جهانی خوردو یک سان باشه بعد میاد تو ایرا ن قیمت ها چنصد برابر میشه خوب به خاطر این که مردم اشغالی خودشونو بخرن یعنی مردم مجبورن اتخاب دیگی ندارن بد و بد تری وجود نداره همش بد ترین انتخاب میشه
آقای داننده!درسته اکثر تصادفات به علت سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز رخ میده.ولی آیا اگه جاده های کشور دو بانده و یا اتوبان بشن باز هم آمار کشته ها اینقدر میشه؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! اکثر کشته ها مربوط به استانهاییه که جاده هاشون دوطرفه(تک بانده) هستش!!!مثل آذربایجانغربی کردستان سیستان و بلوچستان