آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۶۰۷۲۶۱
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

آمریکا، همه پرسی اقلیم را به رسمیت نشناخت

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش همه‌پرسی یک‌جانبه دولت اقلیم کردستان را که روز دوشنبه برگزار شد، به رسمیت نمی‌شناسد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش همه‌پرسی یک‌جانبه دولت اقلیم کردستان را که روز دوشنبه برگزار شد، به رسمیت نمی‌شناسد.

به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، رکس تیلرسون، رییس دستگاه دیپلماسی این کشور با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد: این همه‌پرسی و نتایج آن فاقد مشروعیت است و ما همچنان از عراقی آباد، دموکراتیک، فدرال و متحد حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در قبال عواقب منفی بالقوه این اقدام یک‌جانبه همچنان نگران هستیم. پیش از همه‌پرسی، ما با دولت اقلیم و دولت مرکزی در بغداد همکاری کردیم تا چارچوبی مفیدتر به کار بسته شود و ثبات و آبادانی بیشتری برای مردم منطقه اقلیم فراهم آید. این اهداف در نهایت از طریق تدابیر یک‌جانبه نظیر برگزاری همه‌پرسی این‌چنینی محقق نمی‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در این بیانیه خاطرنشان کرد: ما خواهان برقراری آرامش و پایان دادن به اتهام‌زنی و تهدید به اقدام متقابل هستیم. ما از مقام‌های کردستان عراق می‌خواهیم که به حکمرانی دولت مرکزی مطابق با قانون اساسی احترام بگذارند و همچنین از دولت مرکزی می‌خواهیم که از تهدید یا حتی کنایه به استفاده احتمالی از زور بپرهیزند. آمریکا از تمامی جناح‌ها از جمله همسایگان عراق می‌خواهد که از اقدامات یک‌جانبه و استفاده از زور خودداری کنند.

تیلرسون خاطرنشان کرد: نبرد علیه داعش پایان نیافته و گروه‌های افراطی به دنبال سوء استفاده از بی‌ثباتی و بی‌نظمی هستند. ما از شرکای عراقی خود می‌خواهیم که نسبت به غلبه بر داعش متمرکز باشند.

وی در پایان این بیانیه تصریح کرد: ما از تمامی جناح‌ها می‌خواهیم که به گونه‌ای سازنده در مذاکراتی که آینده تمامی عراقی‌ها را بهبود بخشد، مشارکت داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      امریکا غلط کرد آمریکاییهای کثیف خون آشامان جامعه بشری هستند و متاسفانه قدرتهای آسیایی به دلیل ضعف شدید سیاسی در سبستم خود راه خون بازی را برای این دیو باز گذاشته اند امریکا در جهت تامین منافع خود و کنترل روسیه و ایران اقدام به چنین تجزیه کردن در منطقه دست زده و روابط امریکا با ترکیه روز به روز سیاه تر می شود و اقدام به ساخت پایگاه نظامی در اربیل کرده است باید منتظر خون ریزی انسان های بی گناه و بی اطلاع زیادی در منطقه باشید

    • بدون نام

      تازه میخواستیم همه چیزو بندازیم گردن آمریکا!!

    • بدون نام

      هدف اصلی آمریکا از این طریق جلوگیری از حتی کنایه به مقابله به مثلِ کشور عراق و ایران و ترکیه است.
      در حالی که خودش همواره با زور و فشار و خونریزی عمل کرده. در سوریه هم تمرکز بر مقابله با گروه تروریستی نکرد و برکناری حکومت قانونی سوریه را دنبال میکرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج