آئودی R۸ V۱۰ RWS؛ یک سوپرکار دیفرانسیل عقب
آئودی R۸ V۱۰ RWS ، یک سوپرکار دیفرانسیل عقب و نسخهای جدید از خانواده R۸ این کمپانی است که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۷ معرفی و رونمایی شد.
کمپانی آئودی در جریان نمایشگاه خودرو فرانکفورت از عضو جدید خانواده R۸ خود رونمایی کرد. این سوپرکار تولید محدود، نام RWS یعنی مخفف خودروهای دیفرانسیل عقب را یدک میکشد. آئودی R۸ V۱۰ RWS در دو مدل کوپه و اسپایدر و تنها به صورت دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد. بنابراین در این نسخه باید با سیستم چهار چرخ محرک کواترو در نسخههای استاندارد خداحافظی کنیم.
استفان وینکلمن (Stephan Winkelmann)، مدیرعامل آئودی اسپورت در این باره میگوید: «مدل ویژه تولید محدود آئودی R۸ V۱۰ RWS حداکثر لذت رانندگی را برای مشتریان به ارمغان میآورد. این خودرو با استفاده از پیشرانه ۱۰ سیلندر قرار گرفته در میانه خودرو و همچنین سیستم دیفرانسیل عقب، به طور موفقیتآمیزی، مفهوم رانندگی با خودروی مسابقهای لمانز R۸ LMS را به خیابانها آورده است.»
در سینه آئودی R۸ V۱۰ RWS، پیشرانه تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری مدل استاندارد با قدرت ۵۳۲ اسب بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتن متر قرار گرفته است. این خودرو با استفاده از پیشرانه مذکور، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۳.۷ ثانیه را ارائه میدهد که سه دهم ثانیه کندتر از مدل کواترو و یک دهم ثانیه سریعتر از مدل اسپایدر خواهد بود. حداکثر سرعت خودرو نیز با مدل چهار چرخ محرک برابر است.
آئودی آر ۸ وی ۱۰ دیفرانسیل عقب ۵۰ کیلوگرم از مدل استاندارد کواترو سبکتر است. دلیل این کاهش وزن، حدف قطعاتی مانند کلاچ چند صفحهای و دیفرانسیل مرکزی حذف شده بوده و اکنون این خودرو ۱۵۹۰ کیلوگرم وزن دارد. بر اساس اعلام کمپانی آئودی، تنها ۹۹۹ دستگاه از این سوپرکار تولید و در سراسر جهان عرضه خواهد شد. همچنین قیمت آن در بازار بریتانیا از ۱۱۰ هزار پوند آغاز میشود.
ارسال نظر