۵۹۹۰۲
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

صدور ویزا برای ایرانیان در اندونزی لغو شد

سفیر ایران در اندونزی گفت: بنابر تصمیم دولت اندونزی، ایرانیانی که قصد سفر به این کشور را دارند باید برای اخذ ویزا به سفارت اندونزی در تهران مراجعه کنند زیرا در فرودگاه‌های اندونزی به اتباع کشورهایی که جنبه توریستی روابط با آن‌ها زیاد نیست از جمله ایران ویزا داده نخواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: سفیر ایران در اندونزی گفت: بنابر تصمیم دولت اندونزی، ایرانیانی که قصد سفر به این کشور را دارند باید برای اخذ ویزا به سفارت اندونزی در تهران مراجعه کنند زیرا در فرودگاه‌های اندونزی به اتباع کشورهایی که جنبه توریستی روابط با آن‌ها زیاد نیست از جمله ایران ویزا داده نخواهد شد.

محمد فرازنده، سفیر کشورمان در اندونزی خاطرنشان کرد: دولت اندونزی در گذشته برای توسعه روابط جهانگردی فهرستی از کشورهایی را تهیه کرده بود که اتباع‌شان می‌توانستند در فرودگاه‌های اندونزی ویزای ورود دریافت کنند. اما با توجه به برخی مسائل و مشکلاتی که درباره تعدادی از هموطنان‌مان ایجاد شد و افرادی که به قصد پناهجویی از مسیر اندونزی استفاده می‌کردند، دولت استرالیا از اندونزی خواسته است در این‌باره محدودیت‌هایی ایجاد کند.

او افزود: این اقدام برای جلوگیری از پدیده قاچاق انسان و از دست رفتن جان پناهجویان در دریاها انجام شده و اندونزی تصمیم گرفت نام کشورهایی که جنبه‌های سفر توریستی اتباع آن‌ها به اندونزی کم‌تر است را از آن فهرست خارج کنند که نام ایران هم در این فهرست بوده است.

فرازنده گفت: این قانون از ۲۰ اوت (۲۹ مردادماه) اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: ایرانیانی که قصد سفر به اندونزی را دارند باید برای دریافت ویزا به سفارت این کشور در ایران مراجعه کنند. با سفارت اندونزی در تهران هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا نهایت مساعدت و همکاری را برای صدور ویزا با ایرانیان داشته باشند.

سفیر ایران در اندونزی هم‌چنین از سفر هیات بزرگ علمی ایران به اندونزی برای تشکیل کمیته فن‌آوری و علمی در زمینه‌های مختلف دانشگاهی و در قالب کمیته‌های بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی، صنعت و کشاورزی و شیلات به جاکارتا خبر داد.

وی افزود: هفته آینده نیز هیاتی از مجلس شورای اسلامی کشورمان به اندونزی سفر خواهند کرد. این هیات قرار است با نمایندگانی از مجلس اندونزی نیز دیدار وگفت‌وگو کنند.

پیش از این یکی از مقامات مهاجرت اندونزی اعلام کرده بود که دیگر به مسافران ایرانی در فرودگاه‎های این کشور ویزا داده نخواهد شد.

ماریتا هادی - سخنگوی دفتر مهاجرت اندونزی با امضای قانونی، مجوزی که در سال ۲۰۰۵ برای ایرانیان صادر شده بود را لغو کرد.

هادی مدعی شده بود که بسیاری از ایرانیان از تسهیلات ویزا، سوء استفاده می‌کنند. آن‌ها به قصد گردشگری نمی‎آیند. بلکه برای راحت کردنِ مسیر خود برای پناهندگی در استرالیا یا قاچاق مواد مخدر از اندونزی استفاده می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • اسما

      از روحانی بعید بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج