علت و مقصر سقوط اتوبوس ولوو به دره آبعلی
فرمانده پليس راه شرق استان تهران علت قطعي سقوط اتوبوس ولوو به دره آبعلي را اعلام كرد.
وی ادامه داد: ریتاردر اتوبوس نقص داشته و راننده نیز در جریان موضوع پیش از سفر بوده است؛ از سوی دیگر ترمزهای اتوبوس نیز به دلیل کیفیت پایین مستهلک بوده اند.
فرمانده پلیس راه شرق استان تهران با تاکید بر این که راننده از این نقص ها مطلع بوده و نباید اتوبوس را به حرکت در می آورد تصریح کرد: بدین ترتیب برابر نظر کارشناسان پلیس راه جاجرود راننده به دلیل بی مبالاتی و به حرکت درآوردن اتوبوس دارای نقص فنی به صورت صد در صد مقصر حادثه بوده که این امر امروز به صورت رسمی به مراجع قضایی اعلام شده است.
حوالی ساعت ٢:٢٥ بامداد سه شنبه در کیلومتر ٥ محور تهران - آبعلی یک دستگاه اتوبوس ولوو با ٣٩ سرنشین به داخل دره سقوط کرده و واژگون شد که در این حادثه ١١ تن کشته و ٢٨ تن مجروح شدند.
نظر کاربران
فقط راننده ولاغیر خخ
خب حالا خانواده های محترم کشته شده گان برن از راننده ایی که دیگه در قید حیات نیست شکایت کنند تا شاید مرده هاشون زنده بشن!!!
پاسخ ها
راننده زنده اس، اخبار نشون داد ازش محاصبه کردن
راننده مقصر قبول .پس اون ترمینالی که اتوبوس رو راهی میکنه چی؟؟؟مگه راننده اتوبوس شخصی داشته که ۱۰۰درصد مقصر باشه؟؟؟این راننده ها معمولا برای ترمینالها یا شرکتها کار میکنن.چه بسا مجبور بوده سر همون اتوبوس کار کنه.یه کم عقل داشته باشین بد نیست
پاسخ ها
آخه دیواری کوتاهتر از دیوار راننده نیست و روسای تعاونی ها سرشان به دم کلفتها وصله بنابراین مصون می باشند.
خیلی جالبه
به خدا با این اوضاع اتوبوسا من دیگه عمرا سوار اتوبوس بشم
همیشه تو این مملکت مقصر راننده است
اخرشم بخاطر اینکه بیمه پولی نده انداختن گردن راننده اون بدبخت هم که باید بره اب خنک بخوره
پاسخ ها
به هر دلیلی هم که راننده مقصر باشه مگر راننده فاقد گواهینامه یا ماشین بیمه نداشته باشه.بیمه موظف هست دیه تمام فوتی ها و مصدومها رو پرداخت کنه
راننده بچه محل شوهرم اینها بود اصلا اونی که داشت رانندگی میکرد گواهی نامه نداشت اونی که گواهی نامه داشت خواب بود داشت استراحت میکرد بعد که این اتفاق افتاد گفتن اونی که گواهی نامه داشت پشت فرمون بود
دیوار از دیوار راننده و کارگر بدبخت کوتاهتر نیست . نمیگن جاده ها مشکل دارن . یا عیب های دیگه . میگن راننده
با یه بی احتیاطی 11 خانوار رو عزادار کردن واقعا سخته
خدا بهشون صبر بده ان شاءالله
خوب آیا این اتوبوس کارت معاینه فنی داشته یانه یا اساسا برای وسایط نقلیه سنگین معاینه فنی در نظر گرفته نشده .اگه دارن هنگام حرکت توسط پلیس راه بازدید میشه .بایستی ما اینرا بدونیم متاسفانه اکثر ا چه شخصی وچه همگانی اون توجه ای را که بایستی داشته باشیم نداریم .
پاسخ ها
راننده شغلش رانندگی است باید هنگام ورود وخروج از اتوبوس به محیط ترمینال توسط بازرس فنی هر وسیله ی مسافربری بررسی وکنترل شود در ضمن اکثر رانندگان فقط راننده هستند و مالک فرد دیگری است و راننده یا اجازه ندارد یا تشخیص نمی دهد
مگه اتوبوس معاینه فنی نداره.
در بیشتر موارد یا اتوبوس مقصر است یا راننده اتوبوس !!! و جاده های ما عالی و بدون نقص!!!
جاده های ویران ایران هیچ نقشی در تصادفات ندارند !!! شرم باد بر مسئولین خطا کار
سالهاست جاده های ایران ویرانه اند و کسی پاسخگو نیست !!!
جاده ها هیچ نقشی در تصادفات در ایران ندارند؟ شرم آور است.بس کنید کمی توی روی مردم خجالت بکشید . این قدر مردم را احمق فرض نکنید!
جا داره ی خسته نباشید ب مسئولان گفت نوش دارو پس از مرگ سهراب این نظارتو بزارید تووی پایانه ها قبل اینکه مسافر گیری کنن چک کنید نه حالا که همشونو بدبخت کردید
چرا مگر ماینه فنی نداشت پس کار شما چیست؟
راحترین راه رو انتخاب کردن،راننده مقصر صدرصد و بس،همین!! چه راحت حکم صادر میکنیم،چه راحت محکوم میکنیم.یه دونه ایم خدایی ما
فک کنم به این دلیل که بیمه پول رو نده به کل صد در صد راننده رو مقصر کردن
چرا. مقصر. راننده
. هست. باید. بیمه. خسارت. بده. نا. راننده.
چندین سال راننده اتوبوس بودم., اگه مالگ بار تجاری میزد , دفترچه کار راننده توقیف میشد , اگه شرکت یا مالک مسافر بدون بلیط سوار میکرد , راننده مقصر بود , راننده اگه اعتراض کنه وسط بیابون از پشت فرمون پیاده ش میکنن , الان که شرکتها مدیر فنی دارن قبل از نوشتن صورت وضعیت مدیر فنی باید تمام اجزا رو چک کنه , ما راننده نیستیم , بیگاری میکنیم , مجبوریم اطاعت کنیم , شغلمون هم با تمام.سختی ها جزو مشاغل زیان اور نیست , اقایونی که پشت میزا نشستید , اگه راست میگید یک سرویس مهمان ما و در کنارمون بیدار بشینید قول میدم.تا یک هفته استراحت مطلق میکنید , ولی امثال من راننده و همکارام هر شب در رفت و امدیم , بین ما و مرگ باندازه خط سفید وسط جاده , فاصله ست ,
یکی نیست بعداز چند روز که ازاین حادثه گذشته بگه ...دره آبعلی نه ..... دره جاجرود ..خداییش مصیبت بزرگی است خدا به خانواده هاشون صبر بده ...روحشون شاد
تواین مملکت دیوارکوتاهتراز طبقه ضعیف نیست اخرشم فقط راننده مقصره
در اخبار ۲۰:۳۰ مسئول کنترل فنی اتوبوسها میگفت ناچاریم فرم های کنترل فنی رو از قبل مهر کنیم
حتی زیر اسمش نوشت آقای فلانی، مسئول کنترل صوری!
در این شرایط به نظر من باید تمام مسئولینی که همچین دستوری میدادن سالها رو با یک اتوبوس، دستبند به دست اعزام کنند دادگاه.
بخاطر تلفات گذشته ، بخاطر کشتگان امروز و بخاطر پیشگیری از خطرات آینده.
آقایون خودشون اتوبوس سوار نیستن.
کارت معاينه فنى راه چاره نيست آدم خودش بايستى فهم و شعور داشته باشه و بدونه که اتوبوسى که قراره مسافر حمل کنه بايستى مدام ترمزها و ساير قطعات موثر و حياطيش چک بشه !
يه خورده تو زندگيه روزمره و دورو بر خودمون اگه با دقت نگاه کنيم ازين آدمهاى بى مصرف و بى مسئوليت و مخل آرامش و آسايش جامعه و انسانهاى بى بوته و نادان حتما مى بينيم !
اولن راننده زنده هستش.دوما سرعت مجاز بوده پنجاه کیلومتر.سوما تست الکل و مخدر منفی بوده.چهارما جاده کاملا غیراستاندارده مثل هزاران کیلومتر راه کوهستانی موجود در کشور.پنجما خودرو های ناوگان عمومی غیراستاندارده.ششما از خودروهای بدون ستون و بدون نگهدارنده سقف که باشیشه دورتادور دیوار کشی شدن چه توقعی دارین.هفتما معلوم نیس راننده خودش صاحب اتوبوس باشه یانباشه.هشتما اگه راننده صاحب اتوبوس نیس باس تحقیق بشه ایا گزارش خرابی رو داده یانه.ودر اون صورت کی دستور حرکت اتوبوسو داده .عوامل زیادن ظاهری قضاوت نکنین.
بندگان خدا...
تو کشور ما تو تصادفات زمینی فقط راننده مقصره تو هوایی خلبان
بابا ول کنین دیگه ی کم دنبال دلایل اصلی باشین تا کی ميخواين تو تمام موارد صورت مسئله رو پاک کنین
با این توصیف برای وسایل نقلیه عمومی مثل هواپیما قبل از حرکت معاینه فنی روز بزاریم تا جلوی حادثه بعدی را بگیریم
جالبه اینجا همیشه اتوبوس تصادف میکنه راننده مقصره هواپیما سقوط میکنه خلبان مقصره