پاسخ سفارت ایران در تایلند به ادعای زوج گردشگر
یک منبع آگاه در سفارت کشورمان در بانکوک با اشاره به انتشار خبری مبنی بر سرگردانی دو گردشگر ایرانی در پی حمله یک فیل به آنها با تاکید بر اینکه "سفارت ایران در تایلند هیچگاه درخواست کمک این افراد را رد نکرده است" گفت: طبق اسناد و مدارک موجود آژانس گردشگری مورد نظر، رسیدگیهای لازم به این دو گردشگر انجام شده و اسناد و مدارکی دال بر رضایت آنها نسبت به اقدامات این آژانس ارائه شده است.
خبرگزاری ایسنا: یک منبع آگاه در سفارت کشورمان در بانکوک با اشاره به انتشار خبری مبنی بر سرگردانی دو گردشگر ایرانی در پی حمله یک فیل به آنها با تاکید بر اینکه "سفارت ایران در تایلند هیچگاه درخواست کمک این افراد را رد نکرده است" گفت: طبق اسناد و مدارک موجود آژانس گردشگری مورد نظر، رسیدگیهای لازم به این دو گردشگر انجام شده و اسناد و مدارکی دال بر رضایت آنها نسبت به اقدامات این آژانس ارائه شده است.
این مقام آگاه در ادامه با اظهار تاسف از بیان یک طرفه واقعه از سوی این دو گردشگر که یک زن و شوهر هستند گفت: ما هم از اینکه برای دو شهروند کشورمان در سفری تفریحی چنین سانحهای رخ داده است ناراحت هستیم ولی این حادثه در شهر پوکت که از بانکوک فاصله دارد اتفاق افتاد. تماسی که آنها با ما گرفتند از فاصله ۸۴۰ کیلومتری بوده است.
وی ادامه داد: به خاطر اینکه امکان حضور در محل برای ما وجود نداشت سفارت از آنها خواست تا اطلاعات تکمیلی، شرح واقعه و شماره تماسی از خودشان برای سفارت ارسال کنند که متاسفانه چنین تماسی گرفته نشد و اطلاعاتی از آنها برای ما ارسال نشد. بخش کنسولی سفارت برای خدمات دهی تاسیس شده بنا بر این اینکه دو نفر ادعا کردند به آنها گفته شده دیگر تماسی با سفارت نگیرند، صحت ندارد چرا که وظیفه ماست تا پاسخگو باشیم.
این منبع آگاه گفت: گزارش ایسنا را خواندم. متاسفانه پر از اطلاعات کذب است؛ چرا که این خانم و آقا امضا دادهاند که از شرایط و مراقبتهای انجام شده رضایت داشتند. من با نماینده آژانس مسافرتی آنها صحبت کردم. آنها دست خطی مبنی بر اینکه پس از حادثهای که برای این دو نفر اتفاق افتاده است به بیمارستان منتقل شدهاند، دادند. این خانم و همسرشان این رضایتنامه را امضا کرده و در آن اعلام کردهاند که (در بیمارستان) به خوبی از نظر پزشکی به آنها توجه شده و تمام هزینهها را خودشان (آژانس گردشگری) پرداخت کرده است. در ادامه هم تایید کردهاند که در سانحه اتفاق افتاده تلفن همراه آنها شکسته و آژانس گردشگری مورد نظر موبایلشان را به شرکت سونی برده و یک تلفن همراه سالم به آنها تحویل داده است و تکرار میکنم که در انتها این متن را امضا کردهاند.
وی ادامه داد: آژانس توریستی که این دو گردشگر را به تایلند برد است، فقط به ایرانیها خدمات نمیدهد بلکه گردشگرانی از سراسر دنیا به آنها مراجعه میکنند و حتی اگر در یک مورد هم ضعیف عمل کند کل تجارتشان زیر سوال میرود. این شرکت حرفهای و تمام اظهار رضایتها آنها را به صورت مکتوب جمعآوری و یک کپی از آنها را برای ما ارسال کرده است که ما هم برای وزارت امور خارجه ارسال خواهیم کرد.
این منبع آگاه با اشاره به شکایت این خانم و آقا که بر اساس آن ادعا کردهاند پس از سانحه در تایلند از سوی آژانس گردشگری آنها و سفارت ایران مورد بیتوجهی قرار گرفته و نزد پلیس رفته و شکایتی تنظیم کردهاند گفت: پس از این شکایت، آژانس توریستی با حضور پلیس مبلغ تعیین شده را پرداخت کرده و رضایت این زوج را جلب کردهاند، حتی عکس این واقعه هم موجود است.
وی ادامه داد: متاسفانه اظهارات آنها مملوء از کذب و دروغ است. تمامی اسناد مورد اشاره به فارسی و همراه با عکس موجود است. برای مثال در عکس مشخص است که آنها در اداره پلیس حضور یافتند و مبلغ موردنظر به آنها پرداخت شده است. علاوه بر این آنها گفتهاند که هفت روز در بیمارستان بستری بودهاند در حالی که طبق اسناد تنها سه روز در بیمارستان بودهاند.
این منبع آگاه در سفارت خاطرنشان کرد: سفارتخانههای کشورمان هیچگاه به مراجعان نمیگویند که با آنها تماس نگیرند. آنها همین اظهارات را در رابطه با آژانس گردشگری هم داشتند که آژانس هم میگوید چنین رفتاری با آنها نداشته است.
نظر کاربران
لعنت به این کشور بودایی.
ملت برید ترکیه حالش و ببرید، تایلند هیچی نداره جز هوای مزخرف، فساد اخلاقی، سوسک سرخ شده و تمساح.
پاسخ ها
افتضاحه تایلند.
از حق نگذریم یکی از فامیلای ما لبنان به مشکل برخورده بود سفیر ایران و خانمش اومده بودن دنبال این خانم و دخترش رو برده بودن خونه شون دو شب نگه داشته بودن بعد از حل مشکل سوار هواپیماشون کرده بودن
پاسخ ها
کمتر خالی ببند
دیدن خوب پولی میدن به جای سه روز گفتن هفت روز بعد خوب که فکر کردن دیدن شاید با یه شکایت دیگه بتونیم پول یه سفر خارجی دیگه را هم بند شیم
اگه پلیس نمی اومد پولشو نمیدادند عکسم گرفتن بعنوان مدرک اگه چیزی نبوده چرا عکس گرفتین
مطمئن باشین مردم ایران از حق شناس ترین مردمهای دنیا هستن دلیلی نداره طرف بیاد الکی افترا بزنه و از انجام ندادن کمک حرف بزنه
پس از دلخوشی زنگ زدن سفارت.بسه دیگه.دروغ نگید آقایان سفیر
در اینکه سفارت خانه های ایران در مواقع نیاز و مشکلات نسبت به کشورهای دیگه به اتباعشون بی تفاوت هستند و اصلا انگار نه انگار اینها ایرانی هستند و اومدن سفارت کشورشون شکی نیست
مشخصه اژانسه برا خودشونه ها.....
راست میگه سفارت/یه سال عید توی فرودگاه استانبول 250تا مسافر 2روز سرگردان یه شرکت هواپیمایی (نه آژانس) یه شرکت هواپیمایی کلاهبرداربودن ،100نفر زنگ زدیم به سفارت (گفتن به ماربطی نداره،عاقبت نماینده شرکت هواپیمایی را جلوی پلیسهای فرودگاه اینقدر زدیم تا باوساطت رئیس فرودگاه ترکیه حقمونو گرفتیم
چندسال پیش فامیلمون که راننده ترانزیته مشکلی درعشق اباد داشته رفته سفارت بهش گفتن مگه کارت دعوت فرستادیم بهتون.