رئیس دادگستری شهرستان داراب فارس با اشاره به نظریه پزشکی قانونی درباره تست الکل و مرفین راننده اتوبوس حامل دانش آموزان حادثه دیده هرمزگانی گفت:پزشکی قانونی تست الکل و مرفین او را منفی تشخیص داده است.
خبرگزاری ایرنا: رئیس دادگستری شهرستان داراب فارس با اشاره به نظریه پزشکی قانونی درباره تست الکل و مرفین راننده اتوبوس حامل دانش آموزان حادثه دیده هرمزگانی گفت:پزشکی قانونی تست الکل و مرفین او را منفی تشخیص داده است.
حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود:با حضورنماینده دادستان شکایات خانواده مصدومان اخذ شده و نظریه پزشکی قانونی درمورد وضعیت جسمانی آنان بدون دریافت هزینه اعلام میشود.
وی ادامه داد:در پی وقوع حادثه تصادف اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی در شهرستان داراب رئیس کل دادگستری استان فارس دستور تشکیل پرونده و رسیدگی سریع و انجام اقدامات قانونی در این خصوص را صادر کرد.
بنا به اعلام مسئولان مربوط راننده اتوبوس حادثه دیده دستگیر شده است.
این حادثه که در محدوده شهرستان داراب رخ داد ساعت ۳:۵۹ صبح جمعه ۱۰ شهریور۹۶ به مرکز تماس ۱۱۵ اورژانس اعلام شد.
اتوبوس واژگون شده حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی بود که با هدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بود.
پلیس راه فارس دلیل این حادثه را خواب آلودگی راننده اعلام کرد.
آمارهای متفاوتی در باره کشته شدگان و مجروحان حادثه شامل دانش آموزان و دیگر سرنشینان گفته شده ولی کشته شدن هفت دانش آموز تایید شده که پیکرهایشان به هرمزگان منتقل شده است.
کشورمان یکی از بالاترین ارقام تلفات جانی ناشی از سوانح رانندگی را دارد. بر اساس آمار رسمی، هر سال حدود ۱۷ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست میدهند.
تیرماه سال 95 نیز اتوبوسی که سربازان ارتش جمهوری اسلامی را از پادگان 05 کرمان به اهواز منتقل میکرد در نی ریز استان فارس واژگون شد.
این حادثه دهها زخمی و 19 کشته بر جای گذاشت که 13 نفر آنان سرباز بودند.
دلایل اصلی حوادث رانندگی در ایران، بیتوجهی رانندگان به قوانین و عامل انسانی ، فرسودگی و استاندارد پایین خودروها و مشکلات ایمنی و فنی جادهها عنوان شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
این پیگیریها دردی از خانواها درمان نمیکنه.اولین بار و آخرین بار نیس که ما شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.فقط باید گفت خدا آخر و عاقبتمون بخیر کنه!
omid
باید قانونی وضع بشه اتوبوسها شب ها از ساعت ده تا شش صب تو جادها تردد نکنند بهترین راهکار همینه
عسل
باید اون مسئولی که اجازه داده اینها شب راه بیفتن برای اردو رفتن رو اخراج کنن.آخه مگه واجب بوده که شب راه افتادن .
هلما
مقصر تنها راننده نیست که، مسئولان هم با برنامه ریزیاشون نقش مهم تری در این حادثه تلخ دارن.
بدون نام
با نظر دوست بالا که پست گذاشت موافقم،ازاینکه یه زمانی مشخص بشه که راننده خوابش نبره،البته برای افراد یا گروهی خاص مثل دانشجو،دانش اموز،هیاتهای ورزشی،وغیره که سرمایه ملی حساب میشه،مثلا از ساعت هفت صبح تاهشت شب،تازه باید امکانات خواب وغیره هم دربین راه حساب بشه
بدون نام
در سالهای نه چندان دور. رانندگان اتوبوس دفترچه ساعت داشتند ودرتمامی پاسگاههای پلیس راه مسیرشان توقف میکردند وساعت میزدند این مسئله خوبیهای فراوانی داشت اولا راننده مواظب بود که سرعت مطمئنه را رعایت کند. ثانیا مقابل هرپاسگاه ازاتوبوس پیاده میشد وهمین کار خواب وخستگی را ازسرراننده میپراند ثالثا هر تخلفی کرده بود دردفترچه ثبت میشد رابعا هروقت دفترچه پرمیشد کلی ازمایش پزشکی باید میداد تا دفترچه بعدی صادرشود خوب تکنولوژی امد وصفحه تاخوگراف که درکیلومتر اتوبوس جای میگرفت واز مبدا تا مقصد سرعت وتوقف اتوبوس را به صورت کاردیو گراف ثبت میکرد وپلیس انراچک میکرد حذف شد وسپس دفترچه ازبین رفت البته دارند ولی دیگر ثبت ساعت دران انجام نمیشود وبی ارزش شده واز جی پی اس وفلاش مموری. دراتوبوسها استفاده میشود ودیگر مقابل پاسگاه توقف صورت نمیگیرد. خوب انوقت نتیجه کار این میشود که سالی چندین اتوبوس تصادف ویا چپ ویا به درون دره پرت میشوند. اقا به خدا هر چیز قدیمی بد نیست که همه انها را ازبین بردیم واصطلاحا به روز کردیم وداریم نتیجه به روزرسانی را مشاهده میکنیم. لطفا وخواهشا چاپ نمایید انچه که نوشتم حاصل مطالعه وتحقیق بوده وخیلی زحمت کشیدم ممنون میشوم که چاپ فرمایید بااحترام
نظر کاربران
این پیگیریها دردی از خانواها درمان نمیکنه.اولین بار و آخرین بار نیس که ما شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.فقط باید گفت خدا آخر و عاقبتمون بخیر کنه!
باید قانونی وضع بشه اتوبوسها شب ها از ساعت ده تا شش صب تو جادها تردد نکنند بهترین راهکار همینه
باید اون مسئولی که اجازه داده اینها شب راه بیفتن برای اردو رفتن رو اخراج کنن.آخه مگه واجب بوده که شب راه افتادن .
مقصر تنها راننده نیست که، مسئولان هم با برنامه ریزیاشون نقش مهم تری در این حادثه تلخ دارن.
با نظر دوست بالا که پست گذاشت موافقم،ازاینکه یه زمانی مشخص بشه که راننده خوابش نبره،البته برای افراد یا گروهی خاص مثل دانشجو،دانش اموز،هیاتهای ورزشی،وغیره که سرمایه ملی حساب میشه،مثلا از ساعت هفت صبح تاهشت شب،تازه باید امکانات خواب وغیره هم دربین راه حساب بشه
در سالهای نه چندان دور. رانندگان اتوبوس دفترچه ساعت داشتند ودرتمامی پاسگاههای پلیس راه مسیرشان توقف میکردند وساعت میزدند این مسئله خوبیهای فراوانی داشت اولا راننده مواظب بود که سرعت مطمئنه را رعایت کند. ثانیا مقابل هرپاسگاه ازاتوبوس پیاده میشد وهمین کار خواب وخستگی را ازسرراننده میپراند ثالثا هر تخلفی کرده بود دردفترچه ثبت میشد رابعا هروقت دفترچه پرمیشد کلی ازمایش پزشکی باید میداد تا دفترچه بعدی صادرشود خوب تکنولوژی امد وصفحه تاخوگراف که درکیلومتر اتوبوس جای میگرفت واز مبدا تا مقصد سرعت وتوقف اتوبوس را به صورت کاردیو گراف ثبت میکرد وپلیس انراچک میکرد حذف شد وسپس دفترچه ازبین رفت البته دارند ولی دیگر ثبت ساعت دران انجام نمیشود وبی ارزش شده واز جی پی اس وفلاش مموری. دراتوبوسها استفاده میشود ودیگر مقابل پاسگاه توقف صورت نمیگیرد. خوب انوقت نتیجه کار این میشود که سالی چندین اتوبوس تصادف ویا چپ ویا به درون دره پرت میشوند. اقا به خدا هر چیز قدیمی بد نیست که همه انها را ازبین بردیم واصطلاحا به روز کردیم وداریم نتیجه به روزرسانی را مشاهده میکنیم. لطفا وخواهشا چاپ نمایید انچه که نوشتم حاصل مطالعه وتحقیق بوده وخیلی زحمت کشیدم ممنون میشوم که چاپ فرمایید بااحترام