روند تألیف کتب درسی پایه یازدهم
مؤلف کتب درسی پایه یازدهم گفت: در تألیف کتب درسی جدید پایه یازدهم سعی شده فرصت و مجالی برای یادگیری در اختیار دانشآموز قرار گیرد.
زهرا رحیمی چهارشنبه یکم شهریور در حاشیه برگزاری کنفرانس ریاضی ایران به میزبانی همدان در گردهمایی دبیران ریاضی استان، بیان کرد: آموزش خوب دادن فراهم ساختن مجالی برای شاگرد است تا خود از طریقی منظم و اصولی مطالب را کشف کند.
وی با بیان اهداف آموزش عنوان کرد: هدف خوب در مدارس ابتدایی تدریس مهارتهای محاسبه و هدف متعالیتر پرورش تفکر ریاضی و قوه تخیل در آنهاست به طوریکه بتوانند به صورت هوشمند مسائل را آنالیز کنند.
رحیمی درباره ویژگیهای کتابهای تألیف شده یادآور شد: تکیه بر دانش قبلی دانشآموز، حرکت از شهود به تجرید، تأکید بر گفتمان ریاضی، توانایی نشان دادن ارتباطات بین مفاهیم ارائه شده و ایجاد یک جریان استقرایی و فراهم کردن فرصت کشف از جمله این موارد است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ساختار کتاب درسی براساس سه محور فعالیت شامل یادگیری و ارائه مفاهیم جدید، کار در کلاس و تمرین است.
وی افزود: آمادهسازی کتابهای جدید از شهریورماه سال گذشته آغاز شده و به کمک سایت گروه ریاضی، مشاوران مجرب و توانمند، کمیتههای تخصصی شورای برنامهریزی درسی، جمعبندی نظرات ارسالی از فضای مجازی توسط دبیران ریاضی و بازنگری مجدد اعضای تیم تألیف، شیوههای نقد و بررسی کتاب صورت گرفته است.
رحیمی در رابطه با تغییرات عمده انجام شده در کتاب هندسه گفت: برای ایجاد قوه استدلال و خلاقیت، تأکید بر کاربرد هندسه در زندگی و بهرهگیری از هنر و زیباییشناسی تغییراتی از جمله کاهش حجم کتاب، ارائه محتوا به شیوه فعال و حذف اثباتهای تحلیلی در فصل تبدیلهای هندسی انجام شده است.
وی در پایان خطاب به دبیران ریاضی یادآور شد: فراموش نکنید نخستین سال مواجهه با تغییرات سختترین سال است بنابراین به اقتصای کلاس عمل کنید و دانستههای پیشین دانشآموز را بدانید.
نظر کاربران
یادگیری منظم خود دانش آموزان اونم با زمانی که برای هر درس
ریاضی اختصاص دادن.حسابان ۳ساعت،هندسه ۲ساعت
و آمار و احتمال ۲ساعت.مطمین باشین به همه اهداف مورد نظر
میرسیم.البته تو خواب و خیال.