۵۸۰۶۳۱
۶ نظر
۵۰۱۴
۶ نظر
۵۰۱۴
پ

ترامپ: ایران مطلقاً به برجام پایبند نبوده است

رئیس‌جمهور آمریکا بعد از دیدار با اعضای تیم امنیت ملی خود با تکرار ادعاهای بی‌پایه گفت که ایران «مطلقاً» به روح برجام پایبند نبوده است.

خبرگزاری تسنیم: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از دیدار با اعضای تیم امنیت ملی خود بار دیگر با تکرار ادعاها گفت که ایران، مطلقاً به برجام پایبند نبوده است.

به گزارش فاکس‌نیوز، وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسید آیا ایران به برجام پایبند بوده است گفت: «ما برخی عقاید سرسختانه (در این مورد) داریم، ولی آنها یقیناً به روح توافق پایبند نیستند و ما گام‌های بیشتری پیش رو داریم (که باید انجام شوند)، اما درباره روح توافق، من می‌گویم که ایران پایبند نیست، مطلقا.»

این دومین بار ظرف ۴۸ ساعت گذشته است که ترامپ این ادعا را تکرار می‌کند. وی بامداد جمعه هم گفت که ایران به توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ (برجام) پایبند نبوده است.

طبق گزارش رویترز، ترامپ که در باشگاه خصوصی گلفش در «نیوجرسی» در جمع خبرنگاران حضور داشت گفت: «رئیس‌جمهور اوباما بر اساس دانسته‌های خودش، ۱۵۰ میلیارد دلار به آنها داد. او ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد به آنها داد. درک این کار سخت است، ولی این تصمیم او بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «فکر می‌کنم توافق وحشتناکی است. اما آنها به این توافق پایبند نیستند و به طور یقین به روح توافق پایبند نمانده‌اند، من فکر می‌کنم که اگر آنها به پایبندی رو نیاورند، شاهد خواهید بود که برخی اقدامات قاطع به وقوع خواهند پیوست.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تمامی گزارش‌های فصلی خود بعد از اجرایی شدن «برجام» همواره پایبندی ایران به این توافق هسته‌ای را تأیید کرده است.

غیر از آمریکا، دیگر کشورهای طرف ایران در توافق هسته‌ای نیز بارها اعلام کرده‌اند با ادعاهای دولت ترامپ درباره عدم پایبندی ایران به «برجام» موافق نیستند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در حساب توییتری خود نوشت: رئیس جمهور آمریکا همواره خواستار از بین بردن توافق هسته ای (برجام) بوده است.

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته در دومین گزارش سه ماهه دولت آمریکا به کنگره، اعلام کرد که ایران به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای عمل کرده است.

علی‌رغم این، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند «ترامپ» نزدیک به ۴۵ دقیقه با «تیلرسون» درباره این گزارش مجادله کرده و سرانجام با اکراه آن را پذیرفته است.

مجله «فارن‌پالیسی» چند روز بعد گزارش داد «ترامپ» پس از ناکامی در متقاعد کردن دستگاه وزارت خارجه در اعلام عدم پایبندی ایران به برجام، تیمی از معتمدانش در کاخ سفید را مأمور زمینه‌چینی برای این اقدام کرده است.

این رویکرد «ترامپ» با واکنش‌های و انتقادات فراوان رو به رو شده است. از جمله «دیوید کوهن»، معاون سابق سیا در یادداشتی در واشنگتن‌پست هشدار داد که رویکرد «ترامپ» به معنی سیاسی‌سازی تحلیل‌های اطلاعاتی است و مخاطرات فراوانی به همراه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیشاپیش تبریک به کیهان و جلیلی و دوستان.آماده جشن باشین.

    • بدون نام

      امریکا چی؟

    • علی

      درود برترامپ حرف حق گفته اون همه پولی ک دولت گرفته چیشده پس مردم بدبخت وبیچاره ترشدن ک

      پاسخ ها

      • محبوب

        ای علی ، نکنه تو هم درک و فهمت اندازه ترامپه

      • بدون نام

        انگار هست

    • محبوب

      یکی نیست باین ترامپ احمق بگوید که اگه ایران به برجام پایبند باشد یا نباشد بتومربوط نمیشود، نادان بهتراست که خفه شی، اژانس باید این نظررا بدهد نه تو ابله .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج