۵۸۰۱۱۹
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

آمار زنان سرپرست خانوارِ تحت پوشش بهزیستی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور می گوید: ۱۸۰ هزار خانواده زن سرپرست خانوار، تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که این زنان و فرزندان آنان از تمام خدمات از جمله مستمری و خدمات درمانی ، خدمات ایجاد اشتغال و ودیعه مسکن بهره مند می شوند.

خبرگزاری ایرنا: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور می گوید: ۱۸۰ هزار خانواده زن سرپرست خانوار، تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که این زنان و فرزندان آنان از تمام خدمات از جمله مستمری و خدمات درمانی ، خدمات ایجاد اشتغال و ودیعه مسکن بهره مند می شوند.

«حبیب الله مسعودی فرید» افزود: براساس آمار جدید سرشماری مربوط به سال ۹۵ ، بالغ بر دو میلیون و ۶۰۰ هزار خانواده زن سرپرست در کشور وجود دارد.
وی تصریح کرد: ما در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده زن سرپرست داشتیم که اکنون حدود ۱۰ درصد این آمار افزایش یافته و به دو میلیون و ۶۰۰ هزار خانواده زن سرپرست ، رسیده است.
وی پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود ۵.۵ درصد از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوا زن سرپرست خانواده در کشور (معادل ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر) را دخترانی تشکیل می دهند که هرگز ازدواج نکرده اند.
به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، از دو و نیم میلیون نفر ، حدود ۷۱ درصد آنان به دلیل فوت همسر ، خانواده زن سرپرست شده اند.
مسعودی فرید افزوده بود، حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد این زنان نیز به دلیل طلاق، سرپرست خانواده شده اند و حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد دیگر به دلیل داشتن شوهر از کارافتاده و دارای معلولیت ، سرپرستی خانواده خود را به عهده گرفته اند.

به گفته وی، برخی زنان سرپرست خانواده نیز دارای همسر هستند اما همسر آنان به دلایل مختلف در کنار آنان نیست یا هست اما سرپرستی خانوار را برعهده نمی گیرد؛ در برخی موارد همسر این زنان ممکن است زندانی یا معتاد باشد یا اینکه خانه را رها کرده باشند که ما به آنان 'زنان سرپرست خانوار دارای همسر' می گوییم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرااین همه دروغ من الان
      چهار تا معلول که ازشان نگه داری میکنم هیچ گونه کمکی از این سازمان بهزیستی دریافت نمیکنم حالا میخوان خانه واشتغال وغیره بدن تاکی دروغ .......

    • بدون نام

      اگربه خانواده من کمک شد درسته ونگرنه دروغه

      پاسخ ها

      • زهرا

        من ندیدم دختران مجرد که ازسن ازدواجشان گذشته از هیچ مرکزی خقوق دریافت کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج