قیمت «داستر» و «سیمبل» تولیدی در ایران
رییس هیات عامل ایدرو اعلام کرد: بر اساس قرارداد جدید با شرکت رنو، دو خودروی "داستر" و "سیمبل" به صورتمشارکتی در ایران ساخته خواهد شد که رده قیمتی این خودروها پایینتر از ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
خبرگزاری ایسنا: رییس هیات عامل ایدرو اعلام کرد: بر اساس قرارداد جدید با شرکت رنو، دو خودروی "داستر" و "سیمبل" به صورتمشارکتی در ایران ساخته خواهد شد که رده قیمتی این خودروها پایینتر از ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
منصور معظمی در حاشیه مراسم امضای قرارداد همکاری مشترک در زمینه توسعه و تولید خودروهای جدید در ایران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز مسئولان شرکت خودروسازی رنو در وزارت صنعت برگزار شد، با تاکید بر اینکه پنهانکاری در قرارداد رنو و ایدرو وجود ندارد، اظهار کرد: این هفتمین قراردادی است که امروز نهایی میشود. یک مجموعه در ساوه خریداری شده که کار در آنجا شروع خواهد شد و کار را پیش خواهیم برد.
وی با اشاره به این که با استانداردهای بین المللی در کیفیت خودرو خیلی فاصله داریم، بیان کرد: باید خودروهایی را تولید و عرضه کنیم که مردم قدرت خریداری داشته باشند، چرا که ساخت خودروهای بالاتر از قیمت ۱۰۰ میلیون تومان راحت است اما مردم توانایی خرید نخواهند داشت.
رییس هیات عامل ایدرو در پاسخ به این سوال که تولید خودرو با چند درصد ساخت داخل در این قرارداد مدنظر قرار میگیرد؟ اعلام کرد: در ابتدای کار سهم مورد نظر داخلی ۴۰ درصد و پس از آن به ۶۰ تا ۷۰ درصد خواهد رسید. اما در قرارداد عنوان شده که پس از گذشت ۱.۵ سال به میزان ۶۰ درصد برسیم.
مشکل در صادرات خودرو
معظمی با تاکید بر اینکه در صادرات خودرو با مشکل مواجه شدهایم، عنوان کرد: در این زمینه تعارفی نداریم و باید بگوییم که در صادرات خودرو به دلیل مسائل کیفیتی و قیمتی به مشکل خوردهایم و باید بتوانیم چه در بخش قطعات و چه در بخش محصولات نگاه صادرات محور داشته باشیم.
رییس هیات عامل ایدرو همچنین در ارتباط با سهم ایدرو در قراردادهای مختلف اعلام کرد: سهم ایدرو در قراردادها ۲۰ درصد است و دلیل آن هم حمایت دولتی از شرکتهای داخلی است. طبق اصل ۴۴ دولت میتواند در گروه دو ۲۰ درصد سهم بازار را داشته باشد. تا به امروز سهم دولت در تولید خودرو کمتر از ۱۰ درصد بوده و هر لحظه که تصمیم بگیرد میتواند سهام ایدرو را واگذار کند.
علت طولانی شدن قرارداد با رنو
معظمی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز ایدرو در مدیریت خودروسازان نقشی ندارد و خودروسازان ما تماما خصوصی هستند.
وی همچنین در پاسخ به این که آیا در قرارداد مذکور مسالهای در نظر گرفته شده که اگر آمریکاییها رنو را تحت فشار قرار دهند تفاهمنامه با مشکل مواجه نشود؟ تصریح کرد: در قرارداد ما چیزی در مورد تحریمها و آمریکا قید نشده است. فرانسویها تاکید داشتند چنین بندی در قرارداد گذاشته شود و یکی از علل طولانی شدن قرارداد چنین مسالهای بود.
رییس هیات عامل ایدرو ادامه داد: در توتال و سایر قرادادها نیز شاهد چنین مسائلی هستیم، اما با شرایطی که پس از برجام به وجود آمده با چنین مسائلی روبرو نخواهیم بود.
نظر کاربران
مگه الان وارداتی اش چنده؟سیمبل 75،کسی هم نمی خره/داستر98 /بعد یارو میگه احتمالا تولید توایران زیر 100 میلیونه/این علامه هارو از کجا شکار میکنین؟
سیمبل که الان در نگین خودرو با 70 تومان اونهم قسطی به فروش میره این آقا اعلام کرده قراره در ایران تولید بشه با قیمت زیر 100 میلیون تومان ؟؟؟؟
چرا تیتر الکی میزنین؟
میخواین تعداد خواننده هاتون بالا بره ولی با این تیترهای موذیانه تعداد خواننده هاتون کمتر هم میشه
بجای اذیت کردن خواننده،بزنین قیمت خودروهای فلان زیر ۱۰۰میلیون خواهد بود!
آخه کی میاد 100 میلیون بده داستر سوار شه اونم با این قیافه ی زمخت
کسی پول زحمت کشیده را برای این جامانده ها نمیده .
بابا این سیمبل. هم مو نمیزنه باتندر فرقی هم ندارن فرقش فقط توقیمتشه
اخه ازخدا خجالت نمیکشند نباید ازمردم خجالت بکشند؟!!!الان داستر۲۰۱۶ نقدی زیر۱۰۰ است باشرایط خوب قسطی به۱۰۵تومان هم نمرسد ۲۰۱۷ با شرایط ۱۱۱تومان است .یک امتیازدارد انهم اصل فرانسه است بدون دخل وتصرف.تولید داخل مطمئنا کمتر از۱۲۰ نخواهد بود.
بابا جمع کنید این مفت خوری هارو، باز هم می خواهند خون مردم رابمکنند. آروم آروم دارند جو را آماده می کنند. اگر راست می گویید خودرو سازهای متقلب، اجازه بدهید خودرو های با استانداردهای روز دنیا وارد بشود بعد خواهید دید این لگن هایی بی کیفیتی که تولید می کنید چقدر در جلوی دید مردم قیمت می خورد.
توجه توجه
اگه کسی فهمید که موضوع تهدید پژو و رنو چه بوده که میگفتند اگر قرارداد با آنها بسته نشه اخبار مهمی را انتشار میدهند به ما هم بگه ببینیم کی به کیه