۵۷۵۲۷۹
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

دریافت شهریه ۷۵۰ هزار تومانی در مدارس دولتی!

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان برخی از مدارس دولتی خلاف قانون اساسی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان ۷۵۰هزار تومان دریافت می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم: حسینعلی‌ حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دریافت هزینه‌ها از والدین دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در برخی از مدارس دولتی، اظهار داشت: دریافت هزینه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی خلاف اصل ۳۰ قانون اساسی است.

وی درباره اصل ۳۰ قانون اساسی، گفت: براساس اصل ۳۰ قانون اساسی، تحصیل دانش‌آموزان تا دوره متوسطه رایگان است، یعنی دولت موظف است تا دوره متوسطه امکانات تحصیل را برای دانش‌آموزان به‌صورت رایگان تأمین کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه براساس گزارش‌هایی که از والدین دانش‌آموزان در سراسر کشور به دست آمده، برخی از مدارس دولتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان مبلغ ۷۵۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند، ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها تمکن مالی برای پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند.

حاجی‌دلیگانی با تأکید بر اینکه مسئولان برخی از مدارس دولتی تا زمانی که هزینه غیرقانونی را از والدین دریافت نکنند دانش‌آموزان را ثبت‌نام نمی‌کنند، گفت: مسئولان برخی از مدارس دولتی گروکشی می‌کنند و تا زمانی که مبلغ مورد تقاضا را دریافت نکنند کارنامه دانش‌آموزان را نمی‌دهند، بنابراین زمانی که کارنامه را نمی‌دهند دانش‌آموز امکان ثبت‌نام در مقطع بالا‌تر را ندارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس تصریح کرد: اگر وزیر آموزش و پرورش به این موضوع ورود نکند، قطعاً بنده دریافت وجه از والدین برای ثبت‌نام در مدارس دولتی را در قالب طرح سؤال در صحن علنی مجلس پیگیری می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب بودجه شو رو بیشتر کنید مجبورن نشن بگیرن

    • بدون نام

      اگر پول بدهی بچه درس می خواند در غیر اینصورت نه خیر

    • صادقی

      دروغگو دشمن خداست.!!
      این اقای نماینده خوب میداند که اموزش و پرورش به حال خود رها شده است. بودجه نمیدهید!!!!! پس مدرسه با هوا اداره شود؟
      چرا موقع تخصیص بودجه داد نمیزنی؟ اقای نماینده !میشه بگی سرانه هر دانش اموز در ایران در مقایسه با دنیا چقدر است؟فکر نمیکنی این بودجه ندادن عمدی است؟ ایا اب و برق و گاز مدرسه انهم در زمستان باید قطع شود؟ کجای دنیا اینکار را میکنند اقای نماینده!!! ناراحت نباش دوره بعد رای میاری!!!!

    • اسد

      اگه مدیران پول نگیرن بچه ها باید درزمستان بدون بخاری سر کنند چون اب وبرق وگاز مدارس قطع می شود وهزاران مشکل دیگه پس سرانه ی مدارس را زیاد کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج