اتصال بزرگراه حکیم به اتوبان کرج در هفته آتی
شهردار تهران از انعقاد قرارداد ۴۵۰ میلیون یورویی برای آمادهسازی ۲۰۰ واگن مترو خبر داد.
خبرگزاری ایسنا: شهردار تهران از انعقاد قرارداد ۴۵۰ میلیون یورویی برای آمادهسازی ۲۰۰ واگن مترو خبر داد.
محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم ورود ۶۶ دستگاه واگن و ۳۰ دستگاه اتوبوس به حملونقل عمومی با بیان اینکه به مردم قول داده بودیم که هر فصل تعدادی واگن به چرخه حمل و نقل عمومی وارد کنیم، گفت: امروز ۶۶ دستگاه واگن و ۳۰ اتوبوس وارد سیستم حمل و نقل عمومی شد که ظرفیت جابجایی مسافر را تا ۲۰۰ هزار نفر افزایش داد.
وی با بیان اینکه با تلاش تیم اقتصادی و بانک شهر قرارداد ۴۵۰ میلیون یورویی منعقد شد، گفت: تا پایان سال ۲۰۰ واگن وارد چرخه حمل و نقل میشود.
وی با بیان اینکه شرکت واگنسازی شهرداری تهران در خاورمیانه نمونه است، گفت: این کارخانه ظرفیت آن را دارد که بیش از ۶۰۰ واگن در سال تولید کند و پایانی بر بحران واگن باشد اما تنها مسأله کمبود نقدینگی و مشکلات مالی است و انتظار میرود با توجه به مشکلات ناشی از نبود اشتغال دولت به این ظرفیتها توجه ویژهای داشته باشد.
وی بابیان اینکه با تلاش همکاران ما در پنج سال اخیر احداث خطوط مترو رو به پایان است و در پایان این دوره پرونده توسعه مترو بسته خواهد شد، گفت: خط ۸ در چند روز آتی به بهرهبرداری میرسد و در خط ۶ مترو نیز شاهد پیشرفت حدود ۹۵ درصد هستیم و با بسته شدن احداث خطوط موجود، اولویت کار بر تکمیل واگنها گذاشته میشود تا ظرفیت مترو به ۱۰ میلیون مسافر برسد.
قالیباف با اعلام خبر افتتاح تونل شهدای غزه طی هفته آتی گفت: با افتتاح نیمه باقیمانده بزرگراه حکیم این بزرگراه به اتوبان کرج و جاده قدیم و مخصوص متصل میشود و یکی از شریانهای اصلی شرقی- غربی تهران محسوب خواهد شد.
وی در ادامه در مورد خطوط مترو حومه با بیان اینکه مدتی قبل ساخت مترو حومه را از شهرداری تهران گرفتند اما هیچ اتفاقی در راستای بهبود اوضاع رخ نداد و به همین دلیل مجدداً مترو حومه را به شهرداری تهران برگرداندند، گفت: ادامه ساخت مترو از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) که خارج از محدوده بود نیز در روزهای آتی مورد افتتاح قرار خواهد گرفت و این در حالی است که ادامه خط ۳ مترو به سمت اسلامشهر نیز محقق شود.
وی با بیان اینکه امروز شاهد ورود ۳۰ دستگاه اتوبوس به چرخه حمل و نقل هستیم، گفت: بر اساس قانون ۸۲.۵ درصد هزینه خرید اتوبوس بر عهده دولت است اما از سال ۹۰ تاکنون هیچ واگذاری از سوی دولت برای تأمین اتوبوس انجام نشده است و شهرداری تلاش کرده تا کمبود اتوبوس خللی در حمل و نقل ایجاد نکند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش خصوصی در اتوبوسرانی فعال است، گفت: هوشمندسازی ایستگاهها که توسط بخش خصوصی انجام شده هزینهها را کاهش و کارآیی را افزایش داده است و امیدواریم دولت نیز پای کار بیاید تا مشکل کمبود اتوبوس تهران حل شود.
ارسال نظر