سوء استفاده مالی از طریق Missed Call
سرپرست پلیس فتا خراسان شمالی گفت: کنجکاوی افراد برای پی بردن به اینکه Missed Call مربوط به چه کسی است، باعث میشود تا کلاهبرداری از آنان ممکن شود.
به گزارش پایگاه خبری پلیس خراسان شمالی، سهیل خاکشور اظهار کرد: شیوه این کلاهبرداریهای جدید به این ترتیب است که طعمهها اسیر شمارههایی میشوند که به قصد فریب دادن آنها گرفته شده و سپس قطع میشوند.
وی افزود: کنجکاوی افراد برای پی بردن به اینکه Missed Call مربوط به چه کسی است، باعث میشود تا کلاهبرداری از آنان ممکن شود.
خاکشور تصریح کرد: اکنون سوال این است که این حُقه چگونه است؟ در پاسخ به آن باید گفت: یک کامپیوتر شمارههایی را انتخاب میکند و سپس به صورت اتوماتیک با آنها تماس میگیرد.
وی گفت: پس از آنکه زنگ تلفن طعمه یا هدف مورد نظر یکبار به صدا درآمد، کامپیوتر مذکور از کار متوقف میشود و گوشی در منوی فهرست تماسها یک تماس از دست رفته را نشان میدهد.
سرپرست پلیس فتا استان خراسان شمالی افزود: تا اینجا تکمیل طرح مذکور به این بستگی دارد که صاحب تلفن به شمارهای که به عنوان تماس از دست رفته در فهرست تماسهای دستگاه وی نشان داده شده است، پاسخ دهد یا خیر.
وی اظهار کرد: کنجکاوی یکی از مهمترین عواملی است که منجر به موفقیت چنین نقشههایی میشود و حتی کلاهبرداران هم خود میدانند که بسیاری از مردم به راحتی به تماسهای از دست رفته خود پاسخ میدهند تا در نهایت به دلیل برقراری آن تماس پی ببرند.
خاکشور ادامه داد: به هر حال با پاسخ دادن به تماس از دست رفته، صاحب تلفن بی آنکه متوجه باشد به یک سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل میشود که به سرعت به ضرر وی نرخهایی محاسبه میشود.
وی گفت: کلاهبرداران نیز از این فرصت استفاده کرده و اطمینان حاصل میکنند که حداکثر مبلغ مالی از این تماس به دست آمده است و سپس زمانی که قبض ماهانه مشترکان به دست آنها میرسد، افرادی که مورد چنین سوءاستفادههای مالی قرار گرفتهاند تازه به حقیقت ماجرا پی میبرند.
سرپرست پلیس فتا استان خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ راهی وجود ندارد که از طریق آن بتوان از وقوع چنین حوادثی جلوگیری به عمل آورد و بهترین راه برای جلوگیری از چنین سوءاستفادههایی این است که مشترکان تنها به آن دسته از تماسهای از دست رفته پاسخ دهند که شمارههای مالکان آنها را میشناسند.
نظر کاربران
من نفهميدم چي بود
" هیچ راهی وجود ندارد که از طریق آن بتوان از وقوع چنین حوادثی جلوگیری به عمل آورد " !!!!!!!!
راهش اینه که مخابرات به هر کس و ناکسی خط پول هدر ده ! نفروشه !!
و در ضمن یه پیش شماره ی مشخص در نظر بگیره برای خط های پولی که آدم بفهمه قضیه چیه !
یا اصلآ خود مخابرات به صورت اتوماتیک یه پیام صوتی پخش کنه که اخطار بده که اگه به این شماره زنگ بزنید به ازای هر دقیقه فلان مقدار به حسابتون منظور میشه و بعد تماس را برقرار کنه .
تازه تا جایی که من میدونم فعلآ پیش شماره ی 909 برای شهر تهران مربوط به این نوع خط ها است .
بازم بگم یا همه فهمیدن چی به چیه ؟!
خیلی براتون متاسفم که هیچ راهی برای مقابله با این مسائل ندارید!!!!!!!!!!
بعید نست خود مخابرات هم چون ذی نفعه کاری نمی کنه!