۵۶۹۳۷۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نولان: سیاست پخش فیلم نتفلیکس ابلهانه است

کریستوفر نولان حامی پر و پا قرص سینمای سنتی با انتقاد از نحوه پخش فیلم‌های سینمایی توسط «نتفلیکس»، سیاست‌های این کمپانی قدرتمند را «ابلهانه» خواند.

آی ‌سینما: کریستوفر نولان حامی پر و پا قرص سینمای سنتی با انتقاد از نحوه پخش فیلم‌های سینمایی توسط «نتفلیکس»، سیاست‌های این کمپانی قدرتمند را «ابلهانه» خواند.
درام جنگی «دانکرک» جدیدترین ساخته نولان در حالی از امروز با دو فرمت ۳۵ میلی‌متری و ۷۰ میلی‌متری در سینماهای دنیا اکران می‌شود که این فیلمساز ۴۶ در مصاحبه اخیرش به شیوه پخش آنلاین فیلم‌ها شدیدا حمله کرده است.

به باور نولان، نتفلیکس «نفرتی عجیب و غریب» در حمایت از فیلم‌های سینمایی از خود نشان می‌دهد. او همچنین در ادامه صحبت‌هایش «آمازون» را از این قاعده مستثنا دانسته و یادآور شده این کمپانی اشتباهات نتفلیکس را مرتکب نمی‌شود.

کارگردان فیلم «سرآغاز» در گفت‌وگوی اخیر خود با نشریه «ایندی‌وایر» صرفا به رویکرد نتفلیکس انتقاد کرده است: «آنها این سیاست ابلهانه را دارند که همه چیز را همزمان به صورت آنلاین و در سالن‌های سینما به نمایش بگذارند، که به وضوح الگویی غیر قابل دفاع برای پخش سینمایی است. به همین خاطر، آنها حتی وارد بازی هم نمی‌شوند و به نظرم در حال فرصت‌سوزی هستند.»

نولان احتمالا یکی از معروف‌ترین عشاق سینمای سنتی و تماشای فیلم‌ها بر روی پرده عریض سالن‌های سینما است. همین چند ماه پیش بود که او به همراه سوفیا کاپولا در رویداد سینمایی «سینماکان» حاضر شدند تا مخاطبان را به تماشای فیلم‌ها در سالن‌های سینما ترغیب کنند.

با این حال، کارگردان انگلیسی مقیم امریکا بلافاصله در ادامه تاکید روی صحبتش با تمام سرویس‌های پخش آنلاین نیست. نولان در این‌باره توضیح داد: «می‌توانید به آمازون نگاه کنید که از تکرار نکردن اشتباهات مشابه کاملا راضی است. فیلم‌ها از امکان نمایش ۹۰ روزه در سالن‌های سینما برخوردارند. این الگو به نحو ایده‌آلی عملی و کاربردی است. فوق‌العاده است.»

همه کسانی که تا امروز با نتفلیکس همکاری داشته‌اند مهم‌ترین انگیزه‌شان را برخورداری از میزان قابل قبولی از آزادی خلاقانه در روند ساخت فیلم‌ها عنوان کرده‌اند. در حالی‌که استودیوهای سنتی و کمپانی‌های قدیمی فیلمسازی ممکن است اختیار تام به کارگردان ندهند و در روند تولید پروژه دخالت مستقیم داشته باشند.

نولان هم به این نکته واقف است اما عقیده دارد برخورداری از چنین قدرت اختیاری هزینه‌های خودش را دارد: «به نظرم سرمایه‌گذاری نتفلیکس روی فیلمسازان جذاب و پروژه‌های جذاب، در صورتی تحسین‌برانگیز بود که با هدف به تعطیلی کشاندن سالن‌های سینما به کار نمی‌رفت. خیلی بی‌معنی است. اصلا درک نمی‌کنم.»

در پایان، نولان در پاسخ به این پرسش که اگر زمانی هیچ استودیویی حاضر به حمایت از پروژه‌اش نشود با نتفلیکس همکاری خواهد کرد یا نه، کوتاه و مختصر گفت: «نه!» و در ادامه توضیح داد: «اصلا چرا باید آدم همکاری کند؟ اگر قرار است فیلم سینمایی بسازید، باید در سالن‌های سینما نمایش داده شود.»

در ماه‌های اخیر، مناقشه بر سر نحوه پخش فیلم‌های سینمایی توسط نتفلیکس بالا گرفته است. همین چند ماه پیش در جشنواره فیلم کن، پدرو آلمادوار رییس هیات داوران بخش مسابقه هم در نشست خبری این هیات به صراحت گفت با وجود نمایش دو محصول جدید این کمپانی در بخش رقابتی، فیلمی که در سالن‌های سینما به نمایش در نیاید شایسته دریافت جایزه نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج