دانش آشتیانی: قتل «آتنا» را پیگیری میکنیم
فخرالدین دانشآشتیانی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: خبر قتل "آتنا اصلانی" دانشآموز دبستانی اردبیلی تاسفانگیز بود و باید توجه داشت که با وجود گستردگی برنامههای وزارت آموزش و پرورش این مورد نادر است و بهطور جد پیگیر موضوع هستیم و برخوردی قاطع با متخلف خواهیم داشت.
وی افزود: در بحث پیشگیری در نظام تعلیم و تربیت دو ارتباط مکانیکی و ارگانیکی داریم که باید ارتباط مکانیکی خشک از نظام آموزش و پرورش خارج شود و ارتباط ارگانیکی به شکلی صمیمی اجرا شود و دانشآموزان را بهخوبی آموزش داد تا او هم جرات طرح مسئله و گرفتن مشاوره داشته باشد تا روابط پنهان نباشد و موارد ناهنجار و ناخوشایند دیده نشود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامههای سند ۲۰۳۰ خاطرنشان کرد: ملاک عمل ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پس از دیدگاه مقام معظم رهبری در بحث سند ۲۰۳۰ در نامهای به ایشان اطمینان خاطر دادیم که برنامهای در این زمینه نداریم و اصل برای ما سند بنیادین آموزش و پرورش است و هر چیزی که مغایر باشد جایگاهی در نظام آموزش و پرورش ندارد.
دانشآشتیانی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با آخرین اقدام وزارت آموزش و پرورش در خصوص سند 2030، تصریح کرد: هیچ برنامهای در وزارت آموزش و پرورش در خارج از چارچوب دینی و اسلامی نداریم و پس از فرامین مقام معظم رهبری، سند 2030 از دستور کار دولت خارج شد و عدهای که مخالف سیاستها هستند میخواهند لطمه به دولت و وزارتخانه مربوطه وارد کنند و این کار یک بداخلاقی است.
وی تاکید کرد: در وزارت آموزش و پرورش همه با اعتقادات بالا کار میکنند و اینگونه سخنان ظلم به فرهنگیان است.
وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با برنامههای ثبتنام دانشآموزان، بیان کرد: مدیران وظیفه دارند که خدمات خیلی خوبی را به مردم، دانسآموزان و اولیاء آنها بدهند و در مدارس دولتی پولی نباید به اجبار گرفته شود، اما با همکاری اولیاء بهصورت شفاف قابل استفاده است، زیرا اعتبارات مدارس پاسخگویی لازم را برای برنامههای مدنطر ندارد.
دانشآشتیانی گفت: برنامههایی در بحث افزایش اعتبارات و بودجه آموزش و پرورش شده است، هرچند معتقدیم اولیاء نباید مجبور به پرداخت هزینه ثبتنام باشند و این کار تخلف بوده و با متخلفان آن بهشدت برخورد میشود.
نظر کاربران
✅ چرا پرونده جنایت آتناها در غرب پنهان نمی ماند
چرا در ایران، نیت شیطانی این قدر زود به تجاوز منجر میشود؟!
از دختر دبستانی روستایی، فقط کفشهایش پیدا شده بود. چندی بعد جنازه ی خفه شده ی او، پس از تعرض یافت شد. متجاوز و قاتل که بود؟ مردی متأهل! او گفت: "دخترک را تنها دیدم، نیتی شیطانی به ذهنم رسید، آن را عملی کردم!" چگونه است که در ایران، این نیت های پلید شیطانی، زود به مرحله عمل میرسند؟
اگر قرار باشد نیت شیطانی این قدر سریع ایجاد شده و به مرحله ی عمل برسد، در کشورهای غربی، که استخرها مختلط، مشروب فروشیها در دسترس، تابلوهای نیمه عریان در مقابل و فیلم های شهوت انگیز تلویزیون در دید همگان است، باید روزانه ده ها هزار نفر مورد تعرض قرار گیرند.
پاسخ سؤال در این نکته است که این جمله ی سه قسمتی (دخترک را تنها دیدم، نیتی شیطانی به ذهنم رسید، نیت خود را عملی کردم)، در حقیقت جملهای چهار قسمتی است: "دخترک را تنها دیدم، نیتی شیطانی به ذهنم رسید، "دیدم انگار در این مملکت، کسی به کسی نیست"، نیت خود را عملی کردم!"
کشورهای غربی با درست در اختیار گرفتن قدرت رسانهای، به هر نافهمی فهماندهاند که در این شهر، نسبت به جرم های خشن، به ویژه نسبت به کودکان و دختران، حساسیت زیادی وجود دارد و "کسی به کسی هست!" وقتی دختر ده سالهای به نام "هولی جونز" در کانادا ناپدید شد، به مدت دو روز، "خبر اول" تمام شبکههای مهم خبری آن کشور بود!
ما چه میکنیم؟ فورا این گونه اخبار را پنهان میکنیم تا زمان دستگیری احتمالی مجرم!
آیا از کم شعوری غربی هاست که برنامههای مهم تلویزیونی را قطع کرده و تعقیب و گریز یک مجرم را به طور زنده پخش میکنند؟
اتفاقا غربیها در این موارد، بسیار عاقلانه عمل میکنند چون میدانند مسئله ی اصلی، دستگیری مجرم نیست، بلکه فهماندن این امر، به مجرمان بعدی است که این جا، شهر است نه جنگل؛ و ربودن یک کودک و یا تعرض به او، یعنی مواجهه با کل حکومت و مردم.
در ایران ما، وقتی یک جانی به یک دختر تعرض میکند حداکثر خود را با یک خانواده، طرف میبیند که به راحتی با تهدیدهایی مانند پخش فیلم تعرض و یا تجاوز به عضو دیگر خانواده، آنان را از شکایت منصرف میکند. ولی در غرب، کودک، از جامعه ربوده میشود نه از خانواده؛ و جانی میداند از فردا، جنایت او مورد توجه همه ی رسانه هاست و انصراف شاکی خصوصی تأثیری ندارد.
من نمیدانم تعداد "جنگل بانان" در این کشور چند نفر است ولی هر چه هست، تعداد "جنگل بینان"، یعنی کسانی که جامعه ی ایران را مثل "جنگل" تلقی میکنند و از قمه کشی و ربایش و تهدید و تجاوز و جرم های دیگر ابایی ندارند، کم شمار نیست.
به سبب جمعیت رو به رشد "جنگل بینان" است که اگر آینه ی دو خودرو، کمی با شدت به هم برخورد کند، پیاده شدن از خودرو با قمه، منظره ی نادری در تهران نیست!
مردم عادی به کنار، در کدام کشور جهان، شروران در مواجهه با پلیس، به جای فرار، مکررا با قمه به مأموران مسلح حمله میکنند؟ آیا این پدیدهها دلیلی بر گسترش تعداد "جنگل بینان" نیست؟
و همچنین است داستان اختلاس، رشوه، غارت بیت المال و...
نماز صبح، رادیو را باز میکنید، پیام اخلاق میدهد، از خانه خارج میشوید، بر دیوار روبرو، پیام اخلاقی نوشته است. در و دیوار شهر، پر است از تابلوها و بیلبوردهای اخلاقی.
تلفن های همراه پی در پی پیام های اخلاقی از دوستانمان، گروه های وایبری، فیس بوکی و تلگرامیمان برایمان باز میکند.
بالای سربرگ نامه های اداری مان، پیام اخلاقی نوشته است، آخوند اداره مان، ظهر، کلی برای ما اخلاق میبافد. عصر به مراسم ختم میرویم، کلی اخلاق میآموزیم.
از ده شبکه ی سیما، دست کم در هر زمان، شش تا مستقیم، سخنرانی فلان آقا را پخش میکند که پیام اخلاق میدهد. آن هایی هم که فیلم پخش میکنند، همان حرف ها را از زبان هنرپیشگانشان، دوباره به خوردمان میدهند!
راستی اگر بنا بود این پیام ها کاری بکند، ما الان باید در بهشت اخلاق زندگی میکردیم! نیاز به چک و سفته و ضامن، برای پول دادن و گرفتن و کاسبی نداشتیم. کلانتری ها و دادگاه های ما، مانند سوئیس بیکار بودند!
چند روز پیش، فرمودند: "ما پانزده میلیون پرونده در نوبت دادرسی داریم!"
اگر بپذیریم که هر پرونده حداقل دو شاکی و متشاکی دارد و هرکدام، حداقل یک خانواده ی سه نفره و نه بیشتر باشند، تعداد افراد درگیر دادگستری ایران، رقم سرسام آور ۶۰ میلیون نفر است و فاجعه یعنی این!
ای قربان درس اخلاق دادنتان!
میبینید همه چیزمان به همه چیزمان میآید:
بیشترین متخصصان پزشکی؛ و بیشترین آمار بیماری!
بیشترین روحانی و معلم اخلاق؛ و بیشترین پرونده ی دادگستری و کلانتری!
بیشترین بانک و سیستم حسابرسی؛ و بیشترین دزدی و اختلاس!
ما خنده دارترین مردم جهانیم!
هیچ جاو هیچ کس را هم در دنیا آدم حساب نمی کنیم!.
پاسخ ها
جناب آقاي محمد جواد
اين متن از مقاله آقاي مطهري گرفته شده با تغييراتي!! لطف بفرماييد توضيح دهيد كه متن از چه كسي است و چه كسي دستكارياش كرده؟؟؟
از دوستان برترينها هم انتظار ميرود موضوع را بررسي كنند.