کلاس E کابریولت ۲۰۱۷؛ جدیدترین روباز مرسدس
مرسدس E کلاس کابریولت ۲۰۱۷ (Mersedes E-Class Cabriolet ۲۰۱۷) جدیدترین خودرو کانورتیبل غول خودروساز آلمانی است که در این مقاله تجربه رانندگی با آن را در اختیار شما قرار میدهیم.
هرچند تابستان بریتانیا مثل یک گاو نر غیر قابل پیشبینی است، اما همچنان هم مردمان این بخش از کره خاکی نسبت به فرانسویها، ایتالیاییها و اسپانیاییها علاقه بیشتری به خرید اتومبیل های کانورتیبل دارند. البته شدت علاقه آنها به ژرمنها نمیرسد! در همین راستا، مرسدس بیش از هر سازنده دیگری ارائه کننده انواع کانورتیبلها در محدودهای وسیع است.
نسل جدید مرسدس ای کلاس کابریولت ۲۰۱۷ تازهترین دستاورد این کمپانی است که در جایی بین اتومبیل های چهار صندلی C کلاس و S کلاس قرار دارد و ارائه کننده ترکیبی از امکانات لوکس و ارزش بالا است. در این مقاله، ما قصد داریم به بررسی این خودرو زیبا بپردازیم تا ببینیم آیا واقعا نقطه دلپذیری در محدوده محصولات مرسدس است یا خیر!
اولین چیزی که در مورد نسل جدید مرسدس ای کلاس کابریولت ۲۰۱۷ به ذهن میرسد، افزایش ابعاد آن است. با ابعادی کمتر از ۴.۸۳ متر، آن حدود ۱۲۳ میلیمتر بلندر از مدل پیشین خود است، در حالی که ۷۴ میلیمتر عریضتر و ۳۰ میلیمتر بلندتر نیز شده است. این فضای اضافی به معنای آن است که چهار بزرگسال میتوانند به راحتی و با فضای جلوپای کاملا کافی بر روی صندلیهای خودرو بنشینند.
تجربه رانندگی با مرسدس E کلاس کابریولت 2017
مشتریان همچنین میتوانند سقف خودرو را باز کرده تا داخل کابین زیبای آن چشم نوازی کند. مرسدس هیچ کم کاری در هر چه جذابتر کردن کیفیت و جزئیات داخل کابین نکرده است و از متریال بسیار باکیفیتی که در اتومبیل های کوپه و سدان مرسدس میبینیم در آن استفاده کرده است. سقف فابریک ای کلاس برگرفته از اس کلاس بوده و به صورت چند لایه آکوستیک طراحی شده است که میتوانید تا سرعت 60 کیلومتر بر ساعت، تنها در مدت 20 ثانیه آن را باز و بسته کنید. باز بودن سقف هیچ اختلالی در لذت رانندگی به وجود نمیآورد، شما میتوانید تا سرعت 110 کیلومتر بر ساعت به راحتی با سرنشنیان داخل خودرو به مکالمه بپردازید. هرچند ایرکپ با ایجاد سر و صدای شکل گرفته از باد، کمی ناامیدکننده ظاهر شده است.
مشخصات فنی کابریولت ۲۰۱۷
این خودرو نظیر مدلهای سدان و کوپه از پیشرانه ۲ لیتری جدیدی همراه با توان ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر برخوردار است. از آنجایی که سرعت در غریزهی این موتور نیست و مشتریان این کلاس نیز به دنبال چنین قابلیتی نیستند، موتور کاملا نرم و روان است و در هنگام رانندگی در بزرگراهها احساس شگفت انگیزی را به راننده القا میکند. مدلی پیشرانهای که ما از آن برای آزمایش استفاده کردهایم، دیزلی است. یک پیشرانه دیزلی به مراتب مناسبتر از مدل بنزینی است، زیرا اتومبیل های در این کلاس به هیچ عنوان برای سبقت و ویراژ در پیچ و خمها مناسب نیستند و راحتی سرنشین در درجه اول قرار دارد. تمامی اینها بدان معنا نخواهد بود که کابریولت در بحث رانندگی ضعیف عمل میکند، پس در این مورد باید با دقت نظر داد.
برای لذت هرچه بیشتر رانندگی با مرسدس ای کلاس کابریولت ۲۰۱۷ بهتر است خودرو را در حالت Comfort نگه دارید. توصیه اکید ما به شما، عدم استفاده از رینگهای ۲۰ اینچی است، زیرا این رینگها شرایط ایده آل خودرو را به هم میزنند و لرزشهای جاده را به داخل کابین میآورد. بعید به نظر میرسد با رینگهای کوچکتر چنین اتفاقی رخ دهد.
قیمت کابریولت 2017
شروع قیمت کانورتیبل جدید مرسدس از 44 هزار و 675 پوند آغاز میشود، اما اگر میخواهید از آپشنهای بینظیر آن نیز بهرهمند شوید، قیمت نهایی خودرو به نزدیکی 55 هزار پوند نیز میرسد. با این حال، چنین رقمی برای یک خودرو چهار صندلی نسبتا جمع و جور خیلی زیاد است و گزینههای به مراتب بهتری نظیر بی ام و سری 6 کانورتیبل به عنوان رقبای اصلی کابریولت نیز وجود دارد.
خلاصه قابلیتهای کابریولت ۲۰۱۷
- قیمت: 44 هزار و 675 پوند
- موتور: 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو دیزل
- قدرت/گشتاور: 192 اسب بخار/400 نیوتنمتر
- گیربکس: 9 سرعت اتوماتیک - انتقال به چرخهای عقب
- شتاب 0 تا 100: 7.7 ثانیه
- حداکثر سرعت: 220 کیلومتر بر ساعت
- فروش: آغاز شده
ارسال نظر