۵۵۶۱۲۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رضایت از خدمات خودرویی باید افزایش یابد

در شرایطی که مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو راضی نیستند براساس هدف‌گذاری صورت گرفته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان سال جاری میزان رضایتمندی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو باید افزایش یابد.

خبرگزاری ایسنا: در شرایطی که مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو راضی نیستند براساس هدف‌گذاری صورت گرفته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان سال جاری میزان رضایتمندی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو باید افزایش یابد.

براساس ارزیابی‌های صورت گرفته مردم از خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.

در این زمینه براساس ارزیابی صورت گرفته از وضعیت رضایتمندی مردم از خدمات پس از فروش خودروهای سواری در شش ماهه نخست سال گذشته (۱۳۹۵)، مصرف‌کنندگان در پنج شاخص اصلی از خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.

"کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات"، هزینه‌تراشی بی مورد"، "کمبود تعداد نمایندگی‌های مجاز" و "عدم انجام کار یا رفع ایراد"؛ پنج انتقاد اصلی مردم از خدمات پس از فروش خودرو در ایران است.

در چنین شرایطی وزارت صنعت، معدن و تجارت در "برنامه راهبردی صنعت خودرو" بر افزایش رضایتمندی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو تاکید کرده است. در این زمینه در این سند تاکید شده که در سال ۱۳۹۶ میانگین رضایتمندی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو باید به شاخص ۷۸۰ از ۱۰۰۰ امتیاز، افزایش یابد.

این هدف‌گذاری در حالی است که براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته میزان رضایتمندی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو در نیمه نخست سال گذشته (۱۳۹۵) برابر با ۶۹۱ از ۱۰۰۰ امتیاز بوده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا ویرایش دوم "برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت" را منتشر کرد که در آن راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت کشور پیش‌بینی شده است. بخشی از برنامه راهبردی این وزارتخانه در حوزه صنایع مربوط به "برنامه راهبردی صنعت خودرو" است.

در برنامه راهبردی صنعت خودرو راهکارهایی در زمینه توسعه و گسترش کمی و کیفی صنعت خودرو و قطعه ایران در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده که از جمله آن افزایش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج