۵۵۵۸۸۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بوئینگ به دنبال هوانوردی تجاری بدون خلبان

کمپانی بوئینگ، به دنبال توسعه هواپیمای مسافربری بدون خلبان است! در جلسه مطبوعاتی پیش از نمایشگاه هوایی پاریس، بزرگترین تولیدکننده هواپیمای جهان اعلام کرد که به دنبال توسعه هواپیمایی مسافربری بدون خلبان است و در نظر دارد برخی از تکنولوژی‌های لازم برای چنین طرحی را سال آینده آزمایش کند.

وب سایت گجت نیوز - سپهر فاتحی: کمپانی بوئینگ، به دنبال توسعه هواپیمای مسافربری بدون خلبان است! در جلسه مطبوعاتی پیش از نمایشگاه هوایی پاریس، بزرگترین تولیدکننده هواپیمای جهان اعلام کرد که به دنبال توسعه هواپیمایی مسافربری بدون خلبان است و در نظر دارد برخی از تکنولوژی‌های لازم برای چنین طرحی را سال آینده آزمایش کند.
بوئینگ به دنبال هوانوردی تجاری بدون خلبان

این طرح ممکن است کمی غیر قابل باور به نظر برسد اما به گفته مایک سینِت، نائب رئیس توسعه محصولات بوئینگ، با وجود پهپاد‌های خودکاری که هم اکنون با قیمت هزار دلار در دسترس هستند، تکنولوژی‌های پایه برای رسیدن به این هدف در دسترس است.

امروزه هواپیماهای مسافربری می‌توانند با کمک رایانه کنترل پرواز، عمل نشست، برخواست و پرواز را انجام دهند و تعداد خلبانان هم در طی سال‌ها از ۳ نفر به ۲ نفر کاهش یافته است.

بوئینگ به دنبال هوانوردی تجاری بدون خلبان

سینت که خودش نیز خلبان است، می‌گوید برخی از تکنولوژی‌ها همین تابستان در یک شبیه‌ساز آزمایش خواهد شد و به گفته خودش سال آینده نیز هواپیمایی که برخی از اعمالش را هوش مصنوعی به عهده خواهد داشت پرواز خواهد کرد.

به گفته شبکه ایمنی هوانوردی، هواپیمای مسافربری بدون خلبان باید از استاندارد‌های ایمنی مسافرت هوایی، که ایمن ترین سالش را در ۲۰۱۶ تجربه کرده، برخوردار باشد. به علاوه کمپانی بوئینگ باید مقامات هوانوردی را که هنوز نمی‌دانند چنین هواپیمایی را چگونه باید تصدیق کنند نیز قانع کند.

به گفته مارکوس دایمند، یکی از افسران فنی و ایمنی فدراسیون خلبانان استرالیا، زمان زیادی لازم است تا مقامات هوانوردی و همچنین مسافران چنین تکنولوژی را تایید کنند.

«چه کسی حاضر خواهد شد که سوار این هواپیما شود؟ دهه‌ها طول خواهد کشید تا مردم به هواپیمای مسافربری بدون خلبان که آن‌ها را به هر جایی ببرد اعتماد کنند. اگر زمانی برسد که اکثر مردم از ماشین‌های بدون راننده استفاده کنند، شاید پذیرش هواپیمای مسافربری بدون خلبان نیز در آن زمان محتمل‌تر باشد. اما در حال حاضر مقامات ارشد ما کمی نگران این مسئله هستند و ما به دقت این روند را زیر نظر داریم.»

با این حال شرکت‌های هواپیمایی در میان کسانی هستند که از این ایده استقبال می‌کنند. بخشی به این خاطر که پیش‌بینی می‌شود در طی ۲۰ سال آینده و با افزایش رو به رشد تقاضا برای مسافرت‌های هوایی در کل دنیا، به بیش از یک و نیم میلیون خلبان نیاز خواهد بود.

بوئینگ به دنبال هوانوردی تجاری بدون خلبان

کمپانی بوئینگ به ساخت هواپیمای جدید خود نیز نزدیک‌تر شده است. این هواپیما قرار است شکاف میان هواپیمای باریک پیکر ۷۳۷ و هواپیمای پهن پیکر ۷۸۷ را پر کند. بوئینگ قصد دارد این هواپیما را تقریبا تا سال ۲۰۲۵ به مشتریان در سراسر جهان عرضه کند.

به گفته کوین مک آلیستر، مدیر اجرائی بخش هواپیماهای تجاری بوئینگ، این کمپانی پس از گفت و گو‌های دقیق و جامع با حدود ۶۰ شرکت مشتری خود به این نتیجه رسیده است که فاصله مسافتی که هواپیماهای پهن پیکر در حال حاضر پرواز می‌کنند با مسافتی که هواپیماهای باریک پیکر پرواز می‌کنند بسیار زیاد است.

«فاصله بین این دو، مسافتی است که هواپیماهای باریک پیکر ما و یا رقبای ما نمی‌توانند پوشش دهند. تنها هواپیماهای پهن پیکر می‌توانند چنین مسافتی را پرواز کنند؛ سوال اینجاست که آیا هواپیمای جدید ما می‌تواند این شکاف را به شکلی موثر و به صرفه تر پوشش دهد؟»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج