۵۵۱۲۷۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آتش‎ سوزی در ۱۴ هکتار از پوشش گیاهی میانکاله

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میانکاله گفت: ۱۴ هکتار از پوشش گیاهی پناهگاه حیات وحش میانکاله در هفته گذشته طعمه آتش‎سوزی‎های عمدی شده است.

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست میانکاله گفت: ۱۴ هکتار از پوشش گیاهی پناهگاه حیات وحش میانکاله در هفته گذشته طعمه آتش‎سوزی‎های عمدی شده است.

زمان رضااحمدی در ساری درباره آتش‌سوزی‌های پراکنده هفته گذشته در پناهگاه حیات وحش میانکاله اظهار کرد: این آتش‌سوزی‎ها از روز یکشنبه تا پنج‌شنبه هفته گذشته در چهار نقطه از میانکاله اتفاق افتاد و ۱۰۰ درصد نیز عمدی بوده‌اند.

وی افزود: این آتش‎سوزی‎ها در چهار روز و در بخش‎هایی از قلعه پلنگان، پروانه بادی و نوار ساحلی مرتع قزل‌تنگه رخ داد که با همکاری مأموران یگان حفاظت محیط زیست، نیروهای آتش‌نشانی شهرداری و بندر امیرآباد بهشهر، دهیاری زاغمرز و افراد بومی خاموش شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: در این آتش‎سوزی‎ها ۱۴ هکتار از پوشش گیاهی پناهگاه حیات وحش میانکاله آسیب دید که بیشترین وسعت آتش‎سوزی به میزان ۱۰ هکتار را در منطقه قلعه پلنگان داشتیم و در بقیه مناطق نیز بین یک تا دو هکتار از پوشش انار، سازیل، تمشک و درختان توسکا طعمه آتش شده است.

این مسؤول با بیان اینکه آتش‎سوزی‎ها کاملاً عمدی است، تصریح کرد: موضوع را به دادستان بهشهر اعلام کردیم و دایره قضایی نیز وارد عمل شده است تا با خاطیان برخورد و علت این اقدامات مشخص شود.

رضااحمدی ادامه داد: در آتش‎سوزی‎های نخست، ۱۲ هکتار از پوشش انار و سازیل در شبه‎جزیره میانکاله طعمه آتش شد که بخش مهمی از این مساحت پوشیده از درختچه‎های انار بوده است و در آتش‌سوزی نوار ساحلی نیز حدود دو هکتار از پوشش گیاهی سازیل، انار، تمشک و درختان توسکا در آتش سوخت.

وی در پایان گفت: به دلیل خشک شدن بخشی از تالاب میانکاله، امکان دسترسی به شبه‎جزیره از راه غیرقانونی وجود دارد و افراد متخلف از این فرصت و از وسعت بالای پناهگاه حیات وحش میانکاله (۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار) برای مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند.

کمتر از ۱۵ محیط‎بان، کار حفاظت از پناهگاه حیات وحش میانکاله را بر عهده دارند که این تعداد نیروی تحت اختیار، براساس استاندارد جهانی که براساس مساحت عرصه‎ها مشخص می‎شود باید دست‎کم ۲.۵ برابر باشد، از طرفی تجهیزات حفاظتی و اطفای حریق لازم در این منطقه وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج