۵۴۹۳۹
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

جلیلی: باید با افتخار سرخود را بالا بگیریم

سعید جلیلی براین‌نکته که باید با افتخار سرخود را بالا بگیریم و از مواضع خود دفاع کنیم، تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: سعید جلیلی براین‌نکته که باید با افتخار سرخود را بالا بگیریم و از مواضع خود دفاع کنیم، تاکید کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان، طلاب و اساتید که در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: عده‌ای تا بحث پیشرفت مقاومت و انقلاب می‌شود تردید ایجاد می‌کنند، این طور نیست که اگر کسانی جریان تردید در ظرفیت‌های انقلاب و گفتمان اسلام ناب را دنبال کنند، در بر ابر آنها سکوت شود، بلکه ما با آنها مقابله‌ای دقیق فکری و منطقی خواهیم کرد.

وی با اشاره به خطر جریان تردید خاطرنشان کرد: دوستان به شوخی می‌گویند این ظرفیت چیست که مدام تکرار می‌کنید، اما عده‌ای هستند که در ظرفیت‌های کارامدی اسلام ناب و توانایی‌های یک ملت و موفقیت‌هایی به وجود آمده ایجاد تردید و یاس می‌کنند.

وی ادامه داد: بی‌هنری جریان تردید در این است که به جای آنکه نگاهش متوجه ظرفیت‌ها شود، مدام به تهدید‌ها و کاستی‌ها توجه می‌کند، جریان تردید به جای اینکه از مواضع خود دفاع کند رویکرد خود را تنش‌زدایی معرفی می‌کند، اگر تنش‌زدایی موضوعیت داشته باشد این خود باعث به وجود آمدن تهدیدها علیه کشور می‌شود و با این شعار تهدید و ناامنی در کشور به وجود می‌آید چون دشمن می‌گوید برای طرف مقابل تنش‌زدایی موضوعیت دارد و از تمام ابزارهای خود برای ایجاد تنش استفاده می‌کند و در مقابل امتیاز می‌گیرد .

جلیلی اظهار کرد: نظام سلطه چارچوب‌هایی برای خود ایجاد کرده و شاخص‌های کاذب را جایگزین شاخص‌های واقعی کرده است و بر این مبنا ایجاد تردید می‌کند، به عنوان مثال این شاخص که تا به حال چند قطع‌نامه صادر شده است مطرح می‌شود در حالی که این یک شاخص کاذب است و اگر ما در نظر بگیریم که نگرفتن قطع‌نامه موضوعیت دارد باید پیوسته از حق خود عبور کنیم و در گذشته پیشرفت هسته‌ای متوقف شد تا یک قطع‌نامه نگیریم.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: آنچه برای ما اصل است تهدیدزدایی نه تنش‌زدایی است، اگر چرخش چند سانتریفیوژ بی‌اهمیت است، چرا تمام کشورهای جهان دور هم می‌نشیند تا این اقدام صورت نگیرد، واضح است که آنها متوجه نقاط قوت ملت ایران شده‌اند.

وی در پاسخ به یکی از دانشجویان در خصوص سخنان ولایتی در مناظره با بیان این‌که "اطلاعاتی که داریم باید دقیق مطرح کنیم زیرا باید در تاریخ بماند که دشمن چه خطاهایی کرده‌است" خاطرنشان کرد: چون بر اساس یک منطق روشن از حقوق کشور دفاع می‌کنیم باید با افتخار سرخود را بالا بگیریم و از مواضع خود دفاع کنیم.

وی ادامه داد: بعد از نشست بغداد پیشنهاد کردند نشست بعدی در مسکو باشد و ما اعلام داشتیم در ۵ محور آماده هستیم براساس منطق ، ابتکار عمل و اقتدار گفتگو کنیم و یک برنامه همه جانبه را شکل دهیم چون به منطق خود اعتماد داشتیم همه آنچه را در آن جلسه به آنها ارایه کردیم در اینترنت گذاشتیم و به سفرای خود در کشورها اعلام کردیم مواضع ما را برای نخبگان کشورهای خود تبیین کنند، در همان اجلاس مسکو در ضیافت شامی که برگزار شده بود همتای روسی من گفت شما منطق بسیار روشنی ارایه کردید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: جواب آنها به برنامه همکاری ما ۸ ماه طول کشید و در اسفند ماه حاضر شدند دور بعدی مذاکرات شکل بگیرد البته در این ۸ ماه بیشترین فشارها را به کشور ایران وارد کردند و می‌خواستند آثار آن را ببینند، فشارها یکی در حوزه اقتصادی و دیگری در موضوع سوریه بود و قصد داشتند دو بال قدرت ما را قطع کنند و در هیچکدام نتیجه نگرفتند.

جلیلی ادامه داد: در نشست آلماتی پیشنهاد دادند برای اینکه فضای همکاری ایجاد شود یک گام متقابل برداشته شود و قبل از شروع همکاری جامع ده کار برای ما و ده کار برای خودشان تعریف کرده بودند و حرف این بود که اگر کل مسیر همکاری صد کیلومتر است در گام اول ۲۵ کیلومتر طی شود و جواب ما این بود که به عنوان مثال می‌توانیم ۵ کیلومتر ابتدایی را دنبال کنیم. بعد از دور اول نشست فضاسازی‌هایی مطرح کردند. آن‌ها گفتند قرار است هر طرف ۵ کیلومتر حرکت کند ولی شما از ما می‌خواهید صد کیلومتر قدم برداریم و این چیزی که آقای ولایتی می‌گفت.

وی افزود: نماینده انگلیس در آن اجلاس این را مطرح کرد و من پاسخ او را دادم که چرا این شبهه را مطرح می‌کنید و این مذاکره است، دیکته نیست و گام‌ها باید به صورت متقابل مطرح شود، نماینده انگلیس گفت چرا ۵ کیلومتر ما ۲۵ کیلومتر را می‌خواهیم، من پاسخ گفتم آماده‌ام شروع کنم و تیم کارشناسی همراه من است و قدرت تصمیم‌گیری هم دارم، نماینده انگلیس وا ماند و خانم شرمن نامه‌ای به او داد که ساکت باشید و سپس گفتند باید ظرف چند روز پیشنهادات را بررسی کنیم که این بررسی ۴۰ روز طول کشید. و متاسفانه موضوعی که نماینده انگلیس روی آن گیر می‌کند قضیه به طور معکوس در ایران مطرح می‌شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از وزرای خارجه اروپایی به من گفت اگر این فشارها و تنگناهایی که علیه شما وارد شده است بر کشور ما وارد می‌شد ۶ ماه هم دوام نمی‌آوردیم امروز بسیاری از مقام‌های کشورها که به ایران می‌آیند به صراحت می‌گویند آرامش،‌ثبات و پیشرفت در ایران علیرغم تمام فشارها حیر ت‌آور است.

وی با اشاره به دیدارش با پرودی نخست وزیر سابق ایتالیا گفت: پرودی پس از دوره‌ی نخست وزیری خود طی یک سفر غیر رسمی به ایران آمده بود و در دیداری که با وی داشتم به من گفت شما تنها مقاومت نکردید، بلکه همزمان پیشرفت هم کردید و این برای من بسیار جالب است.

جلیلی با اشاره به تلاش دشمنان برای گرفتن ظرفیت‌های کشور گفت: کسانی که نمی‌خواهند ما پیروز شویم با وجود اینکه مستاصل شده‌اند، ناامید نمی‌شوند، در چهار ساله گذشته هر گاه خواستیم اوج بگیریم حرکتی از داخل شروع شد تا جلوی این اوج‌گیری گرفته شود در سال ۸۸ جمهوریتی از ایران بروز کرد که قابل انکار نبود و یک رقابت تنگاتنگ و مشارکت گسترده در انتخابات اتفاق افتاد و کشورهای مستکبر زمانی که دیدند در جمهوری اسلامی هم مشارکت و هم ثبات سیاسی بسیار بالاست بیکار ننشستند همچنین هنگامی که به عنوان یک کشور مقتدر در مبارزه با اسرائیل مطرح شدیم بحث‌های دوستی با ملت اسرائیل و مکتب ایرانی مطرح شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص تضمینی برای عدم انحراف از اهداف خود گفت: هیچ کس نباید این اطمینان را پیدا کند که زاویه پیدا نخواهد کرد و اگر کسی احساس کند که تضمینی وجود دارد که او هیچ گاه انحراف پیدا نمی‌کند همان لحظه، لحظه‌ی سقوط او خواهد بود و برای اینکه چنین لرزش‌هایی ایجاد نشود باید در حق هم دعا و مراقبت کنیم و همچنین اصل باید برای ما اصول و گفتمان باشد تا اگر کسی از گفتمان دارای زاویه شد بتوانیم آن را شناسایی کنیم و باید بدانیم ما با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در خصوص عملکرد شورای عالی امنیت ملی در فتنه ۸۸گفت: فتنه ۸۸ یک طراحی سنگین برای انتقام‌گیری از نظام بود، این فتنه را نباید فارغ از پیچیدگی‌ها بررسی کرد و این از ظرفیت‌های نظام بود که توانست این مشکل را برطرف کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ظرفیت!

    • ناشناس

      به چه قیمتی؟

      آیا واقعا از زندگی مردم خبر دارید؟؟؟

    • بدون نام

      با تحریم های پی در پی سر خود را بالا خواهیم گرفت!

    • mohamaad

      با افتخار سر خودت رو بالا بگیر واز مواضع کشورمون حمایت کن البته به صورت دوستانه نه دشمنانه که اگر به صورت دشمنانه وارد عمل بشوی بشتر تحریم میشیم

    • بدون نام

      بید دید ظرفیت هست یا نه

    • هموطن

      انشااله روز شنبه سرمون رو بالابگيريم بگيم جليلي رييس جمهورمونه! همه بگيد ايشالا

    • بدون نام

      من از گشنگي بميريم هم زير يوق طاغوت و ظلم ن م ي ر ي م

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج