۵۴۸۸۷۱
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

ماجراهای عجیب و غریب در خط ۷ متروی تهران

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: طی دو روز گذشته عده‌ای از شهروندان که تصور می‌کردند خط هفت مترو تهران مانند سایر خطوط از ساعات اولیه صبحگاه به مسافران خدمت‌رسانی می‌کند، با مراجعه به ایستگاه‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار گرفته، با کرکره بسته ورودی مترو روبه‌رو شدند و تصاویری از این وضعیت نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: طی دو روز گذشته عده‌ای از شهروندان که تصور می‌کردند خط هفت مترو تهران مانند سایر خطوط از ساعات اولیه صبحگاه به مسافران خدمت‌رسانی می‌کند، با مراجعه به ایستگاه‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار گرفته، با کرکره بسته ورودی مترو روبه‌رو شدند و تصاویری از این وضعیت نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

هفت ایستگاه افتتاح شده از مجموع ۱۹ ایستگاه واقع در قطعه ۲۲ کیلومتری خط هفت مترو که روز شنبه بهره‌برداری شد، تنها در بازه سه ساعته ۱۰ تا ۱۳ که جزو ساعات متعارف شروع و پایان کار نبوده در حال فعالیت است.

هر چند شرکت بهره‌برداری مترو در اطلاعیه‌ای همزمان با مراسم افتتاح این موضوع را رسانه‌ای کرده بود، اما بسیاری از شهروندان از کیفیت بهره‌برداری خط هفت مطلع نبودند و به همین خاطر از تعطیلی بی‌وقت ایستگاه‌ها غافلگیر شدند. غافلگیری دوم مسافران در خط جدید مترو از زمان انتظار بسیار زیاد در ایستگاه نشات گرفته است.

سرفاصله قطارهای مترو در این خط طی فعالیت روزانه فعلی، ۳۰ دقیقه اعلام شده بود که عملا در دو روز گذشته، این وعده محقق نشد و مسافران باید حدود ۴۵ دقیقه برای رسیدن قطار، در ایستگاه انتظار بکشند. سرفاصله متعارف در سایرخطوط مترو تهران در ساعات پر استفاده، بین ۴ تا ۸ دقیقه است. تاثیر این زمان انتظار بالا حتی اگر برای مدت محدودی برقرار باشد، این است که مسافران خط هفت مترو یا از سفر با این ناوگان انصراف داده و ایستگاه را ترک می‌کنند یا اینکه در صورت ماندن برای استفاده از قطار، احتمال مراجعه دوباره آنها به این خط، نزدیک به صفر خواهد بود.

موضوع اختلاف میان هزینه‌های اعلام شده احداث خط هفت مترو توسط مدیران شهری نیز در سه روز گذشته چالش برانگیز بوده است. دو رقم ۳ هزار و ۶ هزار میلیارد تومان که به‌عنوان هزینه احداث خط هفت اعلام شده اختلاف زیادی دارد که سوال‌برانگیز است. از آنجاکه هزینه احداث هر کیلومتر خط مترو حدود ۲۲۰ میلیارد تومان است، رقم ۶ هزار میلیارد به واقعیت نزدیک‌تر به نظر می‌رسد. اما دو سناریو درباره علت اینکه مدیرعامل شرکت مترو تهران روی رقم ۳ هزار میلیارد تومان در مراسم افتتاحیه پافشاری کرده، وجود دارد.
نخست اینکه نیمی از هزینه ساخت به‌صورت تهاتر و در قالب بودجه غیرنقد پرداخت شده که با توجه به درج ردیف‌های غیرنقدی در بودجه سالانه شهرداری، این احتمال بعید است. طبق سناریوی دوم، مدیریت شهری نیمی از هزینه ساخت مترو را از طریق تسهیلات بانکی تامین مالی کرده و معادل ۳ هزار میلیارد تومان بر بدهی مدیریت شهری افزوده است اما از بیان شفاف این موضوع که به معنای بدهکارتر شدن شهرداری در دوره آتی است، خودداری می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    به نظرم طرح راهي منسب هم نداره
    من دانشجو هستم اگه هر روز براي مسيرم از شمال غرب تهران به سمت دانشگاه يعني جنوب شرق بخوام برم ٢٠ تا ايستگاه از ميدان صنعت تا پيروزيه
    در صورتي كه اگه از شريف برم فقط ٧ تا ايستگاهه

  • شایان پی بی

    شاید قالیباف داره از مردم تهران انتقام میگیره ...

  • بدون نام

    دولت تدبیر امید که قرار بوذ 1000 رام قطار به شهرداری بدهد کجاست آیا باز هم دروغ گویی وشما هم مدح گو بادمجان باشید

    پاسخ ها

    • شایان پی بی

      وقتی بودجه اختصاصی به شهرداری صرف بیلبورد و تبلیغات بر علیه مردم و برجام و دولت میشه چیکار باید کرد ؟

  • بدون نام

    این خط بدلیل اشتباه در محاسبات اجبارا عمیق ترین خط مترو شد دلیلش هم این بود که با اشتباهی که کردند از مسیری عبور کرد که باید از تونل توحید عبور می کرد وقتی وضعیت را اینجوری دیدند با عمق دادن زیاد به این خط هزینه ها را چندین برابر کردند که همین موجب تحمیل دهها میلیارد تومان هزینه اضافی بر شهر و شهرداری شده , متاسفانه افتضاحات مدیریت شهری ادامه داره

  • ناشناس

    بعد روزى نامه همشهرى ارگان دست نشانده شهردارى تهران تيتر درشت زده بيست و دو كيلو متر از افسريه تا شهرك غرب ، مترو خط هفت افتتاح شد ، .....

  • الهام

    اون کسی که مسوولیت متروی تهران رو داره واقعا به کل مردم تهران باید پاسخ بده و مدیونشونه..مترو سوار شدن توی ساعتهای پیک که داریم میریم سرکار یا محل تحصیل و موقع برگشت واقعا فاجعه است به تمام معنا..به حدی ازدحام و شلوغی میشه گاهی وقتها که مجبور میشیم بریم چهارتا ایستگاه بالاتر و از اونجا سوار بشیم.خدا نکنه نمایشگاهی چیزی راه بیفته که دیگه واقعا افتضاح میشه..از همه اینها بدتر، فروشنده های داخل واگنها هستن که دیگه شورش دراومده.سر و صدای داد و بیدادشون برای تبلیغ جنسهاشون یکطرف و مدام رفت و آمد و تنه زدن به ملت هم یکطرف..خیلی هاشون واقعا نیاز مالی ندارن و فقط برای سرگرمی میان داخل مترو این چیزیه که از خیلی هاشون شنیده ام.به وضعیت خطوط مترو و اوضاع واگنها رسیدگی کنن مسوولانش خواهشا.

  • احمد

    من یادمه خط 2 هم که افتتاح شد فقط چند تا ایستگاهش باز بود و فقط چند ساعت در روز بود
    در مورد زمان 45دقیقه ای هم بهتره زمان حضور قطارها به مسافران اعلام کنند

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج