کنا؛ شاسی بلند جدید و متفاوت هیوندای
کنا یک خودروی شاسی بلند جمع و جور است که از نظر ابعاد کمی کوچکتر از توسان است. همچنین پیشبینی میشود این خودرو پس از عرضه، به مهمترین رقیب برای خودروهایی مانند نیسان جوک و رنو کپچر تبدیل شود.
تنها چند هفته تا معرفی هیوندای کنا باقی مانده است. هیوندای گفته است که این خودرو قرار است یک سبک طراحی جدید را در بین خودروهای هیوندای عرضه کند. کنا یک خودروی شاسی بلند جمع و جور است که از نظر ابعاد کمی کوچکتر از توسان است. همچنین پیشبینی میشود این خودرو پس از عرضه، به مهمترین رقیب برای خودروهایی مانند نیسان جوک و رنو کپچر تبدیل شود.
چیزی که از زمانی که مطلب قبلی درباره کنا را منتشر کردیم تا کنون تغییر کرده است، منتشر شدن یک سری عکسها و اطلاعات جدید درباره این خودرو است.
همان طور که مشاهده میکنید، تصاویری به صورت جاسوسی از این خودرو گرفته شده اند که آن را در حال گذراندن تستها نشان می دهند. اگر چه ظاهر خودرو خیلی واضح نیست و همان عکسهای تیره و تار قبلی بهتر است، اما حداقل در این عکسها میتوانید ابعاد این خودرو را ببینید و آن را از نظر ابعاد با دیگر خودروهای هم رده مقایسه کنید.
چیز دیگری که در حال حاضر درباره این خودرو میدانیم، این است که قابلیت انتقال نیروی پیشرانه به هر چهار چرخ، به صورت سفارشی برای این خودرو در دسترس است.
همچنین چیز دیگری که توسط مسئولان هیوندای تایید شده است، قابلیت سفارش HUD یا همان Head-Up Display است. این قابلیت برای اولین بار است که در یکی از خودروهای هیوندای استفاده میشود.
اگر به بازیهای کامپیوتری و مخصوصا بازیهای که در آنها قرار است نقش خلبان یک جنگنده را ایفا کنید علاقه مند باشید، پس حتما با HUD هم آشنایی دارید! در تکنولوژی HUD ، اطلاعات روبروی راننده قرار دارند و راننده قرار نیست برای مشاهده برخی از اطلاعات به نمایشگر خودرو یا صفحه پشت فرمان نگاه کند. این تکنولوژی ابتدا برای استفاده در جنگندهها ساخته شد.
کنا از دو نظر خودروی مهمی محسوب میشود. اول این که قرار است سبک جدید هیوندای در طراحی خودروهایش باشد و بنابراین مهم است که ظاهر آن برای اکثر مردم جذابیت لازم را داشته باشد.
دوم هم آن که طبق برنامههایی که هیوندای دارد، این خودروساز کرهای قرار است تا سال ۲۰۲۱، ۳۰ مدل جدید را معرفی و عرضه کند و تبدیل به بزرگترین خودروساز آسیا شود. کنا قرار است شروع این برنامهی جاه طلبانه باشد بنابراین، فروش کنا و استقبال از آن، میتواند تاثیر زیادی در تحقق این هدف داشته باشد.
همان طور که گفتیم، تنها چند هفته تا معرفی این خودرو باقی است و قیمت آن هم قرار است چیزی در حدود ۱۵,۰۰۰ یورو (۶۳ میلیون تومان) باشد.
نظر کاربران
ای خدا اونا چی میسازن کارخانههای ما چی میسازن برنامه دارن که تا سال ۲۰۲۰ ۳۰ مدل خودرو جدید بسازن بعد اینجا پراید و تندر رو وانت میکنن یا چراغ پراید و ۲۰۶ رو عوض میکنن میشه یه مدل جدید نهایتش رو پلتفرم سمند یه بدنه جدید بذارن اسمش رو بذارن دنا
از خودروهای چینی ک ب مردم میچپونن هم ارزونتره واقعآ چرا مردمو ایرانو از این خودروها ک حق مسلم اوناس محروم میکنن مگه مردم چ گناهی کردن ک باید تاوان پس بدن
همین ماشین ۶۳ میلیونی بخواد بیاد ایران با هزینه گمرک و مالیات و پلاک گذاری و خودروهای فرسوده و... میشه ۱۲۰ میلیون تومن
ما چرا انقدر بدبختیم قیمت خودرو ۶۳ میلیونه میاد ایران میشه ۲۰۰ تومان
اخه گناه ما چیه واقعا نمیدونم
این واقعا ظلم به مردم ایران
خدایا این ظلمی که ایرانخودرو و سایپا در حق مردم میکنه رو قبول نکن
اخه 63 میلیون برای ی شاسی بلند با اینهمه امکانات در برابر 50 میلیون پول برای دنا پلاس ..مردم چ گناهی کردن .چرا اخه چرا باید مردم زجر بکشن و پول بدن سوار گاری بشن