کاربران نسخه چینی توییتر بیشتر از نسخه اصلی!
مطابق با آخرین آمار ارایه شده در ماه مارس سال جاری میلادی، وب سایت Weibo که نسخه چینی توییتر است در حال حاضر دارای ۳۴۰ میلیون کاربر ماهانه است. به این ترتیب آمار کاربران ماهانه نسخه چینی توییتر ۱۲ میلیون مرتبه بیشتر از نسخه اصلی توییتر است.
دولت چین نیز مانند روسیه دارای نسخه اختصاصی و داخلی خود از شبکههای اجتماعی و موتورهای جستجوی معروف است زیرا سرویس هایی مانند فیس بوک و گوگل در این کشور فیتلر هستند.
مطابق با آخرین آمار ارایه شده در ماه مارس سال جاری میلادی، وب سایت Weibo که نسخه چینی توییتر است در حال حاضر دارای ۳۴۰ میلیون کاربر ماهانه است. به این ترتیب آمار کاربران ماهانه نسخه چینی توییتر ۱۲ میلیون مرتبه بیشتر از نسخه اصلی توییتر است.
این در حالی است که نسخه اصلی توییتر در تمامی کشورهای جهان به استثنای سه کشور در دسترس است و سه سال زودتر از Weibo یعنی در ماه جولای سال ۲۰۰۶ میلادی افتتاح شده است. از سوی دیگر ۴۷ درصد از شهروندان چینی هنوز حتی به اینترنت دسترسی هم ندارند به این معنی که با عرضه گسترده تر اینترنت، آمار کاربران ماهانه Weibo نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
شرکت Weibo در اولین سه ماهه سال جاری میلادی افزایش در آمد سالانه خود را گزارش کرد، درآمد این شرکت در بهار ۲۰۱۷ معادل ۱۹۹.۲ میلوین دلار بوده در حالی که این درآمد در مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ میلادی معادل ۱۱۹.۳ میلیون دلار بوده است. البته نسخه اصلی توییتر در حوزه درآمد بسیار موفقتر از Weibo است گرچه در اولین سه ماهه امسال برای اولین بار کاهش در آمد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خود را اعلام کرد. درآمد توییتر تا پیش از آوریل ۲۰۱۶ میلادی ۶۰۰ میلیون دلار بوده در حالیکه این در آمد در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۵۴۸ میلیون دلار رسیده است.
نظر کاربران
1 میلیارد جمعیتشونه نصفشون هم که استفاده کنند خیلی میشه!!!