۵۳۰۶۳
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

راه‌اندازی نیروگاه در پشت‌بام منزل احمدی نژاد

وزارت نیرو به دنبال پیشنهاد معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری، یک پنل برق خورشیدی با ظرفیت ۷ کیلووات در پشت بام منزل رئیس جمهور نصب کرده است که پیش بینی می‌شود با نصب این نیروگاه خورشیدی بار مالی قبوض برق منزل وی به حداقل کاهش یابد.

خبرگزاری مهر: وزارت نیرو به دنبال پیشنهاد معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری، یک پنل برق خورشیدی با ظرفیت ۷ کیلووات در پشت بام منزل رئیس جمهور نصب کرده است که پیش بینی می‌شود با نصب این نیروگاه خورشیدی بار مالی قبوض برق منزل وی به حداقل کاهش یابد.

یکی از سیاستهای کلان دولت در برنامه چهارم و پنجم توسعه افزایش ظرفیت تولید برق پاک و توسعه انرژی های تجدید پذیر است.

بر این اساس تاکنون ۱۲ هزار مگاوات قرارداد با بخش خصوصی امضا شده ضمن انکه مطابق با اهداف تعیین شده باید ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر کشور به ۵ درصد تا پایان برنامه پنجم توسعه افزایش یابد.

در شرایط فعلی به طور متوسط سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق تجدید پذیر در کشور تولید می شود که این ظرفیت تا سال ۱۳۹۴ به بیش از ۲ برابر افزایش می یابد.

به منظور تحقق این اهداف کلان یکی از برنامه‌های در دست اجرا طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی نسل جدید نیروگاه های برق خورشیدی و به اصطلاح پنل های خورشیدی در دستور کار وزارت نیرو و دولت قرار گرفته است.

در این بین اخیرا مجید نامجو وزیر نیرو از نصب یک پنل خورشیدی در منزل رئیس جمهور، خبر داده و اعلام کرده است: انرژی مورد نیاز در خانه وی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می شود.

یوسف آرمودلی هم با اشاره به نصب یک پنل هفت کیلوواتی خورشیدی در منزل رئیس جمهوری، گفت: با نصب این پنل بار مالی قبوض برق به دلیل استفاده از انرژی پاک خورشیدی کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان انرژی های نو با تاکید بر اینکه این پنل خورشیدی با درخواست معاونت علمی و فنآوری نهاد ریاست جمهوری در منزل رئیس جمهور نصب و راه اندازی شده است، بیان کرد: قطعا توسعه این تکنولوژی جدید منجر به کاهش پیک مصرف برق در سطح خانوارهای ایرانی خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • مرجان

      باید هم نیروگاه راه بندازد فقط ما باید برجی 200 هزار تومان پول بدیم

    • بدون نام

      خوش به حالش

    • شاطر

      فقط نگفتند چقدر هزینه کرده برای راه اندازی و نصب این نیروگاه

    • el20

      خب یه عکس از منزلش میذاشتن.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج