۵۲۸۶۹۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دانشجویان مسموم شده در یزد، ترخیص شدند

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به مصمومیت تعداد زیادی از دانشجویان پسر دانشگاه یزد به خاطر مسمومیت غذایی گفت: تمام دانشجویان بستری شده در بیمارستان‌های یزد مرخص شدند.

خبرگزاری مهر: محمدصالح اولیا بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویانی که به منظور پیگیری مطالبات صنفی خود در زمینه بهبود وضعیت سلف سرویس پردیس خوابگاهی۲ اظهار داشت: مدیریت دانشگاه ضمن پذیرش مسئولیت‌های خود، آماده شنیدن تمام دیدگاه های منطقی و انتقادات سازنده دانشگاهیان است و در عین حال از حرکت های غیر منطقی و مباحث مغرضانه و حاشیه‌ای پرهیز می‌کند.

رئیس دانشگاه یزد گفت: خوشبختانه مسمومیت غذایی دانشجویان این دانشگاه به لحاظ درمانی کنترل شده و همه دانشجویان بستری شده از بیمارستان ترخیص شدند.

وی در تشریح اقدامات و پیگیری های انجام گرفته در این زمینه گفت: از صبح دیروز، تیمی از سوی مدیریت دانشگاه در محل بروز این مشکل مستقر شده و با پیگیری موضوع، دلایل محتمل بررسی شد.

اولیاد بیان کرد: نمونه هایی نیز برای آزمایش به آزمایشگاه‌های مختلف ارائه شد و به طور همزمان با همکاری اورژانس و دانشگاه شهید صدوقی شماری از دانشجویان مسموم به بیمارستان منتقل شدند و معالجه شمار دیگری از دانشجویان نیز در نمازخانه دانشگاه انجام شد.

رئیس دانشگاه یزد با تاکید بر جدیت مسئولان در خصوص دلیل این حادثه گفت: با توجه به مسجل شدن اصل سهل انگاری در توزیع آبمیوه همراه با غذا و بازرسی مرکز آشپزخانه خوابگاه دانشگاه، پیمانکار سلف سرویس خوابگاه پسران خلع ید و کار به پیمانکار دیگری سپرده شد.

اولیاء افزود: همچنین ناظر فعالیت پیمانکار آشپزخانه نیز با توجه به سهل انگاری از انجام وظیفه و ارائه غذای خارج از برنامه، برکنار شد.

وی با بیان اینکه نمونه های آزمایش به تهران نیز ارسال شده ادامه داد: نتایج آزمایش ها تا ۷۲ ساعت مشخص و اعلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه یزد با تبیین موارد مطرح شده در نشست امروز ستاد بحران در این دانشگاه گفت: در این نشست به دنبال پیشگیری از وقوع موارد مشابه با اتخاذ راهکارهای درازمدت بودیم.

وی همچنین با اشاره به لزوم مشارکت فراگیر دانشجویان در تشکیل شورای صنفی، افزود: مدیریت دانشگاه امیدوار است با مشارکت مسئولانه دانشجویان در کاندیداتوری و تشکیل شورای صنفی، مطالبات آنان از مسیر مناسب مطرح و پیگیری شود.

دکتر اولیاء اظهار امیدواری کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، از موضوع مسمویت غذایی دانشجویان دانشگاه یزد بهره برداری نادرست نشود و این موضوع با آرامش پیگیری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج