۵۲۴۹۴۲
۲۴ نظر
۵۰۰۸
۲۴ نظر
۵۰۰۸
پ

نامه جمعی از فرهنگیان خطاب به روحانی

در نامه جمعی از فرهنگیان خطاب به روحانی آمده است؛ صندوق ذخیره فرهنگیان را جمعی از مدیران افراطی، سیاست‌زده و ناکارآمد چنان به تاراج غارتگران دادند که عوارض آن تا ابد ماندگار است.

خبرگزاری فارس: جمعی از فرهنگیان و معلمان کشور بیانیه‌ای را خطاب به رئیس‌جمهور نوشته‌اند که در ابتدای آن آمده است: ۴ سال پیش که ریاست دولت را به دست گرفتید براساس شعارهای دولت تدبیر و امید، خوشحال شدیم که در فضای فکری جدید متخصصین و با تجربه ها عنان دولت را به دست گرفتند و ان شعارهای جذاب اگر به ظهور برسد چه می شود! ؛ اما امروز دردنامه برایتان می نویسیم: ای کاش درایام هفته معلم دلمان خوش بود و دلگرم زحمات و توجهات رییس جمهورمان به زحمات مان بودیم .. ای کاش !

در ادامه این بیانیه آمده است؛ حال مانده ایم که در ایام بزرگداشت معلم ؛ چگونه از زحمات شما تشکر و قدردانی کنیم که پرده ی حقیقت را کنار زدید تا امروز دراستانه انتخابات انقدر شفاف و روشن بدانیم که به وضع موجود اعتراض داریم و به حقوق خود دست نیافته ایم.

این بیانیه می افزاید: برادر ارجمند ما فرهنگیان با شما بد تا کردیم حق به جانب شماست که تا به امروز حتی یک بار به نشانه اعتراض کلاس درسمان را ترک نکردیم و ازاینکه کاملا به نجابتمان ترتیب اثر دادید و حقوق حق التدریس هایمان را نپرداختید و صدایمان را از مسیر های رسمی و از لابه لای بروکراسی اداری نشنیدید و مانند مچاله نامه هایمان زیر کفشها در هوا خشکید، ممنون. ممنون که توانستید به راحتی و خاموش از کنار مان گذر کنید و به رویتان نیاورید؛ کلاس درسمان را رها نکردیم چون به کارمان ایمان داریم.اعتراض نکردیم تا نگویید فرصت دهید. سکوت اختیار کردیم تا متهم به حزب و جناح و اعتراض سیاسی نشویم.

در این بیانیه آمده است: رییس جمهور عزیز! اگر باور داشته باشید به آنچه که شعار می دهید، امروز روز ماست. روزی که ۷۰ میلیون اجرمان می نهند. و ما برای ۷۰ میلیون حرف داریم و مایلیم مواردی را برشمریم که حاصل نگاه شما به نجابتمان، ایمانمان به شغلمان و ایثارمان در کلاس درسمان و صبرمان بوده است؛ کاهش سهم آموزش وپرورش از بودجه عمومی دولت از ۱۶.۲ درصد سال ۱۳۸۹ به کمتر از ۹ درصد در سال ۱۳۹۵ به خوبی نشان می دهد که آموزش و پرورش در دولت روحانی هرگز در اولویت نبوده است دردولت روحانی بیمه طلایی معلمان شاغل و بازنشسته رنگ باخت و از سکه افتاد. نظام رتبه بندی معلمان اجرائی نشد.

این بیانیه تاکید می کند: صندوق ذخیره فرهنگیان را جمعی از مدیران افراطی،سیاست زده و ناکار آمد چنان به تاراج غارتگران دادند که عوارض آن تا ابد ماندگار و ابدی است. مدارس دولتی را تضعیف کردند تا مدرسه فروشی را با هدف فرو کاستن از کرامت و امنیت شغلی معلمان ترویج کنند.انتخاب وزیری سیاسی ناکارآمد و نا آشنا باآموزش و پرورش با مدرک زلزله شناسی توهین بزرگی به شان و منزلت یک میلیون فرهنگی بود.دریافتی چند ده میلیونی برخی از معاونان وزیر در مقایسه با دریافتی ۵/۱ میلیونی بخش اعظمی از فرهنگیان نشان از تبعیض و نابرابری در وزرات آموزش وپرورش دارد.

این بیانیه تاکید می کند:‌ دریافتی اکثر معلمان شاغل و بازنشسته زیر خط فقر بوده و در دولت روحانی افزایش سالانه حقوق معلمان هرگز متناسب با تورم واقعی همان سال نبوده است. درپی بکار گیری نیروهای سیاسی سود ۱۱۵۰ میلیاردتومانی صندوق ذخیره فرهنگیان به یک باره در دولت روحانی به کمتراز ۴۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت.اجرایی نشدن سازمان نظام معلمی علیرغم بوق وکرنای رسانه ای و تبلیغات وسیع سیاسی و حزبی در ایام نزدیک به انتخابات.خوشحالید که فکر کنید ما نفهمیدیم که نشد!

در ادامه این بیانیه می‌افزاید: تاخیر در پرداخت مطالبات معلمان از جمله تاخیر چند ساله در پاداش بازنشستگان و حقوق معلمان حق التدریس که تنها محل در آمد آنها همان اندک حق التدریس آموزش و پرورش است.فشار برای تداوم سرپرستی ۴ ساله سرپرست دانشگاه فرهنگیان ازسوی شخص رییس جمهور علیرغم مخالفت شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ نماد بارز قانون گریزیست. بلا تکلیف ماندن وضعیت ۱۰۰۰نفراز مدرسین دانشگاه فرهنگیان در طول ۴سال پس از تاسیس عملیاتی نشدن زیر نظام های اصلی سند تحول بنیادین علیرغم گذشت بیش از ۴سال از تصویب سند عزل بیش از ۳۰۰۰مدیر به بهانه ناهمسویی با نگاه دولت تشکیک در ماندگاری دانشگاه فرهنگیان وتبدیل به پارکینگ نیروهای افراطی، سیاسی؛ بعضا با سوابقی افزون بر۳۸ سال سابقه خدمت با مدرک لیسانس. احسنت بر روحیه ادای دین سیاسی شما!

این بیانیه تاکید می کند: به قیمت زیرپاگذاشتن قانون و ریخت وپاش بروکراتیک بیت المال، یاران لیسانسیه ۳۰سال خدمت در آستانه بازنشستگی را در پست های مدیریتی بکارگیری کردید و دراین۴سال انها را همچنان نگه داشتید. نگران نباشید لطف بزرگی به انان کردید چرا که حقوق بازنشستگی شان با میانگین حقوق ۳ سال اخر ، مدیریتی رغم خواهد خورد. این نمونه کوچکی از ضعف های موجوددر دولت یازدهم ا ست.

در ادامه این بیانیه آمده است: سوال: آیا قانونی وجود دارد که موارد به این شکل در زمان بازنشستگی مورد بررسی قرار گیرد تا حق انها که زور و پارتی ای نداشتند حتی چندماه فرصت ندادید تا سال تحصیلی به پایان برسد بازنشسته شان کردید، پایمال نشود؟ دیگر جای سوال باقی نمی ماند که چون ما فرهنگیان نسبت به وعده ها و نهایتا شعارهای شما بی اعتماد شده ایم و این گوشه ای از آسیب هایی است که دراین دوره بر بدنه اموزش وپرورش وارد شده است.

براین اساس اعلام می داریم:ما فرهنگیان کشور امروزکه روز بزرگداشت مقام معلم است در احترام و دفاع از شان والای معلم بیان می داریم که متاسفانه شان و جایگاه فرهنگیان مورد توجه و عنایت قرار نگرفت و ضمن تضعیع حقوق معلم، به درخواست های بحق هم رسیدگی نشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتما اینم به تحریک احمدی نژاده. آهای عاشقان سینه چاک روحانی پس کجائید؟ چرا صداتون در نمیاد؟ سهم ۱۶ درصدی از بودجه در سال ۸۹ رسیده به زیر ۹ درصد در سال ۹۵. اینم جواب حرفای صد من یه غاز و وعده های الکی دولت بنفش.

    • معلم

      خداراشکرکه یادشان رفت یارانه معلمن راقطع نکردن

    • بدون نام

      لطفا حرف اندکی ازفرهنگیان نماها رابه اکثریت نسبت ندهید حرف حق رابگید

    • بدون نام

      همکاران عزیڗومحترم فرهنگی من این حرفهاوبیانیه ها هیچ فایده ای نداره هرکی داره اسب خودشومی داند همکاران گرامی من یک فرهنگی بازنشسته هستم دارای عروس ودامادونوه امسال که دم ازهمسان سازی زدند وتوی بوق وکرنا ابروی ما رابردند قبل شایدحدود نودیا صدهڗاراضافه شده اول قرارشد حقوق هربازنۺسته با هم ردیف خودش پانزده درصد اختلاف داشته باشد بعد گفتند پنجاه درصد بعد گفتند ده درصد سالیانه بعلاوه بیست وهفت درصد بعد گفتند بیست وهفت درصد ولی دراحکام صادره حدود بیست درصد اضافه شده که از نود تاصدهزارمابه التفاوتش باسالهای قبل نمیشه یعنی تمام حرفهاووعده ووعیدهاشون دروغ بوده جناب نوبخت سخنگوی محترم شدی سوهان روح معلمین دروغ بسه

    • بدون نام

      زنده باد روحانی ۱۴۰۰

    • مهدی

      اگه سیاسی نباشد کاملا بحق است
      هرچند در دولت های قبل هم همینطور بوده و هست

    • دبیر

      به عنوان یک فرهنگی از عملکرد ضعیف دولت روحانی در زمینه آموزش و پرورش بشدت گله مندم

    • حمید

      اقای 18:48
      واقعا حق با شماست.لابد میخوان دهن این معلماروهم خورد کنن،. .خدایا شر تدبیر و امید رو از سرما کم کن

    • بدون نام

      علی برکت الله

    • بدون نام

      شمامعلمان همیشه طلبکاراین حکومت ومردمین.بجای اینکه شکرخدارابجابیاریدکه بیکارنیستین وحق وحقوقتان رابه موقع میگیریددوقورتونیمتون باقیه.پنج شنبه جمعه هاکه تعطیلین.ازاول خردادتااول مهرهم که چهارماه تعطیلین.آلودگی هوا وولادتها وشهادتهاهم که تعطیلین.
      بنده یه کارگربدبختم که ازسال ۹۳بیکارم وهنوزشغل بدردبخورپیدانکردم.بایه پیکان قراضه توخیابونهاراه افتادم مسافرکشی میکنم که خودم وزن وبچه هام ازگشنگی نَمیریم.امروزصبح ازطرف اداره گازاومدندگازمون راقطع کردندچون چهارصدهزارتومن اومده ونداشتم بدهم.میفهمید.نداشتم.
      پس اینقدراعتراض بیجانکنیدوشکرخدارابجابیاریدکه حداقل مشغولیدوحقوق بگیرهستید.

    • معلم

      گذر از روحانی و انتخاب جهانگیری ....

    • بدون نام

      زنده باد قالیباف

    • بدون نام

      درود ما معلمان به دکتر روحانی .ما معلمان به دکتر روحانی رای خواهیم داد.

    • دزفول

      دولت خسته و بی عرضه...

    • امیدجوانان

      درکل دولت روحانی دولت قناعت پیشه وبی برنامه نسبت به معیشت فرهنگیان وشخصی مستقل ازلحاظ فکری ومدیریتی نبود

    • بدون نام

      دوست عزیزی ک خطاب ب معلمین میگین دوقورتو نیوتون باقیه .. شما از اوضاع ما چ می‌دونین شما هم اگر عرضه داشتید درس می‌خواندید تا ماه ب ماه حقوقتان را می‌گرفتید چرا معلم باید با شما ک کارگری مقایسه شود چرا ..چرا نباید با شرکت نفتی ها و بقیه حقوق نجومی ها مقایسه شود نترسید دو روز دیگر بخاطر اتفاقی ک تویوتا معدن افتاد حقوق شما را هم درست می‌کنند میماند حقوق قشر معلم ها ک تا اتفاقی نیفتد درست نمی‌کنند اوضاع نابسامان فرهنگیان را

    • بدون نام

      قشر همیشه معترض تاریخ ایران فرهنگیان هستند
      خانم و اقای فرهنگی خوبه سه ماه با حقوق لنگ رو لنگ میندازین و فقط نصف روز سر کار هستید و ارباب رجوعتون دانش اموزه
      همیشه سهمیه های بن فرهنگیان تا خانه معلم و ... براتون به راهه
      همیشه هم که ورد زبونتونهکه من فرهنگی اینهمخ سال خدمت مردم که سوال واسه ما پیش میاد مگه بقیه چکار کردن دزدی یا از دیوار ملت بالا رفتن
      والا الان همه سر و دست میشکنن تا شاید بتونن وارد این شغل بشن
      کلا به شما دنیا رو هم بدن مینالید

    • معلم

      حرف همه فرهنگیان رسیدگی به وضع معیشت شانه ...

    • بدون نام

      درودبررئیسی

    • بدون نام

      تآسف برای این دولت. سرخط

    • جواد

      لطفا غیر فرهنگی که از اوضاع ما فرهنگیان خبر ندارن نظر ندن . در ضمن آقای مسافرکش کارگر من معلمم دانشجوی دکترام خودت با یه کارگر مسافرکش مقایسه کن میخواستی درس میخونی تو هم معلم میشدی

    • علی بابا

      هر کی که نصف سال اونم نیمه وقت حقوق همه سالو بگیره بازم طلبکار میشه

    • بدون نام

      آقای جوادکه فرمودیدت درس میخوندی.فکرکردی ماکارگراسوادنداریم.خودمن لیسانس دارم وبدبخت شدم وکارگرهستم منتها فرق من باشماهااینه که شماپول وپارتی وشانس داشتین ومانداشتیم.
      کاش شعورتون هم به اندازه سوادتون بودکه بایه کارگری که سه ساله بیکاره اینجوری حرف نمیزدین.
      فکرمیکنندفقط خودشون درس خوندندوبقیه مردم نخوندند.

    • دبیر

      فقط متاسفم واسه این دولت که باعث میشه هر کی از راه برسه خودش و معلم ها مقایسه کنه همین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج