رونمایی از لکسوس NX مدل ۲۰۱۸
با معرفی مدل ۲۰۱۸ شاسی بلند Lexus NX در نمایشگاه خودرو شانگهای، این خودرو پرفروش ژاپنی وارد چهارمین سال زندگیاش شد.
NX، که این روزها به لطف واردات انبوه ایرتویا فروش بسیار خوبی را در ایران تجربه میکند، محصول اواخر ۲۰۱۴ است. لکسوس برای ساخت این خودرو (ازجمله در شاسی) از برخی قطعات تویوتا روفور استفاده کرد اما با این حال اکثر جزییات آن از تعلیق و پیشرانه بگیرید تا استایل خودرو و نمای داخلی همگی منحصر به این خودروست. بعد از گذشت ۴ سال حالا NX برای مدل ۲۰۱۸ خود بروزرسانی شده است.
NX 2018 تغییرات ظاهری خاصی ندارد و تنها قسمت بالایی جلوپنجره و طراحی سپرهایش جدید است. همچنین برای چراغهای جلو، لکسوس مانند مدل LC کوپه، از سه پروژکتور بهره گرفته است که البته بصورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار میگیرد. در قسمت عقب نیز چراغها، سپر و دیفیوزر زیرین آن مجددا طراحی شده است. مدلهای هیبریدی NX نیز از این به بعد، سپر عقب کاملا متفاوتی دارند.
در کابین، مهمترین خبر لکسوس برای هوادارانش تغییر مانیتور کنسول است؛ مدلهای فعلی NX مانیتور ۷ اینچی دارند اما مدل ۲۰۱۸ آن به مانیتور استاندارد ۱۰.۳ اینچی مجهز است. سیستم تهویه و دریچهها نیز کاملا تغییر کرده است و سرنشینان عقب حالا میتوانند دمای دلخواهشان را برای سیستم تهویه انتخاب کنند. همچنین تمامی کلیدهای کنسول به همراه اهرم دنده و دستگیره دربها به روکش متالیکی براق مزین هستند درحالیکه کلیدهای سیستم صوتی و کلید پنجرهها روکش مشکی دارند.
در NX ۲۰۱۸ هم صفحه تاچ کنسول و هم محفظه شارژر وایرلس بزرگتر شدهاند تا استفاده از آنها راحتتر باشد. برای راحتی هرچه بیشتر مشتریان، NX ۲۰۱۸ به سیستم بازشدن هوشمند درب صندوق مجهز است. اگر سوئییچ خودرو همراهتان باشد و پایتان را به سنسور تعبیه شده در زیر سپر عقب نزدیک کنید، درب صندوق باز خواهد شد. برخی دیگر از تجهیزات این ژاپنی عبارتند از:
- Active Sound Control یا اختصارا ASC : شبیهسازی صدای پیشرانه به کمک اسپیکرهای خودرو
- Adaptive Variable Suspension یا اختصارا AVS : برای کنترل الکترونیکی تعلیق خودرو
- Pre-Collision System یا اختصارا PCS : برای پیشگیری از تصادف
- Intelligent Clearance Sonar یا اختصارا ICS : سنسورهای پارک جلو و عقب به همراه ترمز اضطراری
- Dynamic Radar Cruise Control : کروز کنترل هوشمند
- Lane Departure Alert یا اختصارا LDA : سیستم هشداردهنده تغییرلاین
- Automatic High Beam : چراغهای جلو با سیستم نوربالا اتومات
در قسمت فنی، لکسوس با تغییر نام مدل استاندارد NX، هوادارانش را غافلگیر کرد. همانطور که میدانید نسخه استاندارد این خودرو تاقبل از این NX۲۰۰t نام داشت اما لکسوس در مدل ۲۰۱۸ نامش را به NX۳۰۰ تغییر داده و حتی پسوند t را از روی نام این خودرو برداشته است تا شیوه نامگذاری این مدل با سایر محصولاتش (که انجین توربوشارژ دارند ولی در نامشان حرف t نیست) یکسان باشد. همچنین باید منتظر باشیم که تاقبل از شروع سال ۲۰۱۸ تمامی محصولات لکسوس که در نامشان حرف t وجود دارد، مانند GS۲۰۰t و RX۲۰۰t، با شیوه جدید لکسوس نامگذاری شوند.
همچون گذشته، پیشرانه استاندارد این خودرو همان پیشرانه ۲.۰ لیتری توربوست که حالا در سینه NX۳۰۰ میتپد. مدل هیبریدی NX نیز نامش تغییری نکرده و همچنان او را با NX۳۰۰h صدا میزنند! پیشرانه ان هیبریدی همان پیشرانه ۲.۵ لیتری سابق است که با کمک ۲ موتورالکتریکی کار میکند. اطلاعات کاملتر NX ۲۰۱۸ در نیمه دوم ۲۰۱۷ منتشر میشوند پس همچنان باید منتظر باشیم. NX ۲۰۱۸ به احتمال زیاد از اواخر پاییز ۹۶ در بازار ایران نیز قابل خریداری خواهد بود.
نظر کاربران
بابا خجالت بکشین یکم از ایران فرغون و سایپا ارابه یاد بگیرین.چقد آخه ماشین های بیخود تولید میکنین بیایین ایران تا یادتون بدن که حق با فروشندهس
امیدوارم روزی برسه که ماهم آزادانه وبدون تعرفه ظالمانه گمرکی از خودروهای روز دنیا استفاده کنیم