آوینا_استیکی 2
adexo3

جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز

ثبت نام کنید
۵۱۷۵۶
۴۱ نظر
۵۰۲۶
۴۱ نظر
۵۰۲۶
پ

چند درصد دختران می خواهند ازدواج کنند؟

بر اساس نتایج پژوهش‌های انجام شده در وزارت ورزش و جوانان که روی ۸۰۰ نفر از جوانان تهرانی در رده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال انجام شد نشان داد که بیش از ۳۵ درصد از جوانانی که در سن ازدواج قرار دارند ازدواج و تشکیل زندگی را‌ امری ضروری می‌دانند،‌ اما در شرایط کنونی‌امکانات تشکیل زندگی را ندارند.

خبرگزاری فار س : رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس نتایج پژوهش انجام شده در وزارت ورزش و جوانان، دلیل ۳۷/۴ درصد دختران مجرد برای ازدواج نکردن ادامه تحصیل است و در شرایط فعلی ادامه تحصیل را به ازدواج ترجیح می‌دهند.

محمدتقی حسن زاده گفت: بر اساس نتایج پژوهش‌های انجام شده در وزارت ورزش و جوانان که روی ۸۰۰ نفر از جوانان تهرانی در رده سنی ۱۸ تا ۴۰ سال انجام شد نشان داد که بیش از ۳۵ درصد از جوانانی که در سن ازدواج قرار دارند ازدواج و تشکیل زندگی را‌ امری ضروری می‌دانند،‌ اما در شرایط کنونی‌امکانات تشکیل زندگی را ندارند.

وی ادامه داد: از جامعه‌آماری پژوهش انجام شده ۲۹ درصد دختران و ۳۱/۲ درصد پسران موافق ضروری بودن ازدواج و تشکیل زندگی بودند، ‌اما همین جوانان موافق نظر داده‌اند که در حال حاضر شرایط برای ازدواج و تشکیل خانواده آنها فراهم نیست و همین مساله موجب بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان می‌شود.

وی افزود: همچنین از ۸۰۰ جوان تهرانی، سن مطلوب ازدواج از نظر دختران ۲۴ سال و از نظر پسران ۲۹ سال است. حسن‌زاده تصریح کرد: بیشترین دلیل دختران مجرد برای ازدواج نکردن ادامه تحصیل و در پسران مشکلات اقتصادی و کمبود درآمد است.

وی ادامه داد: در شرایطی که فضاها و‌امکانات مناسب برای شناسایی جوانان از یکدیگر وجود ندارد و دختران و پسران ما نمی‌توانند افراد هم شأن و هم کفو خود را پیدا کنند و از طرف دیگر مشکلات اقتصادی و نداشتن توانایی مالی برای تشکیل زندگی مشترک باعث شده است تا دختران ادامه تحصیل را به ازدواج ترجیح دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداییش من یه کارمند سادم با کمترین خرج اما حقوق تپل ولی هنوز نتونستم پس اندازی داشته باشم
      بعدشم برای ازدواج فکر کن خانما از جشن و لباس عروسی بگذرن البته به نظر من حقشونه
      ولی واقعا یا باید یه عقد ساده گرفت و از خیر عروسی گذشت یا باید برید تو افق محو بشید

      پاسخ ها

      • خردادي

        شما يه كارمند ساده اي ؟ خوب عزيزم انقدر ساده نباش الان دوره زمونه ايه كه نبايد ساده باشي . يا خودت به كارمند راه راه يا چهار خونه تغيير ژنتيك بده يا برو تو عمود محو شو چون ديگه افق جا نداره

      • مریم

        باهات موافقم خردادی

      • zahra seven

        وای خردادی جان جالب جواب دادی ...خنده دار بود!!!

      • خردادي

        با تشكر از مريم و زهرا سون عزيز D:

    • مجرد 40 ساله

      مگه با این وضعیت کسی جرات داره زن بگیره.اگه همینطور پیش بره بهتون قول میدم نسلمون منقرض شه.

    • babak

      این وسط چرا کسی درمورد ناهنجاریهای جنسی این پسرها ودخترها حرفی نمی زنه یا آماری نمیده دختری که ازده دوازده سالگی به بلوغ جسمانی میرسه پسری که ازسیزده یا چهارده سالگی به بلوغ جنسی میرسه تا بیست وپنج یا بیست ونه سالگی آیا می تونه درمقابل هجم گستردۀ تبلیغات فرهنگ آزاد ورهای غربی خودشو کنترل کنه و به عادات بد جنسی رو نیاره ؟ کاش میشد جوابی برای این سوال پیدا کرد، ازمجله میخوام این سوال رو سانسورنکنه وازدوستان هم میخوام نظربدهند که چطوری میشه خودمونو از وسوسه های درونی محافظت کنیم؟

      پاسخ ها

      • فاطمه

        نیاز جنسی ضرورتی است که در انسان نهادینه شده ولی ابرازش باید منطقی باشه.
        راهکار مناسب هم ازدواج است وگرنه کنترل کردن باعث مهارش نمیشه.
        متاسفانه مشکلات اقتصادی و مشکلات اخلاقی که در وجود داره مانع از آن میشه که دختران و پسران تن به ازدواج بدند. همه ی ما باید کمی سظح انتظارتمون رو پایین بیاریم. نه دختران ملکه هستند که همه ی نیازهایشان براورده بشه و نه پسران پادشاه هستند که باید همه چیز مورد دلخواهشان باشه.

      • بدون نام

        من در دوران دانشجويي در سن 23 سالگي ازدواج كردم و 300 تا سكه به عنوان مهريه خانمم كردم و با دست خالي زندگي رو شروع كردم.با اينكه ليسانس از دانشگاه دولتي بودم حتي مدتي هم در بازار باربري مي كردم تا زندگيم بگذره.و حتي بچه رو هم تو خونه ميگرفتم تا خانمم تو خونه من فوق ليسانس بگيره .حالا بعد از 10 سال زندگي مشترك ميگه دلش ميخواد با مردهاي ديگه باشه!!!وكيل گرفته پنج پرونده در دادگاههاي مختلف عليه من راه انداخته كه شامل ترك نفقه(حتي اون زماني كه در منزل من زندگي ميكرده!!!)ضرب و شتم!!! دو پرونده مهريه و يك پرونده اجرت المثل(يعني پول كارهايي رو كه احيانا در منزل كرده ميخواد) حالا با وجودي كه من بچه رو هم نگه ميدارم آيا ازدواج امر معقولي است؟همان طور كه دوستمون گفتن دختر خوب خيلي كمه و دخترهايي كه دنبال كاسبي و...باشن خيلي زياد.كافيه يه دختر با چهار نفر ازدواج كنه و هر دفعه مهريه 300 سكه براي خودش بگذاره.اين ميشه كاسبي

      • آمیتریس

        همه مثه هم نیستن.من نامزدم الان هیچی نداره پدرشم فوت کرده اما اینقدر دوسش دارم که همه کار واسش میکنم.دارم میبینم تلاش میکنه که پول دربیاره.چون هیچکس کمکمون نیست.گفتم بهش حتی مهریه نمیخوام ولی خودش زد.حتی از عروسی هم حاضرم بگذرم تا هم به اون سخت نیاد هم پول جمع کنیم به جایی برسیم.

      • حسین

        آمیرتیس خانوم ایشالله موفق باشی.آفرین به دید بزرگت.خدا نمک زندگیت رو میپاشه شک نکن توکل کافیه بقیش با تلاش درست میشه

      • خردادي

        آفرين آميتيس خانم . ايشالا درازاي اين گذشتي كه مي كني خدا خوشبختتون كنه . منم تغيريبا شرايط شما رو دارم اما خيرشو از خدا گرفتم .
        قابل توجه آقايوني كه مي گن خانوم ها پرتوقع اند !

      • zahra seven

        امیتریس جان واقعا دمت گرم به معنای واقعی ی خانم گلی ایشا...هر چی میخوای خدا بتون بده...

    • بدون نام

      دليل دختران قانع كننده نيست كه ميخوان ادامه تحصيل بدن يعني دنباله بازين ولي دليل پسر ها كه مشكلات اقتصادي است كاملا منطقي و عقلي است

    • hoori

      اتفاقا صد در صد دخترا دوست دارن ازدواج کنن.ادامه تحصیل هم بهانه س .فقط آدم خوب (چه دختر و چه پسر)این روزها کم شده.سرعت ما تو رسیدن به غربیا از خودشونم بیشتره.

      پاسخ ها

      • مهراوه

        صد درصد؟!!!!!از طرف تمام دخترای ایران حرف می زنی؟من خیلی هارو می شناسم که اصلا دوست ندارن ازدواج کنن

      • سميه

        مهراوه جان اونا يه چيزي ميگن شما چرا باور ميكني؟؟؟؟
        اگه قرار نبود كسي ازدواج كنه و اگه اين ميل در انسان نميبود اصلاً خدا آدم رو با حوا نمي آفريد...

    • بدون نام

      حمايت خانواده هر دو طرف و فرهنگ سازى كه البته ديگه دير شده.

    • از ارومیه

      این دلیل (دخترا) دلیل نیست بهونست. بالاخره یه پسری باید باشه که بره خاستگاری اون نیست. دلیلشم همون بحث های اقتصادی و کمی درآمده. دخترام می مونن خونه باباشون می گن دارم درس می خونم.

      پاسخ ها

      • حدیث

        همه دخترا نه بعضی هاشون ...
        مثلا خود من کلا ب ازدواج و عشق و عاشقی اعتقادی ندارم...هدفامو هم بیشتر از هرچیزی دوست دارم... و تنها کسی ک میتونه هدفامو ازم بگیره مطمئنا ی مرده...پس دوست ندارم ازدواج کنم و هیچ بهونه ای هم نیست...

      • سعید

        حدیث خانم شما جریان آدمی که تا به حال عاشق نشده و شخصی که خرشو گم کرد رو نشنیدبد.!!منم مثل شما تو سن 20سالگی اصلان راجع به عشق نظری منفی داشتم و تا وقتی که به سراغم نیومد اونو طرد میکردم ولی الان داررم از دردش میسوزم.خدا نسیبت کنه.

    • فاطمه

      مهم ترین و مهم ترین دلیل عدم ازدواج مشکلات اقتصادی هست که هم بر دوش خانواده عروسه و هم خانواده داماد پدر عروس باید واسه دخترش جهیزیه بخره تشریفات قبل خواستگاری و بعد از ازدواج و هزینه هایی که هست. ماشالله چشم هم چشمی هم که داره مردمو بدبخت میکنه. دلیل دیگه کم شدن دختر و پسر خوب.
      اما به امید خدا و توکل بر او انشالله که مشکلات حل خواهد شد

    • بدون نام

      من خودم تو مقطع کاردانی که بودم ازدواج کردم اما الان دارم خودمو واسه ازمون دکتری اماده میکنم همسرم روزایی که کلاس دارم بچه مونو ن

    • افشین

      سلام من تو 25 سالگی ازدواج کردم آقا خرج گرونه وام هم جواب نمیده ماهی کل حقوق کارمندی را قسط میدم هنوز هم خواسته های زنم را اجابت نکردم کرایه نشین هستم برو حالشو ببر

    • آمیتریس

      ادم خوب و بد زیاده.دخترا توقعشون رفته بالا.اگرم دختری باشه که توقعش پایین باشه بهش هزار حرف میزنن که حتما مشکلی داره ارزشش رو نمیدونم.باید طرفتو بشناسی تا بفهمی چطور رفتار کنی

    • محسن

      راستش و بخواین حرفاتون جالب بود.
      من 24 سالمه
      یه بار 21 سالگی رفتم خواستگاری و بعد از اون دیگه تصمیم گرفتم ازدواج نکنم یعنی تصمیم قطعی گرفتم و خدائیش خیلی فکرم راحت شده . اون زمان که فکر می کردم باید ازدواج کنم چقدر اذیت می شدم اما الان خیلی راحت کار می کنم و به درامدم هم راضیم چون قرار نیست باهاش کار خاصی انجام بدم که همین که روزم رو می گذرونم کافیه .
      خدایا شکرت بخاطر همه نعمت هات
      ازین حرفا که بگذریم از ما گذشت و از هم سن های من ولی خدائیش این مسئول ها بشینن واسه 10 سال اینده یه کاری کنن.اون ها مثل ماها نشن

      پاسخ ها

      • خردادي

        دوست عزيز از رحمت خدا نااميد نشو خدا ي بزرگ مي فرمايند من عبادت فردا رو امروز ازتون نميخوام شما هم روزي فردارو امروز ازمن نخواهيد . شما سنتون اونقدربالا نيست كه بخوايد نااميد باشيد هنوز وقت داريد . ازدواج اونقدرهاهم كه شمافكر مي كنيد بد نيست زن و مرد يه آرامش عجيبي به هم ميدن كه شايد حتي پدرومادرهم نتونن بدن (البته عشق و محبت والدين كه جايگاه معنوي خودش روداره)

      • محسن

        من از رحمت خدا نا امید نیستم ولی با توجه به شرایط زندگی و برنامم رو چیدم !!!
        اینو بهش می گن استفاده از اطلاعات
        ببینید شما که از اینده انتظار معجزه ندارین !!!
        خوب همین میشه که الان من می گم
        زندگی رو اونجوری که هست بچین
        من با این فکر ارامش خیلی خوبی پیدا کردم
        هیچ حرص و طمعی نسبت به چیزی ندارم و برای دل خودم زندگی و کار می کنم
        این میشه همون هدف ازدواج که ارامش هست
        اما با این شرایط کشور ارامش یعنی عدم ازدواج انسان هایی مثل من

      • صدف

        خردادی عزیز
        واالله تقریبا اکثر زوجهایی که اطراف من هستن هردوطرف قضیه چه مرد و چه زن همیشه میگن که بعد از ازدواج ازشون سلب آسایش وآرامش شده چطور میخوای که مجردهایی مثل من باور کنند که همسران آرامشی بهم میدن که حتی والدینشونم نمیدن بهشون

    • mahsa

      dokhtara be pesara niaz nadaran dalileshun ine

    • وحيد

      بچه ها من يه مشكلي پيدا كردم،اونم اينه كه زياده از حد بدبين شدم،يعني از بس تو اينور اونور حرف از طلاق و خيانته،از هركي خوشم بياد سريع ميگم نكنه كار ما هم به طلاق بكشه،چون همه اولش باهم خوبن.انتخاب خيلي سخت شده واسم.لطفا كمكم كنين.

    • محرم رازقي

      اعتقادضعيف واقتصاد نا سالم عاملپوچ گرايي وپاشيدن خانواده وعدم ازدواج است

    • بدون نام

      سلام به نظر من باید راحت گرفت شوهر من روز خواستگاری حتی پول دسته گل نداشت اوایل خیلی سختی کشیدیم ولی خیلی به خدا توکل کردیم همه چیو ساده گرفتیم الان 2 سال از ازدواجم می گذره درسته جفتمون داریم کار می کنیم ولی از زندگیم راضیم چون به خدا توکل کردیم و واقعا رنگ خدا رو تو زندگیمون حس کردم اگه توقعات بیاد پایین و توکل به خدا و سعی تلاش باشه می شه زندگی کرد.

    • ناشناس

      من سالهاست که ازدواج کردم(17سال پیش)خیلی هم خوش وخندانیم.هردو دانشجو بودیم و از خیلی معمولی شروع کردیم.حالا بگیم آن زمانها گذشته...اما من دو خواهر دارم که یکی دکترا و دیگری مهندس از بهترین دانشگاه های ایران هستند،هر دو هم پاک و نجیب،خواستگار هم دارند،اما فکر می کنید تا آقایان می نشینند چی میگن؟!!!شما چقدر حقوق می گیرید؟!!!!بخدا زشته،مرد اینقدر به حقوق زنش تکیه کنه و عنوان کند.بعد می گویند مال زن ارزش ندارد...نیمی از این خواستگارها هم رسمآ عنوان کردند برای روکم کنی اطرافیان!!!به خواستگاری آمده اند...آدم چندشش می شود...

    • داداش

      تجربه زندگی من با زنها میگه خواسته های یک زن را اطرافیان و محیط تعیین میکنه و اصولا چیزی بنام زن مستقل وجود ندارد پس برای شناخت طرفتون به اطرافش نگاه کنید و اینکه تحت تاثیر کیه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نخیرن همه اینطوری که نیستن...اگه تحت تاثیر برای اینکه کوته فکر!!!

    • مهربون

      نمیدونم دلیل عدم ازدواج دخترابی ایرانی چی باشه
      بنابه شغلم با افراد مختلفی ارتباط دارم در این بین هرچی مرد خارج (0چین اذربایجان اوکراین المان وکانادا )دیدم اینقدر با احترام وبا شخصیت با همسر یا خواهر یا مادرش برخورد میکردند واین خانومها چه نازو اداهایی برای مردان خود درمیاوردند که برای من که یک خانوم هم هستم صورت خوشی نداشت همین امروز یک اقایی با هیکل درشت وسیبیل از باکو امده بودند دختر 25ساله اش چنان نازو اداهایی برای پدر میامد که ادم تعجب میکرد!! چیزی که مشابه ایرانیش را من ندیده بودم
      بعضی وقتا به خودم می گویم واقعا این خانومها چه ارجحیتی نسبت به خانومهای ایرانی دارند که اینقدر مردان پررو و پر توقعی داریم
      البته در مورد خانومهای نواحی بالای شهر نیز اوضاع به مراتب بهتر است

    • مینا

      آقا داداش،خواسته های یک مرد را هم محیط اطراف و اطرافیان معنی می دهند!!!یک مرد ایرانی خواسته هایش با یک مرد هندی یا آمریکایی فرق دارد!همین یعنی محیط اطراف.اما تا منظور شما از مستقل چی باشه!!!بعضی ها مستقل را به معنی (هر چه من بگویم)معنی می کنند.فکر میکنند زن زندگی شان به حرف و فکر خودش هم عمل نکند یا اگر اطرافیان حرف منطقی هم گفتند،قبول نکند،چون مخالف حرف آقا است... وابسته و لوس هم در دختران وجود دارد و هم در پسران،مستقل هم در هر دو گروه هست.شاید شما نفعی در این میبینید که دائم با دختران غیر مستقل هستید.لازم به ذکر است که زنان و مردان مستقل به راحتی تسلیم نمی شوند و معمولآ برای یک ارتباط کوتاه مدت مناسب نیستند!!!

    • داداش

      منظورم ثبات نسبی شخصیت و اخلاق هست بطوری که بشه گفت این فرد میتواند باداشتن اختلاف سلیقه با محیط و اطرافیان زندگی راحتی داشته باشد و عقلش در چشمش نباشد یا به عبارت دیگر محیط تثبیت کننده شخصیتش باشد و شخصیتش تعیین کننده رفتارش نه محیط مستقیم تعیین کننده رفتارش باشد .
      البته این خصلت ذاتی زن هست .

    • امیر

      من فقط میگم مشکلات اقتصادی 60 در صد ماجراس 1 درصد بی عرضه شدن پسرا 39 درصد پرتوقعی دخترا
      وقتی میری خواستگاری نمیپرسه اسمت چیه اول میگه ماشینت چیه سوال دومش خونه داری؟سومیش مدرک دکترای هسته ای داری؟چهارمش حقوقت ماهی 2 میلیون به بالا باشه ها.پنجمش باید بری ورزش بشی مثل سالوادور.ششم:من تو خونه ننه بابام دست به سیاه و سفید نمیزدم اینجا همه چی داشتم حالا کاملا میتونی از قیافش بفهمی هیچ پخی نیست داره لاف میزنه سوال هفتم:حالا اسمتون چیه .....مرده شور ....ببرن

    • مهدی

      حرفای امیر تا حدودی قابل قبوله ولی خانوما معمولا نمیپرسن این سوالا رو شما خودت باید اتومات اینا رو بگی که مورد تایید اول خانواده طرف بعد دوستاش قرار بگیری وقتی مورد تایید اونا قرار گرفتی حالا جیگر خانوم شروع میکنه به ناز و ادا اگه خوب از پس اینم بر اومدی و پسر خوب و حرف گوش کنی بودی بادا بادا مبارک بادا ایشالا مبارک بادا ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج