۵۱۵۴۲۹
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

لیلاز: خودروسازان طبق قانون ورشکسته بودند

سعید لیلاز گفت: امروز خودروسازهای اصلی کشور شرکای خود را شناخته‌اند و شرکت‌هایی همچون پژو، رنو، هوندا رسما فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری ایلنا: سعید لیلاز گفت: امروز خودروسازهای اصلی کشور شرکای خود را شناخته‌اند و شرکت‌هایی همچون پژو، رنو، هوندا رسما فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

سعید لیلاز در مورد وضعیت کارخانه‌های خودروسازی و فعالیت آنها در دولت دهم و یازدهم گفت: تولید ایران خودرو و سایپا در سال ۹۲ ، ۵۰ درصد کمتر از بهترین حالت تولید خودروسازی بوده است و با چنین ظرفیتی دولت یازدهم این دو کارخانه را تحویل گرفت. اما از آن بدتر آن بود که دولت احمدی‌نژاد این دو کارخانه را با ۲ میلیارد دلار زیان انباشته و به همین مقدار بدهی انباشته به دولت یازدهم تحویل داد و از نظر ماده قانون ۱۴۱ قانون تجارت عملا این دو خودروسازی ورشکست شده بودند.

لیلاز تصریح کرد: مهم‌ترین علت در معرض نابودی قرار گرفتن این خودروسازها سرکوب قیمت فروش و استفاده ابزاری و پوپولیستی دولت از این شرکت‌ها بود. با توجه به این که قیمت دلار سه برابر شده بود دولت اجازه افزایش قیمت‌ها را نداد. یعنی به ازای هر تولید اضافه در این کارخانجات زیان بیشتری نصیب سهامداران شد.

این تحلیلگر اقتصادی ادامه داد: در سال ۹۰ شاهد رشد ۳۰ درصدی تورم بودیم و در سال ۹۱ این رقم به بیش از ۴۰ درصد رسید و بهای تمام شده خودرو به شدت بالا رفت همین امر سبب شد که در بازه زمانی ۹۰ تا ۹۲ صنعت خودروسازی کشور تقریبا نابود شود.

وی ادامه داد: فارغ از سیستم مدیریتی در بحث فنی نیز از سال ۸۴ تا ۹۲ استانداردهای زیست محیطی حتی یک گام هم به سمت جلو نرفت که ما می‌توانیم این را در تعداد تفاوت روزهای پاک در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲ ببینیم. در پایان دولت خاتمی، خودروسازی‌های ما استانداردهای یورو ۲ را اجرا می‌کردند اما در دولت احمدی‌نژاد همان یورو ۲ باقی ماند در حالی که در ۴ سال اخیر خودروسازان توانستند به استاندارد یورو ۴ برسند و در حال حاضر خودروهای تجاری ما با این استاندارد به بازار عرضه می‌شوند.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری صورت گرفته در خودروسازی گفت: امروز خودروسازهای اصلی کشور شرکای خود را شناخته‌اند و شرکت‌هایی همچون پژو، رنو، هوندا رسما فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. نکته بارز در این فعالیت این است که علاوه بر تولیدات مشترک آنها با همتای ایرانی خود، سرمایه‌گذاری نیز از طرف شریک خارجی صورت گرفته است و ما در اردیبهشت‌ ماه شاهد فروش اولین محصول مشترک خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    عاقلان دادنند .این دولت چکار کرد .تو این 4 سال اقتصاد را منفجر کرد .کارخانه ها ورشکست.فقط برا جیب مدیران خوب بود و امثال مثل لیلاز ...

  • بدون نام

    خدا بیش از نظر قدمت ایران خودرو چقدر است؟ پس چه چیزی باعث میشه که ایران خودرو این بشه و هوندا اون؟

  • مهدی

    سال یک تا دو میلیون ماشین تولید می کنند بعد قیمت اصل ماشین هم که بین ۲۰ تا ۷۰ میلیون هستش دست خودرو سازای داخلیه ماشین بی کیفیت تولید و با قیمت سه برابری به مردم می دن همش سود حالا نمی دونم باز اختلاسی شده می گن ورشکسته می شن مانفهمیدیم یه جا بانک یه جا کارخانجات اینجا خودرو سازها ورشکسته می شن واله تنها کسی که داره ورشکسته می شه قشر کارگر با حقوق کم کرایه بالا و تورم مثل۶/۵درصد

  • بدون نام

    تامردم جون دارن نمیگذارند این کارخانه های طابوت سازی ورشکست کنند ازجانشان مایه میگذارند

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج